Επόμενος Σταθμός: Ουτοπία

3

Ένα θαρραλέο εργασιακό πείραμα δίνει αφορμή για μια πικρά διαυγή ματιά πάνω στη σύγχρονη κοινωνικοοικονομική ελληνική πραγματικότητα.

Επόμενος Σταθμός: Ουτοπία

Ένα θαρραλέο εργασιακό πείραμα δίνει αφορμή για μια πικρά διαυγή ματιά πάνω στη σύγχρονη κοινωνικοοικονομική ελληνική πραγματικότητα.

Επόμενος Σταθμός: Ουτοπία - εικόνα 1

Όπως εξηγεί στην ταινία και η ίδια η ιδιοκτήτρια Χριστίνα Φιλίππου, η εταιρεία Φιλκεράμ - Johnson ήταν από το 1961 έως και την προηγούμενη δεκαετία μια από τις πλέον ισχυρές επιχειρήσεις κατασκευής και εμπορίας δομικών υλικών (κυρίως πλακιδίων) στη χώρα μας. Οι ριψοκίνδυνες νέες επενδύσεις της όμως, σε συνδυασμό με την κάθετη πτώση της ελληνικής οικοδομικής δραστηριότητας δημιούργησαν αξεπέραστα οικονομικά προβλήματα στην εταιρεία, η οποία, αφού ήρθε σε δικαστική αντιπαράθεση με τους εργαζομένους της, έβαλε λουκέτο το 2011 χωρίς να δώσει αποζημιώσεις.

Κι ενώ οι δίκες ανάμεσα στους 70 απολυμένους εργάτες και τη Χριστίνα Φιλίππου συνεχίζονταν, τον Φεβρουάριο του 2013 είκοσι πέντε από αυτούς αποφασίζουν να καταλάβουν το εργοστάσιο της Βιομηχανικής Μεταλλευτικής στη Θεσσαλονίκη, το οποίο ανήκε στην Φιλκεράμ - Johnson, και να το αυτοδιαχειριστούν, παράγοντας καθαριστικά προϊόντα.

Επόμενος Σταθμός: Ουτοπία - εικόνα 2

Παρακολουθώντας το τολμηρό εργασιακό πείραμα εξ αρχής, ο πεπειραμένος μοντέρ και ντοκιμαντερίστας Απόστολος Καρακάσης (βραβείο κοινού στη Θεσσαλονίκη για τον «Εθνικό Κήπο») υιοθετεί απέναντί του μια ψύχραιμη, περιγραφική στάση η οποία εκθέτει γεγονότα και μεταφέρει πληροφορίες, δίνοντας το λόγο και στις δυο πλευρές.

Προχωρά όμως μακρύτερα από την τηλεοπτικού τύπου καταγραφή αυτού του επαναστατικού φλερτ με την αντικαπιταλιστική ουτοπία, σχολιάζοντας με το φακό του μια σειρά από περίπλοκες, αντιφατικές σχέσεις που χαρακτηρίζουν τη σύγχρονη ελληνική κοινωνικοοικονομική πραγματικότητα: τα αδιέξοδα της επιχειρηματικότητας, τη διαχείριση της… αυτοδιαχειριστικής ελευθερίας, τους συμβιβασμούς της πολιτικής (ο Αλέξης Τσίπρας πρώτα από τη θέση της αντιπολίτευσης και κατόπιν από εκείνη της κυβέρνησης), τη «δυστοκία» των απόλυτα δημοκρατικών πρακτικών, κυρίως όμως τον τρόπο με τον οποίο οι ανθρώπινες αξίες διαμορφώνονται κάτω από τις συγκεκριμένες ταξικές και οικονομικές συνθήκες.

Με τον πιο απλό κινηματογραφικό τρόπο, ο πεισματάρης αγωνιστής Μάκης Αναγνώστου, ο σκεπτικιστής Πασχάλης Θεοδωρακάκης και η αφελής Χριστίνα Φιλίππου (με το «Μυστικό» να της δίνει κουράγιο) γίνονται οι πρωταγωνιστές ενός συγκινητικού, χιουμοριστικού και πικρά ειλικρινούς δράματος με στέρεα πολιτική άποψη, το οποίο φέρνει τον Νεοέλληνα αντιμέτωπο πρώτα με την ιστορία του και κατόπιν με τον ίδιο του τον εαυτό.

Ελλάδα. 2015. Διάρκεια: 95΄. Διανομή: ONE FROM THE HEART.

Περισσότερες πληροφορίες

Επόμενος Σταθμός: Ουτοπία

3
  • Ντοκιμαντέρ
  • 2016
  • Διάρκεια: 95 '
  • Απόστολος Καρακάσης

Το 2011 το εργοστάσιο δομικών υλικών της ΒΙΟ.ΜΕ. στη Θεσσαλονίκη έκλεισε χωρίς να αποζημιώσει τους 70 εργαζόμενούς του. Τον Φεβρουάριο του 2013 μια ομάδα εργατών αποφασίζουν να το καταλάβουν και να το αυτοδιαχειριστούν παράγοντας καθαριστικά προϊόντα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Εμφύλιος Πόλεμος

Πολιτική περιπέτεια γυρισμένη με ρεαλισμό, προβλέψιμα απλοϊκή στην εξέλιξή της και μονοδιάστατη στην παραβολή της για τη σύγχρονη αμερικανική πραγματικότητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
18/04/2024

Η Αρπαγή

Δομημένη σαν ψυχολογικό θρίλερ, μια ιστορία εμμονής αποκαλύπτει τη συντριπτική δύναμη των κοινωνικών ρόλων σ’ έναν κόσμο ψυχολογικής ανασφάλειας κι έλλειψης επικοινωνίας.

Το Περασμένο Καλοκαίρι

Αρκετά πιστό ριμέικ της δανέζικης "Βασίλισσας της Καρδιάς". Ενός τολμηρότερου ερωτικού δράματος, το οποίο διέθετε ένα διαφορετικό, αιχμηρό φινάλε.

Αμπιγκέιλ

Το μυστήριο συναντά το horror και το απενοχοποιημένο φαν, σε ένα διασκεδαστικό μιξ αναφορών και χαβαλέ, μέχρις ότου χαθεί ο έλεγχος και κυριαρχήσει η σαχλαμάρα.

Σπίθα στη Θάλασσα

Συγκινητικό δράμα επώδυνης ενηλικίωσης, το οποίο δεν ανοίγεται στα βαθιά σεναριακά, αντλώντας συναισθηματική δύναμη από τους τρισδιάστατους χαρακτήρες του.

Μη μου Λες Ψέματα

Συναισθηματική, στέρεα, όσο και εύπεπτη δραμεντί πάνω στα αληθινά ψέματα, τα οποία ξεκινούν από τη ζωή και γίνονται συναρπαστικές λογοτεχνικές και κινηματογραφικές ιστορίες.

Ένα Φλιτζάνι Καφέ και Καινούργια Παπούτσια

Υπαρξιακά αδιέξοδα πασχίζουν να αναδειχθούν μέσα από μια μελοδραματική συνθήκη, ο μινιμαλιστικός χειρισμός της οποίας καταντά φτωχός και μονοδιάστατος.