Φωτογραφίζοντας τον Τζέιμς Ντιν

Οι δύο hot πρωταγωνιστές και ο σκηνοθέτης του «Life» μιλούν για τον Τζέιμς Ντιν, τη διασημότητα και τη δεκαετία του ’50, με αφορμή το βιογραφικό δράμα τους πάνω στη φιλία του εμβληματικού χολιγουντιανού σταρ με τον φωτογράφο Ντένις Στοκ.

Φωτογραφίζοντας τον Τζέιμς Ντιν

Οι δύο hot πρωταγωνιστές και ο σκηνοθέτης του «Life» μιλούν για τον Τζέιμς Ντιν, τη διασημότητα και τη δεκαετία του ’50, με αφορμή το βιογραφικό δράμα τους πάνω στη φιλία του εμβληματικού χολιγουντιανού σταρ με τον φωτογράφο Ντένις Στοκ.

Φωτογραφίζοντας τον Τζέιμς Ντιν - εικόνα 1

«Δεν είναι μια βιογραφία του Τζέιμς Ντιν. Μ’ ενδιαφέρει πιο πολύ ο χαρακτήρας του Στοκ και το πώς αποτυπώνεις την εικόνα κάποιου ανθρώπου. Μια φωτογραφία είναι μια ερμηνεία της πραγματικότητας, η οποία, αν δεν είναι μπανάλ και αποκαλύπτει καινούργια, αθέατα πράγματα, σου δημιουργεί μια ευθύνη. Την αναλαμβάνεις; Γνωρίζεις τις συνέπειές της;» Ο Ολλανδός Άντον Κόρμπιν έγινε διάσημος στη δεκαετία του ’80 φωτογραφίζοντας ροκ γκρουπ όπως οι U2 και οι REM, κατόπιν γυρίζοντας βιντεοκλίπ για τους Depeche Mode και τους Nirvana, ενώ το 2007 πέρασε πίσω από την κινηματογραφική κάμερα βιογραφώντας τον Ίαν Κέρτις, frontman των Joy Division, στο «Control».

Φωτογραφίζοντας τον Τζέιμς Ντιν - εικόνα 2

Μου μιλάει για το «Life», την τέταρτη ταινία του (μεσολάβησαν τα «Ο Αμερικάνος» και «Ο Νο 1 Καταζητούμενος»), η οποία προβλήθηκε στο Φεστιβάλ Βερολίνου και περιγράφει τη σχέση του άγνωστου στο ευρύ κοινό το 1955 Τζέιμς Ντιν με τον νεαρό φωτογράφο Ντένις Στοκ. Ο τελευταίος ήταν ο άνθρωπος που τον απαθανάτισε να περπατά μελαγχολικός στη συννεφιασμένη Times Square, σε μια από τις διασημότερες φωτογραφίες του προηγούμενου αιώνα. «Η πλατεία ήταν τότε τελείως διαφορετική. Την αναπαραστήσαμε σε blue screen.

Η κάμερα δεν υιοθετεί την οπτική της φωτογραφικής μηχανής, γιατί δεν ήθελα το ίδιο κάδρο, αλλά την ίδια ατμόσφαιρα. Ήθελα το βάρος να πέσει στη σχέση των δυο τους», λέει ο Κόρμπιν, ο οποίος εξηγεί τη διαχρονική γοητεία του συγκεκριμένου ενσταντανέ: «Δεν έχει να κάνει μόνο με τον Τζέιμς Ντιν, αλλά με την αλλαγή των καιρών και την επαναστατική διάθεση των νέων. Συμβολίζει το πνεύμα της τζαζ που αρχίζει να κυριαρχεί, του ροκ εν ρολ που έρχεται και μιας συντηρητικής εποχής που τελειώνει».

