Η κατάργηση του Ειδικού Φόρου φέρνει το ελληνικό σινεμά στα όρια του

Η ψήφιση των προαπαιτούμενων μέτρων για τη νέα δανειακή σύμβαση στέρησε από το ελληνικό σινεμά μια από τις κύριες πηγές χρηματοδότησής του.

Η κατάργηση του Ειδικού Φόρου φέρνει το ελληνικό σινεμά στα όρια του

Σύσσωμος ο κινηματογραφικός κόσμος έσπευσε να καταδικάσει την κατάργηση του Ειδικού Φόρου για την Ενίσχυση και την Ανάπτυξη της Κινηματογραφικής Τέχνης (ν. 3905/2010). Σύμφωνα με αυτόν τον νόμο ένα ποσοστό στην τιμή του κινηματογραφικού εισιτηρίου πήγαινε στην παραγωγή του ελληνικό σινεμά. Πιο συγκεκριμένα, το 80% του συνολικού ποσού που συγκεντρωνόταν κατέληγε στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου.

Κάθε χρόνο, περίπου 1,5 με 2 εκ. ευρώ έφταναν στα ταμεία του Ε.Κ.Κ. από τον Ειδικό Φόρο, χρήματα που κάλυπταν το μισό περίπου προϋπολογισμό του (!), ειδικότερα τα τελευταία χρόνια όπου οι επιχορηγήσεις προς τον κρατικό οργανισμό μειώθηκαν δραματικά. Δυστυχώς, ένα από τα προαπαιτούμενα της νέας Δανειακής Σύμβασης με τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας (που ψηφίστηκαν λίγο πριν τον Δεκαπενταύγουστο) ήταν η κατάργηση του Ειδικού Φόρου Κινηματογραφικής Τέχνης, γεγονός που προκάλεσε την αντίδραση όλων των φορέων του χώρου.

Η Ένωση Σκηνοθετών Παραγωγών Ελληνικού Κινηματογράφου (ΕΣΠΕΚ) με ανακοίνωσή της υπογραμμίζει ότι, «η κατάργηση του ειδικού φόρου κινηματογράφου επί του εισιτηρίου, που χρηματοδοτεί εξολοκλήρου την παραγωγή ελληνικών ταινιών μέσω του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου είναι σκανδαλώδης και, αν τελικά ισχύσει, θα αποτελέσει την ταφόπλακα του ελληνικού σινεμά. Του κινηματογράφου που όταν κάθε φορά διακρίνεται διεθνώς, οι εκάστοτε πολιτικοί άρχοντες, φροντίζουν να επαινούν με κενά λογύδρια όπως φαίνεται μέχρι και τώρα».

Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και ο Σύνδεσμος Ανεξάρτητων Παραγωγών Οπτικοακουστικών Έργων (ΣΑΠΟΕ): «Όλοι γνωρίζουμε ότι ο Ειδικός Φόρος –που δεν είναι Κρατικά χρήματα-, αποτελεί το βασικό πόρο ενίσχυσης της ελληνικής παραγωγής και του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου και η κατάργησή του θα επιφέρει ένα συντριπτικό πλήγμα στην ελληνική κινηματογραφία

Η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου καλεί από τη μεριά της τον «τον κ. Υπουργό Πολιτισμού να παρουσιάσει άμεσα σχέδιο - λύση που να αναστέλλει την καταστροφική αυτή εξέλιξη για τον κινηματογράφο, εφαρμόζοντας το νόμο 3905/2010, ο οποίος ορίζει ρητά πως το κράτος υποχρεώνεται να ενισχύει και να αναπτύσσει την ελληνική κινηματογραφική Τέχνη».

Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου κάνει λόγο για «ένα σημαντικό πλήγμα στους ήδη χαμηλούς πόρους του Ε.Κ.Κ., που αποτελούνται από την τακτική του επιχορήγηση και από την ενίσχυση από τον ειδικό αυτό φόρο, αλλά και ένα συντριπτικό πλήγμα στην Ελληνική κινηματογραφία».

Τέλος, η Εταιρία Ελλήνων Σκηνοθετών μιλά για ένα καίριο «τελευταίο πλήγμα στην ήδη αναιμική έως ανύπαρκτη ετήσια κρατική οικονομική ενίσχυση της Ελληνικής Κινηματογραφίας και οδηγούν μαθηματικά στο κλείσιμο του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου».

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 23/5

Άντονι Χόπκινς, Ράσελ Κρόου και Ράιαν Ρέινολντς προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
19/05/2024

Αποχαιρετήστε τον Γιούργκεν Κλοπ με αυτό το must ντοκιμαντέρ

Οι άνθρωποι δούλεψαν στενά με τον σπουδαίο προπονητή της Λίβερπουλ μιλούν στα πέντε επεισόδια του "Jürgen".

77ο Φεστιβάλ Καννών: Ο Λάνθιμος διηγείται κατασκότεινες "Ιστορίες Καλοσύνης"

Επιστροφή στην εποχή του "Κυνόδοντα" και των "Άλπεων" για τον Έλληνα σκηνοθέτη, ο οποίος αν και εντυπωσιάζει με τη γεμάτη αυτοπεποίθηση δεξιοτεχνία του, κινδυνεύει να χάσει πολλούς από τους όψιμους θαυμαστές του.

Έρχονται κλασικά ιαπωνικά αριστουργήματα στα θερινά σινεμά

Ακίρα Κουροσάβα, Μίκιο Ναρούσε, Σοσέι Ιμαμούρα, Κένζι Μιζογκούτσι, Γιασουχίρο Όζου, Κον Ιτσικάουα, Κιγιόσι Κουροσάουα, Τακάσι Μίικε, Τεϊνοσουκε Κινουγκάσα, Χιρόσι Τετσιγκαχάρα & Μασάκι Κομπαγιάσι, σε ένα αφιέρωμα στους Ιαπωνικούς κινηματογραφικούς θησαυρούς.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (15-22/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.