Interruption

2

Εγκεφαλική και εσωστρεφής αλληγορία πάνω στο θέαμα, την αναπαράσταση και τα όρια ζωής και τέχνης. Συμμετοχή στα φεστιβάλ Βενετίας, Τορίνο και Θεσσαλονίκης.

Interruption

Στη μέση μιας παράστασης της «Ορέστειας», μια ομάδα αγοριών και κοριτσιών καταλαμβάνει τη σκηνή χωρίς να το αντιληφθεί το κοινό και ζητά από τους θεατές να καθορίσουν την εξέλιξη του έργου. Εγκεφαλική και εσωστρεφής αλληγορία πάνω στο θέαμα, την αναπαράσταση και τα όρια ζωής και τέχνης. Συμμετοχή στα φεστιβάλ Βενετίας, Τορίνο και Θεσσαλονίκης.

Interruption - εικόνα 1

Μ ια μεταμοντέρνα διασκευή της «Ορέστειας» σε κάποιο αθηναϊκό θέατρο. Λίγο μετά την έναρξή της, μια ομάδα αγοριών και κοριτσιών καταλαμβάνει τη σκηνή, αποκλείει τους πρωταγωνιστές σ’ ένα γυάλινο κελί και ζητά από τους θεατές να καθορίσουν την εξέλιξη της παράστασης. Το κοινό συμμετέχει θεωρώντας την όλη παρέμβαση προχωρημένη σκηνοθετική πρόταση, και το «Interruption» χάνει την ευκαιρία να αφήσει τη σοβαροφάνειά του στην άκρη και να αντιμετωπίσει με χιούμορ (ειρωνικό, πικρό ή μαύρο) την περίπλοκη αλληγορία του.

Αντιθέτως, προχωρά σε μια όλο και πιο δαιδαλώδη και δύσκαμπτη παραβολή πάνω στα όρια ζωής και τέχνης, προσθέτοντας διαρκώς ερωτήματα και επίπεδα ανάγνωσης για το τέλος του θεάματος και των μεγάλων μύθων, τις συμβάσεις της αναπαράστασης, την αλήθεια και το ψέμα, την καθημερινότητα ως μια σκηνοθετημένη πραγματικότητα, την αυθαιρεσία της καλλιτεχνικής εξουσίας, την τέχνη και την πολιτική…

Interruption - εικόνα 2

Δημιουργός εξαιρετικών και πολυβραβευμένων μικρού μήκους ταινιών που, αν και σαφέστατα αλληγορικές, είχαν εντυπωσιάσει με το μινιμαλισμό τους («Casus Belli», «Τίτλοι Τέλους»), ο Γιώργος Ζώης πέφτει στην παγίδα του μεγάλου μήκους ντεμπούτου-magnum opus, θέλοντας να τα πει όλα μια κι έξω. Το εμφανές ταλέντο του τον βοηθά να κινηθεί μέσα σε έναν κλειστό χώρο με κινηματογραφική ευλυγισία και η επιβλητική παρουσία του Αλέξανδρου Βαρδαξόγλου ως αρχηγού των «τρομοκρατών» εγκαθιστά από την αρχή ένα κλίμα μυστηρίου, γοητείας και απειλής που κάνει την εξέλιξη της πλοκής να μοιάζει υποσχόμενη.

Εκείνη όμως περιπλέκεται με όλο και μεγαλύτερη εσωστρέφεια, θίγει άπασες τις θεματικές της τραγωδίας του Αισχύλου και τις αντιστοιχίζει με το αποπροσανατολισμένο σήμερα, κάνει κατάχρηση σημειολογίας και συμβόλων, καταλήγοντας σε ένα αυτάρεσκα εγκεφαλικό art αίνιγμα για φεστιβαλική –από τους «Ορίζοντες» της Βενετίας ως το διαγωνιστικό της Θεσσαλονίκης– κατανάλωση.

Ελλάδα. 2015. Διάρκεια: 109΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Interruption

2
  • Σινεφίλ
  • 2015
  • Διάρκεια: 109 '
  • Γιώργος Ζώης

Στη μέση μιας παράστασης της «Ορέστειας», μια ομάδα αγοριών και κοριτσιών καταλαμβάνει τη σκηνή χωρίς να το αντιληφθεί το κοινό και ζητά από τους θεατές να καθορίσουν την εξέλιξη του έργου.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ταινίες βασισμένες σε βιβλία που βλέπουμε στο σινεμά αυτήν την εβδομάδα

Οι κινηματογραφικές διασκευές που βρίσκουμε στις μαρκίζες των σινεμά.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
15/11/2025

Όλες οι ταινίες που θα δούμε στο 38ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

Η διοργάνωση ανακοίνωσε τους τίτλους των ταινιών που θα πλαισιώσουν το φετινό πρόγραμμα.

Τι νέο βλέπουμε στους κινηματογράφους αυτό το Σαββατοκύριακο

Κριτικές και trailers για όλες τις καινούριες ταινίες που παίζουν στα αθηναϊκά σινεμά.

Στο Κολωνάκι και το HAU Movie Club βλέπεις το "Επτά Αινίγματα για τον Ντετέκτιβ Χάρι" με ελεύθερη είσοδο

Μία δωρεάν πρόταση για το απόγευμα μετά την δουλειά, με την προβολή της εμβληματικής ταινίας στο θέατρο της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης.

"Πέθανε Αγάπη Μου": Ένα ατμοσφαιρικό πορτρέτο ψυχολογικής κατάρρευσης προσεχώς στα σινεμά

Η πρώτη συνεργασία της Τζένιφερ Λόρενς με τον Ρόμπερτ Πάτινσον από την σκηνοθέτη του Πρέπει Να Μιλήσουμε Για Τον Κέβιν.

Athens Palestine Film Festival 2025: Sold-out η πρεμιέρα που δίνει το σήμα για το τελικό πρόγραμμα του

Στην τέταρτη χρονιά του, το Athens Palestine Film Festival συνεχίζει να φέρνει κοντά δημιουργούς, διανοούμενους και κοινό για να αναδείξει τη δύναμη του σινεμά ως πράξη αλήθειας.

Θανάση Βασιλείου, πώς γύρισες ένα από τα καλύτερα ντοκιμαντέρ της χρονιάς;

Ο σκηνοθέτης μοιράζεται με το "α" το ημερολόγιο γυρισμάτων του "Λο", της βιωματικής ταινίες που θίγει το πένθος, αλλά και τον πόνο των αποσιωπημένων μυστικών.