
Με αργούς, απελπιστικά αργούς, αλλά σταθερούς ρυθμούς, το υπουργείο Πολιτισμού προχωρά στην ανανέωση του θεσμικού κινηματογραφικού τοπίου. Τρεις μήνες μετά την ψήφιση του νέου νόμου ανακοίνωσε το καινούργιο Διοικητικό Συμβούλιο του ΕΚΚ, το οποίο διατήρησε τον πρόεδρό του και ανανέωσε τα υπόλοιπα έξι μέλη του. Όμως τι πραγματικά μετακόμισε και τι έμεινε ίδιο στη Διονυσίου Αρεοπαγίτου;

Μετά την κοπιώδη κατάκτηση του νομικού πλαισίου το οποίο βάζει το ελληνικό σινεμά στον 21ο αιώνα, ήρθε η ώρα της επιλογής των προσώπων που θα το εφαρμόσουν. Σύμβουλος κινηματογραφίας δεν υπάρχει, οπότε οι θέσεις-κλειδιά είναι αυτές του προέδρου του Κέντρου Κινηματογράφου, του γενικού διευθυντή του (εκτελεστικών καθηκόντων, ο οποίος θα οριστεί από το Δ.Σ.) καθώς κι εκείνη του γενικού διευθυντή του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, θεωρώντας πως καλλιτεχνικός διευθυντής θα παραμείνει ο Δημήτρης Εϊπίδης. Οι νέες αρμοδιότητες του ΕΚΚ είναι ενισχυμένες, όπως θεωρητικά (!) και οι οικονομικές του δυνατότητες. Λεφτά όμως υπάρχουν; Αυτή είναι η μεγάλη πρόκληση για το ΥΠΠΟ, με τα υπόλοιπα να περνούν σε δεύτερη μοίρα. Επειδή ξέρουμε την απάντηση, αλλά δεν θα σας την πούμε, ας ασχοληθούμε με… τη δεύτερη μοίρα. Αυτή, λοιπόν, μας υπόσχεται μια φρέσκια, ξεκομμένη από το παρελθόν νοοτροπία, καθώς οι συνήθεις ύποπτοι, συνδικαλιστές και παρατρεχάμενοι, αντικαταστάθηκαν από εντελώς άφθαρτα, τεχνοκρατικής αύρας πρόσωπα. Τη θέση του προέδρου διατήρησε, βέβαια, ο Γιώργος Παπαλιός, στον οποίο πιστώθηκε η διεθνής ανοδική πορεία του ελληνικού σινεμά και του αναγνωρίστηκε η υποστήριξη των νέων κινηματογραφιστών καθώς και το γόνιμο φλερτ με την Ομίχλη. Τον πλαισιώνουν η φωτογράφος και τηλεοπτική παραγωγός Τατιάνα Καραπαναγιώτη (το όνομά της είχε ακουστεί και για την ΕΡΤ) ως αντιπρόεδρος και οι Ίρις Ζαχμανίδου (σκηνοθέτις, παραγωγός και τηλεοπτικό στέλεχος), Χριστίνα Κάλλας (βραβευμένη σεναριογράφος με γερμανική προϋπηρεσία), Ελίζ Ζαλαντό (Γαλλίδα παραγωγός), Χένινγκ Κάμρε (πρώην διευθυντής του περιβόητου Δανέζικου Κέντρου Κινηματογράφου) και Αντώνης Κοτζιάς (νεαρότατος, ειδικός των οπτικών εφέ). Γυναίκες, Ευρωπαίοι με πείρα, μικρές ηλικίες. Το μείγμα μοιάζει σωστό, η πρώτη εντύπωση δεν μπορεί παρά να είναι θετική. Μένει τα καινούργια ρούχα του αυτοκράτορα να είναι επιλογή καλού γούστου και όχι απλώς trendy εντυπώσεων, κάτι που θα φανεί μόλις αρχίσουν οι δημόσιες «εμφανίσεις» και παράλληλα βρεθεί το σκουριασμένο κλειδί του βασιλικού θησαυροφυλακίου.