Οι κριτικοί Λος Άντζελες και Βοστόνης ψηφίζουν «Spotlight»

Οι αποκαλύψεις των best of της χρονιάς συνεχίζονται, θυμίζοντάς μας ότι έχουμε μπει για τα καλά στην προ-οσκαρική περίοδο.

Οι κριτικοί Λος Άντζελες και Βοστόνης ψηφίζουν «Spotlight»

Η προ-οσκαρική περίοδος δεν ορίζεται με ΦΕΚ –όπως για παράδειγμα η κυνηγητική στην Ελλάδα-, αλλά σίγουρα μόλις ξεκινήσουν οι αμερικανικές ενώσεις να δημοσιεύουν τις πρώτες λίστες με τα καλύτερα της χρονιάς, οι πάντες γνωρίζουν ότι έχει ανάψει το οσκαρικό παιχνίδι.

Για παράδειγμα, η ανακοίνωση των βραβείων της Ένωσης Κριτικών του Λος Άντζελες (μια από τις μεγαλύτερες στις Η.Π.Α.) την Κυριακή 6/12, έδωσε άμεσα τροφή στην οσκαρική κουβέντα. Η απόφαση να ανακηρύξουν το «Spotlight» (ένα βιογραφικό δράμα που εξιστορεί την αποκάλυψη από μια ομάδα δημοσιογράφων της Boston Globe ενός σκανδάλου παιδοφιλίας μέσα στους κύκλους της καθολικής εκκλησίας) ως καλύτερη ταινία της χρονιάς, ενδυνάμωσε ακόμη περισσότερο την ούτως ή άλλως υψηλή οσκαρική δυναμική της ταινίας. Μάλιστα, το φιλμ του Τομ Μακάρθι ταιριάζει απόλυτα με τον ομπαμικό αέρα δημοκρατικότητας που φυσά αυτήν τη στιγμή στο Χόλιγουντ (άρα και στην Ακαδημία), αλλά επίσης και με τον αγώνα που δίνουν τα Μ.Μ.Ε. παγκοσμίως για να ξανακερδίσουν την χαμένη τους αξιοπιστία μέσω κάποιων ηρωικών στιγμών.

Επιπλέον, οι κριτικοί του Λος Άντζελες επέλεξαν το «Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής» ως δεύτερη καλύτερη ταινία και τον δημιουργό της Τζορτζ Μίλερ ως καλύτερο σκηνοθέτη του 2015, επιβεβαιώνοντας την πεποίθηση ότι η δυστοπική περιπέτεια θα μαζέψει αναπάντεχα πολλές οσκαρικές υποψηφιότητες. Στις ερμηνείες, τώρα, ο Μάικλ Φασμπέντερ ξεχώρισε στις πρώτες αντρικές ερμηνείες ως Στιβ Τζομπς (δεύτερος ο Γκέζα Ρέριγκ του «Γιού του Σαούλ» σε μια άκρως σινεφιλική επιλογή), ενώ το Α’ Γυναικείο πήγε στην Αγγλίδα ντίβα Σαρλότ Ράμπλινγκ («45 Χρόνια»).

Οι κριτικοί Λος Άντζελες και Βοστόνης ψηφίζουν «Spotlight» - εικόνα 1
Ο Μάικλ Φασμπέντερ στο «Steve Jobs»

Λίγες ώρες νωρίτερα, η Ένωση Κριτικών της Βοστόνης έδινε τις δικές της διακρίσεις: Το «Spotlight» πήρε και εκεί τον τίτλο της καλύτερης ταινίας (αλίμονο, οι συντοπίτες της Boston Globe πρωταγωνιστούν…), ενώ ο Τοντ Χέινς είναι αυτός που πήρε το βραβείο Kαλύτερης Sκηνοθεσίας για το «Carol». Στις ερμηνείες έδωσαν εξ’ ημισείας το Α’ Αντρικό στους Πολ Ντάνο («Love & Mercy») και Λεονάρντο ντι Κάπριο («Η Επιστροφή») –ακλόνητο οσκαρικό φαβορί φέτος-, ενώ η Σαρλότ Ράμπλινγκ μετά το Λος Άντζελες κατέκτησε και την Βοστόνη υποχρεώνοντας τους πάντες να την υπολογίζουν στην οσκαρική κούρσα.

