
Ο Έλληνας γνωστός ηθοποιός πραγματοποιεί με το ερωτικό θρίλερ «4ever» ένα προσωπικό κινηματογραφικό στοίχημα, αναλαμβάνοντας τους ρόλους του πρωταγωνιστή, του σκηνοθέτη, του παραγωγού και του μοντέρ. Ο Γιώργος Πυρπασόπουλος μιλά στο «α» για την παρθενική εμπειρία του πίσω από την κάμερα, την προσεχή εμφάνισή του στις «Εκκλησιάζουσες» και την πρόσφατη ανάδειξή του σε πρόεδρο του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών.

Πώς ξεκίνησε η ιδέα να γυρίσεις αυτήν την ταινία;
Είχαμε ανεβάσει στο Λονδίνο, με δική μου πρωτοβουλία, το ομώνυμο θεατρικό έργο του Γιώργου Ηλιόπουλου. Είχα πάντα στο μυαλό μου ότι μπορεί να γίνει μια low budget ταινία στα πρότυπα του «Ποιος Φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ;»
Δεν είναι μεγάλο ρίσκο το να παίρνεις την απόφαση να γίνεις σκηνοθέτης, παραγωγός και μοντέρ για πρώτη φορά στην καριέρα σου;
Η αλήθεια είναι ότι ήθελα πάρα πολύ να κάνω σινεμά με τους δικούς μου όρους και για θέματα που με ενδιαφέρουν. Έπειτα από μια πιθανή αναβολή έπρεπε να πάρω όλες τις ευθύνες στα χέρια μου. Έγινε κατά κάποιον τρόπο one-man-show. Βέβαια, αυτό το προσωπικό στοίχημα δεν θα έπαιρνε σάρκα και οστά αν δεν υπήρχε η πολύτιμη βοήθεια συνεργατών… Χωρίς αυτούς δεν θα ολοκληρωνόταν ποτέ η ταινία.

Σε ποιο είδος θα κατέτασσες την πρώτη σου σκηνοθετική προσπάθεια;
Θα έλεγα ότι είναι ένα ερωτικό θρίλερ. Ένα ζευγάρι που συναντιέται σε ένα θέρετρο κι εξομολογείται σε 24 ώρες ό,τι δεν έχει πει σε 15 χρόνια γάμου. Αλήθειες, ψέματα, βαθύτερες σκέψεις, οτιδήποτε ανείπωτο.
Η απόφασή σου να ερμηνεύσετε με τη σύζυγό σου Μόνικα ΜακΣέιν ένα ζευγάρι σε κρίση δεν φοβήθηκες ότι μπορεί να θολώσει τα όρια μεταξύ μυθοπλασίας και πραγματικότητας;
Ένα έργο τέχνης, όπως είναι μια ταινία, μπορεί να εκφράσει προσωπικές ανησυχίες, σκέψεις κι ερωτήματα. Επίσης, μπορεί να αντιπροσωπεύσει αξίες και ιδανικά που θέλει ο δημιουργός του να επικοινωνήσει. Και στις δύο περιπτώσεις εκθέτεις ένα κομμάτι του εαυτού σου. Το γεγονός ότι συνέπεσε το θέμα της ταινίας με ένα προσωπικό γεγονός δεν πιστεύω ότι είναι άσχετο, είναι σαφές ότι υπήρχε ένας προβληματισμός που εκφράστηκε με αυτόν τον τρόπο. Από την άλλη, το ότι συνεργάστηκα με έναν άνθρωπο με τον οποίο έχω μια ιδιαίτερα προσωπική σχέση πιστεύω ότι τελικά βοήθησε το όλο εγχείρημα.

