
Οι υποψηφιότητες μπορεί να θόλωσαν για λίγο το οσκαρικό τοπίο, αλλά τα Critics’ Choice Awards βάζουν τα πράγματα και πάλι στη θέση τους. Πιο συγκεκριμένα, δίνουν σαφές προβάδισμα στο «Spotlight» έναντι της «Επιστροφής» για την κατηγορία της Καλύτερης Ταινίας. Το δημοσιογραφικό δράμα του Τομ ΜακΚάρθι κέρδισε τρία βραβεία της Ένωσης Αμερικανών Κριτικών γεμάτα… οσκαρικό νόημα. Οι διακρίσεις Καλύτερης Ταινίας (Δράμα), Καστ και Πρωτότυπου Σεναρίου είναι ειδικού βάρους, δίνοντας σίγουρα επιπλέον ώθηση στο «Spotlight» για τη βραδιά της Κυριακής 28 Φεβρουαρίου που θα γίνει η απονομή των αγαλματιδίων της Ακαδημίας.
Αντίθετα, η υπαρξιακή περιπέτεια επιβίωσης «Η Επιστροφή» του Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου μπορεί να σάρωσε στις υποψηφιότητες των Όσκαρ πριν από ένα πενθήμερο, όμως στα Critics’ Choice συγκέντρωσε μόνον δυο βραβεία, δηλαδή το υπερ-σίγουρο Α’ Αντρικού Ρόλου για τον Λεονάρντο ντι Κάπριο και αυτό της απίστευτης Φωτογραφίας του μάγου Εμάνουελ Λουμπέσκι. Όπως έχουμε επισημάνει εδώ και καιρό, το ότι ο Ινιάριτου κέρδισε πέρσι το μεγάλο βραβείο με το «Birdman» κάνει εξαιρετικά δύσκολο το οσκαρικό repeat για τον Μεξικανό βιρτουόζο –έστω και αν το αξίζει.

Βέβαια, ο μεγάλος θριαμβευτής των Critics’ Choice ήταν το «Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής» το οποίο έφυγε από την Σάντα Μόνικα- όπου γίνεται η απονομή- με εννιά συνολικά βραβεία! Μάλιστα, αυτό της Σκηνοθεσίας για τον Τζορτζ Μίλερ ανακατεύει ακόμη περισσότερα την οσκαρική τράπουλα για την συγκεκριμένη κατηγορία, έστω και αν το μεγάλο φαβορί παραμένει ο Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου. Οι διακρίσεις του νέου «Mad Max» σε όλες τις τεχνικές κατηγορίες κάθε άλλο παρά τυχαίες δεν είναι, αφού οι επαγγελματίες του χώρου έχουν δείξει, ήδη, την προτίμησή τους στην δυστοπική περιπέτεια έναντι του «Star Wars».
Το «Μεγάλο Σορτάρισμα» σάρωσε στην κατηγορία της Κωμωδίας, αλλά κέρδισε και το βραβείο Διασκευασμένου Σεναρίου. Ένα πετυχημένα θαρραλέο κινηματογραφικό εγχείρημα που ίσως να αξίζει κάτι καλύτερο. Η Μπρι Λάρσον συνεχίζει το σερί διακρίσεων στην Κατηγορία Α’ Γυναικείου Ρόλου, ενώ ο Σιλβέστερ –Ρόκι- Σταλόνε πάει καρφί για το πρώτο αγαλματίδιο της καριέρας του.
Παρακάτω ακολουθούν αναλυτικά τα βραβεία:
Τα Critics’ Choice Awards 2016
ΤΑΙΝΙΑ: Spotlight
Α' ΑΝΤΡΙΚΟΣ: Λεονάρντο Ντι Κάπριο («Η Επιστροφή»)
Α' ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΣ: Μπρι Λάρσον («Το Δωμάτιο»)
Β' ΑΝΤΡΙΚΟΣ: Σιλβέστερ Σταλόνε («Κριντ: Η Γέννηση ενός Θρύλου»)
Β' ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΣ: Αλίσια Βικάντερ («Το Κορίτσι από τη Δανία»)
ΝΕΟΣ ΗΘΟΠΟΙΟΣ: Τζέικομπ Τρέμπλεϊ («Το Δωμάτιο»)
ΚΑΣΤ: Spotlight
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τζορτζ Μίλερ («Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής»)
ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ ΣΕΝΑΡΙΟ: Τζος Σίνγκερ, Τομ ΜακΚάρθι («Spotlight»)
ΔΙΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΟ ΣΕΝΑΡΙΟ: Άνταμ Μακ Κέι και Τσάρλς Ράντολφ («Το Μεγάλο Σορτάρισμα»)
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Εμάνουελ Λουμπέσκι («Η Επιστροφή»)
ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΙΑ: Κόλιν Γκίμπσον, Λίζα Τόμσον («Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής»)
ΜΟΝΤΑΖ: Μάργκαρετ Σίξελ («Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής»)
ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ: Τζένι Μπίβαν («Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής»)
ΜΑΚΙΓΙΑΖ: Λέσλι Βάντερβαλτ, Έλκα Βαρντέγκα, Ντέμιαν Μάρτιν («Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής»)
ΟΠΤΙΚΑ ΕΦΕ: Άντριου Τζάκσον, Τομ Γουντ, Νταν Όλιβερ, Άντι Γουίλιαμς («Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής»)
ANIMATION: Τα Μυαλά που Κουβαλάς
ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΤΑΙΝΙΑ ΔΡΑΣΗΣ: Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής
ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΑΝΤΡΙΚΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΣΕ ΤΑΙΝΙΑ ΔΡΑΣΗΣ: Τομ Χάρντι («Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής»)
Α' ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΣΕ ΤΑΙΝΙΑ ΔΡΑΣΗΣ: Σαρλίζ Θερόν («Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής»)
ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΚΩΜΩΔΙΑ: Το Μεγάλο Σορτάρισμα
ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΑΝΤΡΙΚΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΣΕ ΚΩΜΩΔΙΑ: Κρίστιαν Μπέιλ («Το Μεγάλο Σορτάρισμα»)
ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΣΕ ΚΩΜΩΔΙΑ: Εϊμι Σούμερ (Κατακούτελα»)
ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΤΑΙΝΙΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ /ΤΡΟΜΟΥ: Από Μηχανής
ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗ: Ο Γιος του Σαούλ
ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ: Amy: Το Κορίτσι Πίσω από το Όνομα
ΤΡΑΓΟΥΔΙ: «See you again» («Fast & Furious 7»)
ΜΟΥΣΙΚΗ: Ενιο Μορικόνε («Οι Μισητοί Οκτώ»)