Να θυμίσουμε ότι τις προηγούμενες μέρες, η Ένωση των νεοϋορκέζων κριτικών (η πιο αρτ κοινότητα της χώρας), ξεχώρισε τα καλύτερα της χρονιάς, με το στιλιζαρισμένο λεσβιακό δράμα του Τοντ Χέινς «Carol» να θριαμβεύει, κερδίζοντας τα βραβεία Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Σεναρίου και Φωτογραφίας

Παρακάτω ακολουθούν αναλυτικά τα βραβεία των ενώσεων Λος Άντζελες και Βοστόνης, Νέας Υόρκης. Καλό θα είναι να πούμε και τις ημερομηνίες των βαριών οσκαρικών χαρτιών στη χώρα μας: «Η Επιστοφή» του Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιαρίτου κυκλοφορεί στις 21 Ιανουαρίου 2016, όπως και το «Steve Jobs» του Ντάνι Μπόιλ, ενώ το μέγιστο φαβορί «Spotlight» του Τομ ΜακΚάρθι στις 11 Φεβρουαρίου.

Τα βραβεία της Ένωσης Κριτικών Λος Άντζελες

Οι κριτικοί Λος Άντζελες και Βοστόνης ψηφίζουν «Spotlight» - εικόνα 2
«Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής»

Καλύτερη Ταινία: «Spotlight» - Τομ ΜακΚάρθι (2η θέση: «Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής»)
Σκηνοθεσία: Τζορτζ Μίλερ - «Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής» (2η θέση: Τοντ Χέινς - «Carol»)
Ά Αντρικός: Μάικλ Φασμπέντερ - «Steve Jobs» (2η θέση: Γκέζα Ρέριγκ - «Γιος του Σαούλ»)
Α’ Γυναικείος: Σάρλοτ Ράμπλινγκ - «45 Χρόνια» (2η θέση: Σίρσα Ρόναν - «Brooklyn»)
B' Ανδρικός: Μάικλ Σάνον - «99 Σπίτια» (2η θέση: Μαρκ Ράιλανς «Γέφυρα των Κατασκόπων»)
B' Γυναικείος: Αλίσια Βικάντερ - «Ex Machina» (2η θέση: Κρίστεν Στιούαρτ για το «Τα Σύννεφα του Σιλς Μαρία»)
Σενάριο: Τζος Σίνγκερ και Τομ ΜακΚάρθι - «Spotlight» (2η θέση: Τσάρλι Κάουφμαν - «Anomalisa»)
Animation: «Anomalisa» - Τσάρλι Κάουφμαν (2η θέση: «Τα Μυαλά που Κουβαλάς» - Πίτ Ντόκτερ)
Ξενόγλωσση Ταινία: «Ο Γιος του Σαούλ» - Λάζλο Νέμες (2η θέση: «Η Φυλή» - Μιροσλάβ Σλαμποσπίτσκι)
Ντοκιμαντέρ: «Amy: Το Κορίτσι Πίσω Από το Όνομα» - Ασίφ Καπάντια (2η θέση: «The Look of Silence» του Τζόσουα Οπενχάιμερ)
Μοντάζ: Χανκ Κόργουιν - «The Big Short» (2η θέση: Μάργκαρετ Σίξελ - «Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής»)
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Τζον Σιλ - «Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής» (2η θέση: Εντ Λάχμαν - «Carol»)
Σκηνογραφία: Κόλιν Γκίμπσον - «Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής» (2η θέση: Τζούντι Μπέκερ - «Carol»)
Μουσική: Κάρτερ Μπέργουελ - «Carol» & «Anomalisa» (2η θέση: Ένιο Μορικόνε για το «The Hateful Eight»)

Τα βραβεία της Ένωσης Κριτικών Βοστόνης

Οι κριτικοί Λος Άντζελες και Βοστόνης ψηφίζουν «Spotlight» - εικόνα 3
Ο Λεονάρντο ντι Κάπριο στην «Επιστροφή»

