Όσκαρ 2016: Αυτό το αγαλματίδιο ποιος θα το πάρει;

Κάτι παραπάνω από δυόμισι μήνες μένουν μέχρι την τελετή απονομής στο «Dolby Theater» του Λος Άντζελες και οι οσκαρικές σειρήνες έχουν ήδη αρχίσει να ηχούν... Ποια είναι λοιπόν τα φετινά φαβορί και αουτσάιντερ;

Όσκαρ 2016: Αυτό το αγαλματίδιο ποιος θα το πάρει;

Κάτι παραπάνω από δυόμισι μήνες μένουν μέχρι την τελετή απονομής στο «Dolby Theater» του Λος Άντζελες και οι οσκαρικές σειρήνες έχουν ήδη αρχίσει να ηχούν... Ποια είναι λοιπόν τα φετινά φαβορί και αουτσάιντερ;

Όσκαρ 2016: Αυτό το αγαλματίδιο ποιος θα το πάρει; - εικόνα 1
«Carol»

Στον κινηματογράφο όσο πιο μακριά είναι τοποθετημένη η κάμερα τόσο πιο ευρεία αντίληψη έχεις για μια σκηνή. Θα προσπαθήσουμε να αποδείξουμε ότι ισχύει το ίδιο και για την απονομή των φετινών βραβείων της Aμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογραφικών Τεχνών και Επιστημών, χαρτογραφώντας νωρίς-νωρίς το οσκαρικό τοπίο, ένα μήνα (και κάτι) πριν από την ανακοίνωση των υποψηφιοτήτων. Να θυμίσουμε ότι φέτος η 88η απονομή των Όσκαρ γίνεται στις 28 Φεβρουαρίου στο «Dolby Theater» του Λος Άντζελες, με τον Κρις Ροκ να επιστρέφει ως παρουσιαστής ύστερα από έντεκα ολόκληρα χρόνια.

Όσκαρ 2016: Αυτό το αγαλματίδιο ποιος θα το πάρει; - εικόνα 2
«Η Διάσωση»

Ο γρίφος της καλύτερης ταινίας
Χοντρικά οι διεκδικητές των Όσκαρ χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: από τη μία σε αυτούς που κάνουν μια εξαιρετική εμφάνιση μέσα στη χρονιά, βοηθούμενοι συνήθως από το πολιτικοκοινωνικό και καλλιτεχνικό momentum, και από την άλλη στους διεκδικητές της επετηρίδας, δηλαδή κορυφαίους επαγγελματίες που έχουν φτάσει στην οσκαρική πηγή στο παρελθόν χωρίς να έχουν πιει νερό. Το μέχρι στιγμής φετινό φαβορί ανήκει στην πρώτη κατηγορία. Πρόκειται για το «Spotlight», ένα δράμα που βασίζεται στην πραγματική ιστορία αποκάλυψης από μια ομάδα δημοσιογράφων της «Boston Globe» ενός σκανδάλου παιδοφιλίας στους κύκλους της καθολικής εκκλησίας.

Σημειώστε ότι το φιλμ του απρόβλεπτου Τομ Μακάρθι (σκηνοθέτη του εξαιρετικού «The Visitor» και του απερίγραπτου «Σε Ξένα Παπούτσια»), που αναδείχθηκε πρόσφατα καλύτερη ταινία από τις Ενώσεις Κριτικών του Λ. Άντζελες και Βοστόνης, ταιριάζει απόλυτα με τον ομπαμικό αέρα δημοκρατικότητας που φυσά αυτήν τη στιγμή στο Χόλιγουντ (άρα και στην Ακαδημία), καθώς και με τον αγώνα που δίνουν τα ΜΜΕ παγκοσμίως για να ξανακερδίσουν τη χαμένη τους αξιοπιστία μέσω κάποιων ηρωικών στιγμών. Εν δυνάμει ανταγωνιστής τού based on a real story χρονικού είναι το στιλιζαρισμένο λεσβιακό δράμα «Carol» του Τοντ Χέινς, που κέρδισε τους κριτικούς της Ν. Υόρκης, οι οποίοι του χάρισαν συνολικά τέσσερα βραβεία (Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Σεναρίου και Φωτογραφίας).

Όσκαρ 2016: Αυτό το αγαλματίδιο ποιος θα το πάρει; - εικόνα 3
«Spotlight»

Βέβαια, τόσο το τολμηρό για τα μέλη της Ακαδημίας περιεχόμενό του (θυμάστε το «Μυστικό του Brokeback Mountain»;), όσο και η αρτ φόρμα του αποτελούν σοβαρές οσκαρικές αντενδείξεις. Δυνατά έχει μπει, όμως, στο παιχνίδι και η δραματική περιπέτεια εκδίκησης «Η Επιστροφή» του Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου, το οποίο μας μεταφέρει στην αμερικανική ύπαιθρο του 19ου αιώνα, αν και πολύ δύσκολα ο Μεξικανός σκηνοθέτης θα επαναλάβει τον περσινό θρίαμβο του «Birdman». Όπως είπαμε προηγουμένως, έχουν άλλοι σειρά...

H βράβευση του «Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής» από το έγκριτο «National Board of Review» υπόσχεται αρκετές υποψηφιότητες για τη δυστοπική περιπέτεια, αλλά δύσκολα ένα Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας. Αν κάποιος θέλει να συμπληρώσει μια δυνατή οκτάδα, πάντως, οφείλει να προσθέσει το θηλυκό δράμα «Joy» του συνήθους οσκαρικού υπόπτου Ντέιβιντ Ο. Ράσελ, τη sci-fi «Διάσωση» του Ρίντλεϊ Σκοτ, τη βιογραφία του tech πιονέρου «Steve Jobs» από τον Ντάνι Μπόιλ και, φυσικά, τους «Μισητούς 8» του Κουέντιν Ταραντίνο.