Φωτογραφίζοντας τον Τζέιμς Ντιν - εικόνα 3

Συμφωνώντας, ο 29χρονος Ντέιν ΝτεΧάαν («The Amazing Spider-man», «Kill Your Darlings»), ο οποίος υποδύεται με πειστικότητα τον εμβληματικό σταρ, πιστεύει πως, πέρα από τον πρόωρο θάνατό του, ο Ντιν έγινε θρύλος γιατί εξέφρασε την εποχή του περισσότερο απ’ οποιοδήποτε άλλο κινηματογραφικό πρόσωπο. «Παίζει με έναν τρόπο που προσπαθούμε να μιμηθούμε ακόμη και σήμερα. Δεν μπόρεσε βέβαια να ελέγξει την εικόνα του και του κόλλησαν ταμπέλες (cool, επαναστάτης), τις οποίες δεν ξέρουμε αν θα είχε αποδεχτεί ή αν θα είχε αλλάξει με το πέρασμα του χρόνου». Θαυμαστής του, σε αντίθεση με τον Κόρμπιν που τον ανακάλυψε αργά, ο ΝτεΧάαν προσπάθησε περισσότερο να καταλάβει τον Τζέιμς Ντιν ως χαρακτήρα και λιγότερο να τον μιμηθεί φυσιογνωμικά.

«Έψαξα να βρω από πού ερχόταν αυτή η ενέργεια που κουβαλούσε, έντονη και ταυτόχρονα μελαγχολική. Είχε μια προβληματική παιδική ηλικία και, συνειδητοποιώντας το ταλέντο του, σ’ όλη του τη ζωή κινήθηκε με τη λογική να νικήσει τον κόσμο, προτού προλάβει εκείνος να τον συντρίψει». Απέναντι στο χολιγουντιανό θρύλο στέκεται ένας φιλόδοξος φωτογράφος, «ο οποίος όμως δεν είναι ένας ξεκάθαρα θετικός ήρωας», μου λέει ο Ρόμπερτ Πάτινσον. «Ο Στοκ είναι προσηλωμένος στο στόχο του, αλλά μέσα του φοβάται. Γοητεύεται από την εικόνα του Τζέιμς Ντιν, καταλαβαίνει όμως πως κάτι άλλο κρύβεται πίσω της. Παράλληλα, δεν μπορεί να διαχειριστεί τη σχέση του με το παιδί του, στοιχεία που μου φάνηκαν πολύ ενδιαφέροντα και μου κίνησαν την περιέργεια».

Φωτογραφίζοντας τον Τζέιμς Ντιν - εικόνα 4

Με μούσι, για το ρόλο του στην ταινία «The Childhood of a Leader» που μόλις είχε ολοκληρώσει, ο σταρ του «Twilight» βρίσκει στο «Life» «μια αληθινή κινηματογραφική πρόκληση». Μετά την εκτόξευσή του στην κορυφή της δημοσιότητας, εκείνος αναζήτησε ρόλους σε ταινίες του Κρόνενμπεργκ, του Χέρτζογκ και σε «απαιτητικά, ριψοκίνδυνα σχέδια όπως αυτό το φιλμ. Ποτέ δεν ένιωσα καλά με τη δημοφιλία, καθώς από παιδί δεν έκανα σπορ, δεν ήμουν ο πρόεδρος της τάξης. Αισθανόμουν λιγάκι outsider, κάποιος που δεν κυνηγούσε ένα success story.

Η επιτυχία του “Twilight” ήταν απόλυτα απρόσμενη. Συνειδητοποιήσαμε τι θα επακολουθούσε μόλις μια βδομάδα πριν από την πρεμιέρα. Ήταν κάτι που ήρθε ξαφνικά, αλλά δεν με τρόμαξε, καθώς εκτός από τη ζωή μου στο Λος Άντζελες υπάρχει και αυτή στο Λονδίνο, εντελώς διαφορετική». Η αναφορά στον Τζέιμς Ντιν γίνεται λοιπόν επιτακτική. «Συγκινούμαι από την ταινία και το θέμα της, επειδή με αγγίζει άμεσα. Θέλω ν’ αφήσω πίσω μου την προκατασκευασμένη ταυτότητα και εικόνα και, όπως εκείνος, να ζήσω την αληθινή ζωή».

Περισσότερες πληροφορίες

Life

3
  • Δραματική
  • 2015
  • Διάρκεια: 110 '
  • Άντον Κόρμπιν

Στο Λος Άντζελες του 1955 ο Ντένις Στοκ είναι ένας νεαρός, φιλόδοξος φωτογράφος που αναζητά το θέμα το οποίο θα τον κάνει διάσημο. Γνωρίζει έναν ανερχόμενο ηθοποιό, για τον οποίο είναι πεπεισμένος ότι γρήγορα θα γίνει σταρ. Αλλά ο Τζέιμς Ντιν είναι όχι μόνον εντελώς απρόβλεπτος, αλλά και απρόθυμος να του χαρίσει το χρόνο του.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
25/04/2024

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.