Καλύτερη Ταινία: «Spotlight»
Α' Αντρικός: (ισοψηφία) Πολ Ντάνο - «Love & Mercy» και Λεονάρντο Ντι Κάπριο - «Η Επιστροφή»
Α' Γυναικείος: Σαρλότ Ράμπλινγκ - «45 Χρόνια»
Β' Αντρικός: Μαρκ Ράιλανς - «Η Γέφυρα των Κατασκόπων»
Β' Γυναικείος: Κρίστεν Στίουαρτ - «Τα Σύννεφα του Σιλς Μαρία»
Σκηνοθεσία: Τοντ Χέινς - «Carol»
Σενάριο: Τζος Σίνγκερ και Τομ ΜακΚάρθι - «Spotlight»
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Εντ Λάχμαν - «Carol»
Ντοκιμαντέρ: «Amy: Το Κορίτσι Πίσω Από το Όνομα» του Ασίφ Καπάντια
Ξενόγλωσση Ταινία: «The Look of Silence» του Τζόσουα Οπενχάιμερ
Animation: (ισοψηφία) «Anomalisa» & «Τα Μυαλά που Κουβαλάς»
Μοντάζ: Μάργκαρετ Σίξελ - «Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής»
Πρωτοεμφανιζόμενος Σκηνοθέτης: Μάριελ Χέλερ («The Diary Of A Teenage Girl»)
Συνολικής Ερμηνείας: «Spotlight»
Μουσική: «Love & Mercy»

Τα βραβεία της Ένωσης Κριτικών Νέας Υόρκης

Οι κριτικοί Λος Άντζελες και Βοστόνης ψηφίζουν «Spotlight» - εικόνα 4
«Carol»

Καλύτερη Ταινία: «Carol» - Τοντ Χέινς
Σκηνοθεσία: Τοντ Χέινς - «Carol»
Α’ Γυναικείος: Σίρσα Ρόναν - «Brooklyn»
Α’ Αντρικός: Μάικλ Κίτον - «Spotlight»
Β' Γυναικείος: Κρίστεν Στίουαρτ - Τα Σύννεφα του Σιλς Μαρία Καλύτερος
Β' Ανδρικός: Μαρκ Ράιλανς - «Η Γέφυρα των Κατασκόπων»
Σενάριο: Φίλις Νέιγκι - «Carol» Διεύθυνση
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Εντ Λάχμαν - «Carol»
Animation: «Τα Μυαλά που Κουβαλάς»
Ξενόγλωσση Ταινία: «Τιμπουκτού» - Αμπντεραμάν Σισακό
Ντοκιμαντέρ: «In Jackson Heights» Καλύτερη
Πρώτη Ταινία: «Ο Γιος του Σαούλ» - Λάζλο Νέμες

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

77ο Φεστιβάλ Καννών: Ο Λάνθιμος διηγείται κατασκότεινες "Ιστορίες Καλοσύνης"

Επιστροφή στην εποχή του "Κυνόδοντα" και των "Άλπεων" για τον Έλληνα σκηνοθέτη, ο οποίος αν και εντυπωσιάζει με τη γεμάτη αυτοπεποίθηση δεξιοτεχνία του, κινδυνεύει να χάσει πολλούς από τους όψιμους θαυμαστές του.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
18/05/2024

Έρχονται κλασικά ιαπωνικά αριστουργήματα στα θερινά σινεμά

Ακίρα Κουροσάβα, Μίκιο Ναρούσε, Σοσέι Ιμαμούρα, Κένζι Μιζογκούτσι, Γιασουχίρο Όζου, Κον Ιτσικάουα, Κιγιόσι Κουροσάουα, Τακάσι Μίικε, Τεϊνοσουκε Κινουγκάσα, Χιρόσι Τετσιγκαχάρα & Μασάκι Κομπαγιάσι, σε ένα αφιέρωμα στους Ιαπωνικούς κινηματογραφικούς θησαυρούς.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (15-22/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.

Το "Λώξη" δεν είναι μόνο ένα ντοκιμαντέρ για την πρώτη ηθοποιό με σύνδρομο Down

Οι σκηνοθέτες της ταινίας για την Λωξάνδρα Λούκας που έγραψε ιστορία παίζοντας στο Εθνικό Θέατρο, μιλούν στο "α" για το πολύτιμο φιλμ τους.

Ο Ρένος Χαραλαμπίδης για τα "Φτηνά Τσιγάρα"

"Έκλαιγα μόνος μου έξω από τις αίθουσες, εγκατέλειψα τα σχέδια μου" σχολίασε ο σκηνοθέτης και ηθοποιός.