Parker

2

Ο Αμερικανός σκηνοθέτης Τέιλορ Χάκφορντ στήνει το heist κινηματογραφικό του κόλπο στις μοντέρνες πεπατημένες του είδους χωρίς να καταφέρει να εικονοποιήσει τον αντιφατικό εσωτερικό κόσμο του αντιήρωά του.

Parker

Ο Πάρκερ συμμετέχει σε μια μεγάλη ληστεία στο Οχάιο. Και ενώ το σχέδιο πετυχαίνει, ο δεινός κακοποιός, ύστερα από μια διαφωνία με τους συνεργάτες του για τη μοιρασιά της λείας, βρίσκεται ετοιμοθάνατος στην άκρη του δρόμου επιζητώντας πλέον μόνο εκδίκηση. Ο Αμερικανός σκηνοθέτης Τέιλορ Χάκφορντ δεν καταφέρνει να εικονοποιήσει τον αντιφατικό εσωτερικό κόσμο του αντιήρωά του ούτε ο Τζέισον Στέιθαμ μπορεί να δώσει απαραίτητο βάθος στη μονοδιάστατα μουσκουλάτη ερμηνεία του.

Parker - εικόνα 1

Ο Ντόναλντ Γουέστλεϊκ­, με το ψευδώνυμο Ρίτσαρντ Σταρκ, έγραψε συνολικά είκοσι τέσσερα αστυνομικά μυθιστορήματα που είχαν­ πρωταγωνιστή τον ανελέητο κακοποιό Πάρκερ. Για πάνω από τέσσερις δεκαετίες ο Νεοϋορκέζος συγγραφέας, ο οποίος πέθανε το 2008, έδωσε τη λογοτεχνική ελευθερία στον αντιήρωά του Πάρκερ να κινείται στον υπόκοσμο με μια σπάνια, σχεδόν μαθηματική μεθοδικότητα και τη δική του αυστηρή ηθική. Το ιδιαίτερο προφίλ του, όπως ήταν φυσικό, του έβγαλε σχεδόν αυτόματα δια­βατήριο για τον κινηματογράφο και τη μεταφορά των γεμάτων σασπένς περιπετειών του στην οθόνη. Από το «The Outfit» (1973) του Τζον Φλιν μέχρι τους «Ανοιχτούς Λογαριασμούς» (1999) του Μπράιαν Χέλγκελαντ αλλά και το καλτ αριστούργημα «Ο Επαναστάτης του Αλκατράζ» (1967) του Τζον Μπούρμαν, όλες οι κινηματογραφικές δια­σκευές των μυθιστορημάτων του Ντόναλντ Γουέστλεϊκ μοιράζονταν, ωστόσο, ένα κοινό χαρακτηριστικό: ο πρωταγωνιστής τους δεν ονομαζόταν Πάρκερ ύστερα από απαίτηση του ίδιου του συγγραφέα. Με τον Γουέστλεϊκ να μη βρίσκεται πια στη ζωή, η νέα περιπέτεια δεν αρκείται απλώς σε αυτό το προνόμιο, αλλά χρησιμοποιεί το όνομά του στο μονολεκτικό τίτλο της. Ο σεναριογράφος του «Μαύρου Κύκνου» Τζον ΜακΛάφλιν αναλαμβάνει να δια­σκευάσει την «Ανάφλεξη», το 19ο βιβλίο του Γουέστλεϊκ με πρωταγωνιστή τον Πάρκερ. Σε αυτό ο αδίστακτος κακοποιός ετοιμάζει τη ληστεία των υπέρογκων εισπράξεων της Ετήσιας Έκθεσης του Οχάιο. Το παράτολμο σχέδιο πετυχαίνει, όμως ο Πάρκερ –ύστερα από μια διαφωνία με τους συνεργάτες του– βρίσκεται μισοπεθαμένος στην άκρη ενός δρόμου. Αναρρώνοντας σε χρόνο-ρεκόρ, ξεκινά ένα ταξίδι εκδίκησης, που θα έχει τελικό σταθμό το Παλμ Μπιτς.
Ο Αμερικανός σκηνοθέτης Τέιλορ Χάκφορντ («Ο Δικηγόρος του Διαβόλου», «Ray») στήνει το heist κινηματογραφικό του κόλπο στις μοντέρνες πεπατημένες του είδους, θέλοντας να παραδώσει ένα ψαγμένο νεο-καλτ φιλμ, έναν σύγχρονο «Επαναστάτη του Αλκατράζ», με γραφική βία, υψηλές ταχύτητες και δράση, που πολλαπλασιάζει την αφηγηματική του ένταση μέσω του μοντάζ και του σάουντρακ. Το αποτέλεσμα όμως κάθε άλλο παρά τον δικαιώνει. Η φωτογραφία του Μάικλ Μούρο καταφέρνει να δημιουργήσει μια κάποια ατμόσφαιρα μονάχα στα νυχτερινά πλάνα του Παλμ Μπιτς, ενώ ο Χάκφορντ δείχνει ανήμπορος να εικονοποιήσει τον αντιφατικό εσωτερικό κόσμο του αντιήρωα. Η προσπάθειά του να ακολουθήσει τη δική του ηθική μέσα στο βρόμικο σύμπαν του υποκόσμου (μεταφορά του Γουέστλεϊκ για τον «καθαρό» δικό μας) και η εκδίκηση και το χρήμα ως αυταξίες της εποχής πνίγονται μέσα στο αίμα των αμέτρητων σκηνών δράσης. Βέβαια, και η μονοδιάστατα μουσκουλάτη ερμηνευτική προσέγγιση του Τζέισον Στέιθαμ στο ρόλο του Πάρκερ βοηθά στο να μην αποκτήσει αυτό το action παραλήρημα καλτ κινηματογραφική υπεραξία.