Όσκαρ 2016: Αυτό το αγαλματίδιο ποιος θα το πάρει; - εικόνα 4
«Η Επιστροφή»

Μονάκριβό μου ερμηνευτικό Όσκαρ
Στον πρώτο αντρικό ρόλο τα πράγματα φαίνεται να είναι πιο ξεκάθαρα απ’ ό,τι στις υπόλοιπες κατηγορίες. Ο μεγάλος αδικημένος Λεονάρντο ντι Κάπριο («Η Επιστροφή») των τεσσάρων υποψηφιοτήτων, ο φορμαρισμένος Μάικλ Φασμπέντερ («Steve Jobs»), o περσινός θριαμβευτής Έντι Ρεντμέιν («Το Κορίτσι από τη Δανία»), ο αναγεννημένος Τζόνι Ντεπ («Ανίερη Συμμαχία») και ο Ματ Ντέιμον («Η Διάσωση») είναι αυτοί που ξεχωρίζουν – με τον πρώτο να αποτελεί το φαβορί της κατηγορίας. Στις γυναίκες τα πράγματα είναι πιο μπερδεμένα, με την Μπρι Λάρσον του βραβευμένου στο Τορόντο «The Room», τη μοναδική Κέιτ Μπλάνσετ («Carol»), την Αγγλίδα ντίβα Σαρλότ Ράμπλινγκ («45 Χρόνια»), την εξαιρετική Τζένιφερ Λόρενς («Joy») και την ώριμη πλέον Σίρσα Ρόναν («Brooklyn») να έχουν κερδίσει μέχρι στιγμής βραβεία και εντυπώσεις.

Όσκαρ 2016: Αυτό το αγαλματίδιο ποιος θα το πάρει; - εικόνα 5
«Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής»

Στους δεύτερους αντρικούς ρόλους ο Μάικλ Κίτον δείχνει ικανός να εκμεταλλευτεί τη φόρα του «Spotlight» για να κερδίσει το πρώτο Όσκαρ της καριέρας του, με τον Ίντρις Έλμπα («Beasts of no Nation»), τον Τομ Χάρντι («Η Επιστροφή»), τον Μαρκ Ράιλανς («Η Γέφυρα των Κατασκόπων») και κυρίως τον Σιλβέστερ Σταλόνε («Κριντ: Η Γέννηση Ενός Θρύλου») –είπατε κάτι για επετηρίδα;– να τον ακολουθούν κατά πόδας. Στους δεύτερους γυναικείους η Ρούνι Μάρα («Carol»), η Αλίσια Βικάντερ («Ex Machina») και η Κέιτ Γουίνσλετ («Steve Jobs») φτιάχ­νουν μια δυνατή τριάδα που δύσκολα θα σπάσει.

Το Όσκαρ Σκηνοθεσίας θα κριθεί σε μεγάλο βαθμό από τον παραλήπτη του αγαλματιδίου της Καλύτερης Ταινίας, με τον Τζορτζ Μίλερ και τον Κουέντιν Ταραντίνο να παραμονεύουν για την πρώτη τους σκηνοθετική διάκριση από την Ακαδημία. Το πρωτότυπο σενάριο φαίνεται να κλειδώνει στο «Spotlight» («Joy» και «Μισητοί 8» τα αουτσάιντερ), ενώ ο Άαρον Σόρκιν φιλοδοξεί να ζευγαρώσει τα αγαλματίδιά του με το διασκευασμένο σενάριο του «Steve Jobs».

Περισσότερες πληροφορίες

Carol

3
  • Δραματική
  • 2015
  • Διάρκεια: 118 '
  • Τοντ Χέινς

Στη Νέα Υόρκη του ’50 η νεαρή Τερέζ Μπέλιβετ γνωρίζει την κομψή, ευκατάστατη και μεγαλύτερή της Κάρολ Ερντ. Οι δύο γυναίκες ερωτεύονται και, παρά τα εμπόδια, όπως ο εκβιασμός που επιχειρεί ο σύζυγος της Κάρολ, αποφασίζουν να δραπετεύσουν μαζί από την πόλη.

Η Διάσωση

The Martian
2,5
  • Επιστ. Φαντασίας
  • 2015
  • Διάρκεια: 144 '
  • Ρίντλεϊ Σκοτ

Κατά τη διάρκεια μιας επανδρωμένης αποστολής στον Άρη, ο αστροναύτης Μαρκ Γουάτνι τραυματίζεται και εγκαταλείπεται στον πλανήτη θεωρούμενος νεκρός. Εκείνος όμως καταφέρνει να επιστρέψει στην εγκαταλειμμένη βάση, όπου πρέπει να επιβιώσει με ελάχιστες προμήθειες και να βρει τρόπο να επικοινωνήσει με τη Γη.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Η "Φόνισσα" υποψήφια για 16 βραβεία Ίρις

Δείτε αναλυτικά της υποψηφιότητες για την επετειακή 15η απονομή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
25/04/2024

Συνεχίζονται οι προβολές του ντοκιμαντέρ "Χρήστος, το Τελευταίο Παίδι"

Η βραβευμένη ταινία της Τζούλια Αμάτι παίζεται για δεύτερη εβδομάδα στους κινηματογράφους.

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.