Ιούλιος Καίσαρας

2

Ενδιαφέρουσα πρόταση ερμηνείας του σαιξπηρικού κειμένου κι αισθητικά ερεθιστική. μπορεί όμως να εκληφθεί ως work in progress που χρήζει περαιτέρω εξέλιξης για να δικαιωθεί.

Ιούλιος Καίσαρας

Ενδιαφέρουσα πρόταση ερμηνείας του σαιξπηρικού κειμένου κι αισθητικά ερεθιστική. μπορεί όμως να εκληφθεί ως work in progress που χρήζει περαιτέρω εξέλιξης για να δικαιωθεί.

Ιούλιος Καίσαρας - εικόνα 1

Η ιδέα της Νατάσας Τριανταφύλλη να προσεγγίσει το ιστορικό δράμα του ελισαβετιανού θεάτρου αναθέτοντας στον Ρένο Χαραλαμπίδη όλους τους βασικούς ρόλους (Καίσαρας, Κάσιος, Βρούτος, Μάρκος Αντώνιος) είναι ενδιαφέρουσα και προσφέρεται για σκέψη και συζήτηση. Βέβαια, όταν ένα έργο του Σαίξπηρ ανεβαίνει μόλις σε μιά­μιση ώρα, παρουσιάζεται συντομευμένα, πράγμα όχι απαραίτητα αρνητικό, καθώς ακόμη κι ένα απόσταγμά του έχει κάτι να πει. Εδώ επιχειρείται να συμπυκνωθεί η ουσία με μια δραστική δια­σκευή που κρατάει μερικούς δια­λόγους και μονολόγους, αυτούς που κατεξοχήν μαρτυρούν το πολιτικό ήθος των προσώπων και ορίζουν το δραματουργικό πλαίσιο, και με τη συγκέντρωση στο πρόσωπο ενός ηθοποιού όλων των αντρών που ερίζουν για την εξουσία στη Ρώμη του 1ου π.Χ. αιώνα. Η επιλογή αυτή φωτίζει ωραία το σχόλιο του έργου για το πάθος που γεννάει η εξουσία κι επιπλέον το εκτείνει πέρα από το χωροχρονικό του πλαίσιο.

Η δυναμική της παράστασης χαιρετίζεται ως το μεγαλύτερο αβαντάζ της. Οι βοηθητικοί ηθοποιοί δυναμιτίζουν την ατμόσφαιρα ήδη πριν από την έναρξη, ενώ ο Πέτρος Κούρτης με τα κρουστά του δεν συνοδεύει απλώς, αλλά συμπληρώνει τη δραματουργία. Δημιουργείται έτσι ένα παλλόμενο σκηνικό γεγονός που επιθυμεί –ίσως υπερβολικά– να εμπλέξει τους θεατές συναισθηματικά και σωματικά. Λείπει όμως μια ραχοκοκαλιά, ένα κέντρο βάρους, ενώ το κείμενο ξεδιπλώνεται επί τροχάδην. Λιγότερες περικοπές, περισσότερη εμβάθυνση και χώρος στα λεγόμενα και τα δρώμενα θα ολοκλήρωναν τις προθέσεις της σκηνοθεσίας, που σε αυτήν τη φάση δεν αποσαφηνίζει ακριβώς ποιος είναι ο στόχος της.

ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ «ΚΑΡΟΛΟΣ ΚΟΥΝ» Φρυνίχου 14, Πλάκα, 2103222464. Διάρκεια: 90΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Ιούλιος Καίσαρας

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 90 '

Ο Ρ. Χαραλαμπίδης, πλαισιωμένος από μαθητές του Θεάτρου Τέχνης, εξιστορεί κι ερμηνεύει την υπερβατική προσωπικότητα του Καίσαρα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Νεκτάριε Λιονάκη πώς "Το Nόημα" της Μαρίας Λαϊνά έγινε "Ζάχαρη" κι εσείς "ένα πείραμα για την εμμονή της κατάκτησής της";

Τι σχέση έχει η "Ζάχαρη" με την ψυχική ισορροπία; Μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη για την πρώτη του παράσταση που έρχεται τον Μάιο στο "Μπάγκειον" και κάνει -στην κυριολεξία- πραγματικότητα ένα όνειρό του.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
29/04/2024

"Θα έχει τα μάτια σου": Παράταση για την παράσταση-έκπληξη του Ηλία Κουνέλα

Η πρωτότυπη σκηνική σύνθεση παρατείνεται για τρίτο κύκλο παραστάσεων, από τις 10 Μαΐου ως και τις 30 Ιουνίου στην Κάμιρο.

"Macbeth": Η Σοφία Χιλλ συνσκηνοθετεί και ερμηνεύει Σαίξπηρ σε μια πρωτότυπη περφόρμανς

Η σπουδαία ηθοποιός μαζί με τον Κωνσταντίνο Χατζή παρουσιάζουν τη σαιξπηρική τραγωδία στην πρωτότυπη γλώσσα σε ένα αλώνι της Δυτικής Μάνης.

"Oι Παίχτες": Η παράσταση-φαινόμενο επιστρέφει αυτό το καλοκαίρι!

Το άγνωστο έργο του Γκόγκολ που έγινε η απόλυτη talk of the town παράσταση επί δύο σεζόν, σε σκηνοθεσία του Γιώργου Κουτλή και με τον Γιάννη Νιάρρο επικεφαλής ενός εκρηκτικού θιάσου, βγαίνει σε καλοκαιρινή περιοδεία!

"Emotional dogs": Μια χορογραφία για το τραύμα ανεβαίνει στο Bios

Η διατομεακή καλλιτέχνις Πηνελόπη Μωρούτ επιστρέφει στην αθηναϊκή χορευτική σκηνή με την τρίτη της παράσταση, ερμηνεύοντας μαζί με τον Αλέξανδρο Βαρδαξόγλου.

Το "Γράμμα στον πατέρα" του Κάφκα ξεδιπλώνεται στο H.ug

H ομάδα Αbnormal μεταφέρει θεατρικά την επιστολή του Φραντς Κάφκα που δεν παραδόθηκε ποτέ, με ερμηνευτές τους Φοίβο Παπακώστα και Δημήτρη Καταλειφό και μουσική του The Boy.

"Άλλες εποχές": Το αινιγματικό έργο του Πίντερ ανεβάζει το Θέατρο της Οδού Κυκλάδων

Στο Θέατρο της Οδού Κυκλάδων "Λευτέρης Βογιατζής" ανεβαίνει σε σκηνοθεσία Άρη Τρουπάκη το έργο του Χάρολντ Πίντερ (που είναι περισσότερο γνωστό ως "Παλιοί καιροί").