Το δαχτυλίδι της μάνας

4

Θα μπορούσε να εντοπίσει κάποιος τον κίνδυνο να γίνει «μόδα» η σκηνική απόδοση των έργων πάνω σε ένα μουσικό τέμπο, όμως θα αδικήσει έτσι μια παράσταση ολοκληρωμένης σύλληψης κι εκρηκτικής εκτέλεσης.

Το δαχτυλίδι της μάνας

Θα μπορούσε να εντοπίσει κάποιος τον κίνδυνο να γίνει «μόδα» η σκηνική απόδοση των έργων πάνω σε ένα μουσικό τέμπο, όμως θα αδικήσει έτσι μια παράσταση ολοκληρωμένης σύλληψης κι εκρηκτικής εκτέλεσης.

Το δαχτυλίδι της μάνας - εικόνα 1

Η δουλειά των C for Circus δεν φέρνει κάτι καινούργιο, όμως είναι ωραίο να βλέπεις νέους καλλιτέχνες να γοητεύονται και να δίνουν πνοή σε «παλιά» έργα, ειδικά καθώς έχουμε να κάνουμε με ένα ευτυχές παράδειγμα. Παρά τη στατικότητα που φαίνεται να καραδοκεί με τους ηθοποιούς παραταγμένους πάνω στην ξύλινη δοκό, η παράσταση σε αρπάζει από το πρώτο λεπτό χάρη στο ρυθμό και στην ενέργεια που επιβάλλουν η μουσική και η ανάγνωση του κειμένου σαν παρτιτούρα, ενώ σταδιακά αποκαλύπτει μια δράση γεμάτη χυμούς, θεατρικότητα ακόμη και κίνηση παρά τον περιορισμένο χώρο.

Εκκίνησή της η ιστορία που εμπνεύστηκε ο Καμπύσης –ως αφιέρωμα στον ποιητή Κώστα Κρυστάλλη–, στην οποία οι τελευταίες στιγμές ενός άρρωστου νέου μπλέκονται με νεράιδες, απάτητες κορυφές βουνών, δαχτυλίδια με μαγικές δυνάμεις, χριστουγεννιάτικα έθιμα και άλλα στοιχεία της λαϊκής παράδοσης.

Το δαχτυλίδι της μάνας - εικόνα 2

Η παράσταση αναδεικνύει το εναργές, πλούσιο γλωσσικό ιδίωμα του έργου και αναπαριστά εκρηκτικά, με φαντασία, ωραίες σκηνικές κι ενδυματολογικές λύσεις –και αρκετά καλή δραματουργική δομή, μόνο ανά σημεία θολή– την ιστορία. Η ομάδα των καλά ασκημένων ηθοποιών, τόσο σωματικά όσο και φωνητικά (Π. Γαβρέλας, Χρ. Κοτταράκου, Αθ. Κουρκάκη, Ειρ. Μακρή, Ν. Παπαδομιχελάκης, Ν. Ρουστάνη, Σπ. Χατζηαγγελάκης), χρησιμοποιώντας πότε τεχνικές του αφηγηματικού θεάτρου, πότε στοιχεία αυτοσχεδιασμού, πότε εξωκειμενικές προσθήκες (με πιο επιτυχημένες τα λόγια του Λειβαδίτη, του Σεφέρη και του Μίσσιου για τον έρωτα και πιο αμήχανες τα δικά τους σχόλια), κατορθώνει μια συγκινητική δημιουργία πάνω στο δίπολο: έρωτας - θάνατος.

TEMPUS VERUM - ΕΝ ΑΘΗΝΑΙΣ Ιάκχου 19, Γκάζι, 2103425170. Διάρκεια: 80΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Το δαχτυλίδι της μάνας

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 70 '

Η ομάδα, θέλοντας να ξορκίσει την πίκρα του θανάτου, στήνει μια τελετή αποχαιρετισμού, σε ένα έργο που εκτυλίσσεται στην ελληνική ύπαιθρο και παρακολουθεί τις τελευταίες στιγμές ενός 17χρονου.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Τα 12 Κουπέ" για 12η χρονιά στο Τρένο στο Ρουφ

Το μοναδικό σιδηροδρομικό πολιτιστικό φεστιβάλ, το οποίο είναι αφιερωμένο στη σύγχρονη νεανική έκφραση και δημιουργία, έρχεται ξανά τον Μάιο στην Αμαξοστοιχία-Θέατρο, με είσοδο ελεύθερη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
02/05/2024

"Hard pop": Το νεό χορογραφικό έργο του Δημήτρη Μυτιληναίου συνδυάζει μουσική από 20 ποπ τραγούδια

Στο στούντιο PalmTree-MCA ανεβαίνει τον Μάιο μια παράσταση που αφορά στις πιθανές συγκλίσεις αλλά και στις εμφανείς αποκλίσεις μεταξύ του κλασικού μπαλέτου και του χορού στην ποπ κουλτούρα.

Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα

Μεταξύ λαογραφίας, τελετουργικού δρωμένου και θεάτρου ντοκουμέντο κινείται η παράσταση της Πειραματικής Σκηνής του Θεσσαλικού Θεάτρου, εμπνευσμένη από μυστικιστικές και αληθινές ιστορίες γυναικών του θεσσαλικού κάμπου. | Powered by Uber

Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ

Ατμοσφαιρική και ενδιαφέρουσα σκηνική πρόταση του γνωστού έργου του Φασμπίντερ για την ερωτική εξουσία και εξάρτηση μέσα από τη σχέση δύο γυναικών. | Powered by Uber | Powered by Uber

"Έξι πρόσωπα σε αναζήτηση συγγραφέα" και μετά τις διακοπές του Πάσχα

Το έργο του Λουίτζι Πιραντέλο που σκηνοθετεί ο Πέτρος Νάκος σε δική του μετάφραση στο θέατρο Altera Pars θα συνεχίσει την πορεία του μετά την πασχαλινή ανάπαυλα.

"Ψιλικά": Μία περφόρμανς σε κείμενα Γλυκερίας Μπασδέκη ανεβάζει η ομάδα "Στέρεο νερό"

Μια site-specific performance για την αναζήτηση της ευτυχίας ανεβάζει τον Μάιο η ομάδα της χορογράφου Εύης Σούλη σε ένα εγκαταλελειμμένο εμπορικό κέντρο.

"Τα ραδίκια ανάποδα" θα δούμε και μετά το Πάσχα

Λόγω επιτυχίας, ο μονόλογος του Γιώργου Γαλίτη σε σκηνοθεσία Βλαδίμηρου Κυριακίδη, που βρίσκεται στον δέκατο χρόνο του, θα παραταθεί και μετά τις πασχαλινές διακοπές στο θέατρο Αργώ.