Τι δεν πρέπει να χάσετε από την Εβδομάδα Ισραηλινού Κινηματογράφου στην Ταινιοθήκη

Το φετινό αφιέρωμα «Ταυτότητες του Ισραήλ» περιλαμβάνει επτά ημέρες προβολών και δέκα βραβευμένες ταινίες που καλύπτουν χρονικό διάστημα σχεδόν μισού αιώνα

Τι δεν πρέπει να χάσετε από την Εβδομάδα Ισραηλινού Κινηματογράφου στην Ταινιοθήκη

Για τέταρτη φορά επιστρέφει στην Αθήνα η γιορτή του ισραηλινού σινεμά. Η φετινή διοργάνωση έχει τον τίτλο «Ταυτότητες του Ισραήλ», περιλαμβάνοντας επτά ημέρες προβολών και δέκα βραβευμένες ταινίες που καλύπτουν χρονικό διάστημα σχεδόν μισού αιώνα. Η Εβδομάδα κάνει ένα δυνατό ξεκίνημα σηκώνοντας αυλαία την Πέμπτη 17/3 με το σκηνοθετικό ντεμπούτο της Νάταλι Πόρτμαν «Ιστορία Αγάπης και Σκότους» (είσοδος μόνο με προσκλήσεις), όπου πρωταγωνιστεί η ίδια. Η ταινία βασίζεται στο ομότιτλο μυθιστόρημα του Άμος Οζ, το οποίο ουσιαστικά αποτελεί τα απομνημονεύματά του από την Ιερουσαλήμ των παιδικών του χρόνων. Ο πρωταγωνιστής της ταινίας Γκιλάντ Καχάνα θα δώσει, μάλιστα, το «παρών» στην τελετή έναρξης.

Από εκεί και πέρα το αφιέρωμα περιλαμβάνει ενδιαφέρουσες προτάσεις. Η ταινία που σίγουρα ξεχωρίζει είναι το «Διαγωγή Μηδέν» της Ταλία Λαβί, μια δραμεντί με πρωταγωνίστριες πέντε Ισραηλινές στρατιωτίνες που προσπαθούν να σκοτώσουν την ώρα τους σε ένα απομονωμένο στρατόπεδο. Η ταινία κέρδισε το βραβείο καλύτερης ταινίας στο πρωτοκλασάτο φεστιβάλ του Τραϊμπέκα. Επίσης, η Εβδομάδα προβάλλει το «Μποφόρ» (2007) του Τζόζεφ Σένταρ («Γράψε Λάθος»), την ιστορία υποχώρησης μιας ομάδας Ισραηλινών στρατιωτών από το Λίβανο το 2000, το οποίο κέρδισε οσκαρική υποψηφιότητα. Στο πρόγραμμα βρίσκεται και η feelgood δραμεντί «Αστυνόμος Αζουλάι» του Εφραίμ Κισόν που κέρδισε υποψηφιότητα για Όσκαρ και Χρυσή Σφαίρα το 1972. Περισσότερες πληροφορίες για το πώς θα κερδίσετε διπλές προσκλήσεις για την Εβδομάδα Ισραηλινού Κινηματογράφου θα βρείτε στο τεύχος του «α» που κυκλοφορεί την Πέμπτη 17/3.

Παρακάτω ακολουθεί το τρέιλερ του «Διαγωγή Μηδέν» της Ταλία Λαβί και το ωρολόγιο πρόγραμμα του αφιερώματος.

4η Εβδομάδα Ισραηλινού Κινηματογράφου

Ταινιοθήκη της Ελλάδος
Ιερά Οδός 48 & Μεγ.Αλεξάνδρου 134-136, (ΜΕΤΡΟ Κεραμεικός), 2103609695
Ελληνικοί υπότιτλοι, εκτός διαφορετικής ένδειξης στο πρόγραμμα.
Παρασκευή 18
19.00 Η επίσκεψη της μπάντας (Έραν Κόλιριν, 2007) / 20.45 Κιπούρ (Άμος Γκιτάι, 2000)
Σάββατο 19
19.30 Διαγωγή Μηδέν (Ταλία Λαβί, 2014) / 21.00 Το Καλοκαίρι της Αβία (Ελί Κοέν, 1988)
Κυριακή 20
19.00 Αστυνόμος Αζουλάι (Εφραίμ Κισόν, 1970) / 21.00 Το Πάρτι του Αποχαιρετισμού (Ταλ Γκρανίτ, Σαρόν Μεϊμόν, 2014)
Δευτέρα 21
19.00 Κανάλι Μπλάουμιλχ (Εφραίμ Κισόν, 1969) / 21.00 Μποφόρ (Τζόζεφ Σένταρ, 2007)
Τρίτη 22
19.00 Η Ζωή Σύμφωνα με την Agfa (Ασί Νταγιάν, 1993). Αγγλικοί υπότιτλοι / 21.00 Το Καλοκαίρι της Αβία (Ελί Κοέν, 1988)
Τετάρτη 23
19.00 Διαγωγή Μηδέν (Ταλία Λαβί, 2014) / 20.30 Μποφόρ (Τζόζεφ Σένταρ, 2007)

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Η "Φόνισσα" υποψήφια για 16 βραβεία Ίρις

Δείτε αναλυτικά της υποψηφιότητες για την επετειακή 15η απονομή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
25/04/2024

Συνεχίζονται οι προβολές του ντοκιμαντέρ "Χρήστος, το Τελευταίο Παίδι"

Η βραβευμένη ταινία της Τζούλια Αμάτι παίζεται για δεύτερη εβδομάδα στους κινηματογράφους.

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.