Γιατί πήρες την απόφαση να γυρίσεις την ταινία στα αγγλικά;
Καταρχάς το θεατρικό έργο έχει βασιστεί στο ότι αυτή είναι Αμερικανίδα και αυτός Έλληνας, δηλαδή στη διαφορά ταυτότητας. Επιπλέον, το θέμα ενός ζευγαριού σε κρίση δεν είναι αμιγώς ελληνικό, αλλά αφορά όλους τους ανθρώπους.
Μετά την «Τεράστια Έκρηξη» συνεργάζεσαι και πάλι με το Θέατρο του Νέου Κόσμου στις «Εκκλησιάζουσες» του Αριστοφάνη, που θα ανεβούν στην Επίδαυρο.
Οι «Εκκλησιάζουσες» είναι μια παραγωγή του Θέατρο του Νέου Κόσμου στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών. Βρίσκω τις κινήσεις που κάνει το Θέατρο ενδιαφέρουσες. Για να είμαι απόλυτα ειλικρινής, δεν λατρεύω τον Αριστοφάνη, αλλά επειδή είμαι πιστός φαν της δουλειάς των συγκεκριμένων συνεργατών.
Υπάρχουν αναλογίες στη φάση που βρίσκεται σήμερα η Ελλάδα με την πόλη που διαδραματίζονται οι «Εκκλησιάζουσες» και η οποία βρίσκεται σε κρίση;
Η μεγαλύτερη αξία του αρχαίου δράματος αλλά και της κωμωδίας είναι η διαχρονικότητα. Πάντοτε σε αυτά τα έργα υπάρχουν αναφορές στο σήμερα. Η απαξίωση της πολιτικής αναφέρεται σαφέστατα στις «Εκκλησιάζουσες». Γι’ αυτούς που παίρνουν αποφάσεις στην Εκκλησία του Δήμου ο Αριστοφάνης λέει ότι το μόνο που κάνουν είναι «να ραντίζουν με τις κλανιές τους τα έδρανα». Επίσης, τίθεται το θέμα της υπευθυνότητας του καθενός και της υποχρέωσής του να ασχοληθεί με τα κοινά.

Έχοντας κάτι τέτοιο στο νου σου, αποφάσισες να εμπλακείς με το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών;
Αυτό που με έκανε να ενεργοποιηθώ κυρίως είναι ότι υπάρχουν συμβάσεις που δεν τηρούνται, άνθρωποι που παραμένουν απλήρωτοι και γενικά επικρατεί μια εκμετάλλευση στον κλάδο την οποία καλείται ο καθένας να διαχειριστεί μόνος του. Με αυτό το σκεπτικό μπήκαμε στο σωματείο, προκειμένου να μπορέσουμε να φτιάξουμε ένα πλαίσιο προστασίας των συναδέλφων. Και αυτό πέρα και πάνω από οποιαδήποτε κομματική σκοπιμότητα. Να υπάρξει, επιτέλους, σεβασμός στη δουλειά που κάνουμε.
Γιατί πιστεύεις ότι εσύ και η ομάδα που σε υποστήριξε δεν θα μεταμορφωθείτε σε «ρινόκερους» από τη στιγμή που συνδιαλέγεστε με την εξουσία;
Γιατί δεν επιθυμούμε την εξουσία, ούτε φιλοδοξούμε να αναρριχηθούμε κομματικά στην εξουσία. Το μόνο που θέλουμε είναι να δουλεύουμε με αξιοπρέπεια και να παράγουμε πολιτισμό.
Υπάρχουν στοιχεία όσον αφορά την ανεργία στον κλάδο σας αλλά και πόσα είναι τα μέλη του σωματείου σας;
Χωρίς να έχουμε ακόμη επίσημα στοιχεία στα χέρια μας, εκτιμούμε ότι η ανεργία είναι κοντά στο 90%, ενώ αυτήν τη στιγμή τα εγγεγραμμένα μέλη φτάνουν στα 2.500.
Είσαι αισιόδοξος όσον αφορά το μέλλον αυτής της χώρας;
Είναι η τελευταία ευκαιρία που έχουμε στην Ελλάδα να βάλουμε τα πράγματα σε μια σειρά και να μη χτίζουμε στην άμμο. Να βάλουμε τα θεμέλια για ένα καλύτερο μέλλον. Αυτό θα είναι επίπονο. Αρκεί να πιστέψουμε ότι είμαστε ικανοί να το κάνουμε.
Περισσότερες πληροφορίες
Forever
Ένα παντρεμένο ζευγάρι αρχιτεκτόνων περνά μια νύχτα στην πολυτελή σουίτα ενός παραλιακού ξενοδοχείου. Με αφορμή μια επαγγελματική διαφωνία, ο άντρας ανακοινώνει αιφνιδιαστικά στη γυναίκα του ότι θέλει να χωρίσουν.