
Τα βραβεία του Σωματείου Αμερικανών Σκηνοθετών που δόθηκαν το περασμένο Σαββατοκύριακο απλά επιβεβαίωσαν ότι το φετινό οσκαρικό ντέρμπι δεν έχει προηγούμενο. Οι παραγωγοί ξεχώρισαν το «Μεγάλο Σορτάρισμα», οι ηθοποιοί το «Spotlight. Όλα στο Φως» και τώρα οι σκηνοθέτες την «Επιστροφή». Αυτό λέγεται αγαπητοί φίλες και φίλοι απόλυτος κινηματογραφικός γόρδιος δεσμός.
Πάντως, η βράβευση του Ινιάριτου δεν αποτελεί κάποια έκπληξη. Γιατί τόσο το «Spotlight. Όλα στο Φως» όσο και το «Μεγάλο Σορτάρισμα» είναι περισσότερο ταινίες σεναρίου, παρά σκηνοθετικής δεξιοτεχνίας –σίγουρα ισχύει λιγότερο ο παραπάνω ισχυρισμός για την ιλιγγιώδη αφήγηση του «Σορταρίσματος». Η αδιαμφισβήτητη βιρτουοζιτέ του Μεξικανού δημιουργού είναι αυτή που πιθανότατα θα του προσφέρει ένα δεύτερο συνεχόμενο Όσκαρ Σκηνοθεσίας, μετά το περσινό για το «Birdman». Αλλά, τα πράγματα είναι διαφορετικά για την κατηγορία Καλύτερης Ταινίας…
Το λογικό ερώτημα που μπορεί να θέσει κανείς είναι «μα είναι δυνατόν να πάρει η “Επιστροφή” Όσκαρ Α’ Ανδρικού με τον Ντι Κάπριο και Σκηνοθεσίας με τον Ινιάριτου και να χάσει αυτό της Καλύτερης Ταινίας;». Η απάντηση είναι ότι αν δεν υπήρχε ο περσινός θρίαμβος του «Birdman», τότε η «Επιστροφή» θα ήταν ο βέβαιος νικητής… Τώρα, όμως, είναι όλα ανοιχτά.
Υπομονή μέχρι το βράδυ της Κυριακής 28ης Φεβρουαρίου, την πρώτη οσκαρική τελετή μετά από πολλά χρόνια που θα έχει τόσο μεγάλο σασπένς.
Τα κινηματογραφικά βραβεία του Σωματείου Αμερικανών Σκηνοθετών
Καλύτερος Σκηνοθέτης: Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου («Η Επιστροφή») Καλύτερος Πρωτοεμφανιζόμενος Σκηνοθέτης: Άλεξ Γκάρλαντ («Από Μηχανής») Καλύτερος Σκηνοθέτης Ντοκιμαντέρ: Μάθιου Χάινεμαν («Cartel Land»)