ΗΠΑ. 2013. Διάρκεια: 118΄. Διανομή: VILLAGE.

Περισσότερες πληροφορίες

Parker

2
  • Περιπέτεια
  • 2013
  • Διάρκεια: 118 '
  • Τέιλορ Χάκφορντ

Ο Πάρκερ συμμετέχει στη μεγάλη ληστεία της Ετήσιας Έκθεσης του Οχάιο. Και ενώ το σχέδιο πετυχαίνει, ο ικανότατος κακοποιός βρίσκεται, ύστερα από μια διαφωνία με τους συνεργάτες του για τη μοιρασιά της λείας, ετοιμοθάνατος στην άκρη ενός δρόμου. Αναρρώνοντας σε χρόνο-ρεκόρ, θα ξεκινήσει ένα ταξίδι εκδίκησης που θα έχει ως τελικό σταθμό το Παλμ Μπιτς.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (4-10/12)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΝΤΥ ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ
05/12/2025

Κάουτερ Μπεν Χανία: "Όσα συμβαίνουν στη Γάζα μάς κάνουν όλους Παλαιστίνιους"

Η βραβευμένη στη Βενετία σκηνοθέτρια της "Φωνής της Χιντ Ρατζάμπ" μιλάει για την κινηματογραφική διαχείριση ενός σοκαριστικού αληθινού ντοκουμέντου, το οποίο μετέτρεψε σε πολιτικό θρίλερ και σε μια ηχηρή αντιπολεμική κραυγή.

Μαρία Κομνηνού, ποια είναι τα must του 14ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας;

Η Καλλιτεχνική Διευθύντρια μας παρουσιάζει τις προβολές και τις δράσεις που δεν πρέπει να χάσουμε τις πρώτες μέρες του φεστιβάλ.

Λώρη Λοϊζίδη, πώς είναι να φτιάχνεις ένα ελληνικό χριστουγεννιάτικο παραμύθι;

Με αφορμή την πρεμιέρα της νέας ταινίας του Χρήστου Κανάκη, "Τα Κάλαντα των Χριστουγέννων", το "α" συζήτησε με τον πρωταγωνιστή και σεναριογράφο Λώρη Λοϊζιδη.

Όλες οι κριτικές των νέων ταινιών της εβδομάδας

Η άποψη του "α" για τις πρεμιέρες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 4 Δεκεμβρίου.

"Τα Κάλαντα των Χριστουγέννων" ήχησαν νωρίτερα στην μεγάλη οθόνη

Επίσημη πρεμιέρα για την πολυαναμενόμενη Χριστουγεννιάτικη ταινία του Χρήστου Κανάκη.

Πέντε Νύχτες στου Φρέντι 2

Η δεύτερη ταινία του δημοφιλούς franchise κλείνει το μάτι στους θαυμαστές του τρόμου, αλλά δυστυχώς η πίτσα του Freddy Fazbear έχει ήδη κρυώσει.