Ο Καραφλομπέκατσος και η Σπυριδούλα

3

Τα δύο διηγήματα της Λένας Κιτσοπούλου ανεβαίνουν για πρώτη φορά στη σκηνή, σε μια παράσταση που αναμετριέται ικανοποιητικά με την ιδιοσυγκρασιακή γραφή της.

Ο Καραφλομπέκατσος και η Σπυριδούλα

Τα δύο διηγήματα της Λένας Κιτσοπούλου ανεβαίνουν για πρώτη φορά στη σκηνή, σε μια παράσταση που αναμετριέται ικανοποιητικά με την ιδιοσυγκρασιακή γραφή της.

Ο Καραφλομπέκατσος και η Σπυριδούλα - εικόνα 1

Χαρακτηριστικά της χειμαρρώδους γραφής της Λένας Κιτσοπούλου, όπου η ερωτική απόγνωση μπλέκει με υπαρξιακές ανησυχίες και η γλώσσα του πεζοδρομίου κρύβει μια λούμπεν ποιητικότητα, τα δύο «δίδυμα» διηγήματα δικαιολογούν την από κοινού παρουσίασή τους, καθώς πραγματεύονται το θέμα του χωρισμού από μια γυναίκα και από έναν άντρα αντίστοιχα. Οι δύο ήρωές τους, αντιμέτωποι με την πραγματικότητα του χωρισμού που βιώνουν, προβαίνουν ενώπιόν μας σε δύο διαδοχικούς, παραληρηματικούς μονολόγους που τους πυροδοτεί η ζήλια για τους νέους έρωτες των πρώην συντρόφων τους. Η σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου­ Μάρκελλου επιχειρεί να φωτίσει αυτές τις δραματικές, αλλά όχι χωρίς κωμικές αποχρώσεις ανθρώπινες φιγούρες, τοποθετώντας τους μόνους σε ένα σχεδόν άδειο, αλλά έξυπνο σκηνικό λίγων τελάρων, που αποκαλύπτουν τα απαραίτητα αντικείμενα όταν χρειάζονται (Γιώργος Βαφιάς).

Η παράσταση είναι δουλεμένη και η επιλογή των κειμένων καίρια­ – ειδικά το δεύτερο που κρύβει­ μιαν αναπάντεχη, άκρως «κιτσοπουλική» ανατροπή, η οποία ενσωματώνεται πολύ εμπνευσμένα στην παράσταση, κερδίζει τις εντυπώσεις. Υπάρχει όμως η δυσκολία να αναμετρηθεί κάποιος­ εις βάθος με ήρωες που εύκολα μπορούν να μείνουν στο επίπεδο μιας εύκολης, «μαγκιόρικης» ερμηνείας, κάτι που κυρίως εντοπίζεται στην απόδοση του Κωνσταντίνου Αβαρικιώτη στον «Καραφλομπέκατσο». Η Ελένη Στέργιου στη «Σπυριδούλα», παρότι ερμηνεύει με μιαν ανεπαίσθητη προσπάθεια «μίμησης» του υποκριτικού ύφους της ίδιας­ της Κιτσοπούλου, εμφανίζεται πιο ολοκληρωμένη, ίσως κι επειδή το σαφώς πιο ενδιαφέρον δικό της διήγημα ευνόησε τη σκηνοθετική δουλειά.

ΣΤΑΘΜΟΣ ΘΕΑΤΡΟ Βίκτωρος Ουγκώ 55, Μεταξουργείο, 2114036322. Διάρκεια: 90΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Ο Καραφλομπέκατσος και η Σπυριδούλα

  • Δραματοποιημένα Διηγήματα
  • Διάρκεια: 90 '

Ιστορίες σύγχρονων ανθρώπων που αναπνέουν, τραγουδούν και κραυγάζουν όντας εγκλωβισμένοι μέσα στο αστικό κενό τους.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Τι είδαμε τελικά τη σεζόν 2023-24;

Νέες πρεμιέρες αναμένονται καθ’ όλη τη διάρκεια του Μαΐου, παρ’ όλα αυτά, καθώς την Κυριακή των Βαΐων κατέβασαν αυλαία οι περισσότερες παραστάσεις του χειμώνα, ο εθιμοτυπικός απολογισμός της σεζόν προσφέρει μια καλή εικόνα της.

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
04/05/2024

"Τα 12 Κουπέ" για 12η χρονιά στο Τρένο στο Ρουφ

Το μοναδικό σιδηροδρομικό πολιτιστικό φεστιβάλ, το οποίο είναι αφιερωμένο στη σύγχρονη νεανική έκφραση και δημιουργία, έρχεται ξανά τον Μάιο στην Αμαξοστοιχία-Θέατρο, με είσοδο ελεύθερη.

"Hard pop": Το νεό χορογραφικό έργο του Δημήτρη Μυτιληναίου συνδυάζει μουσική από 20 ποπ τραγούδια

Στο στούντιο PalmTree-MCA ανεβαίνει τον Μάιο μια παράσταση που αφορά στις πιθανές συγκλίσεις αλλά και στις εμφανείς αποκλίσεις μεταξύ του κλασικού μπαλέτου και του χορού στην ποπ κουλτούρα.

Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα

Μεταξύ λαογραφίας, τελετουργικού δρωμένου και θεάτρου ντοκουμέντο κινείται η παράσταση της Πειραματικής Σκηνής του Θεσσαλικού Θεάτρου, εμπνευσμένη από μυστικιστικές και αληθινές ιστορίες γυναικών του θεσσαλικού κάμπου. | Powered by Uber

Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ

Ατμοσφαιρική και ενδιαφέρουσα σκηνική πρόταση του γνωστού έργου του Φασμπίντερ για την ερωτική εξουσία και εξάρτηση μέσα από τη σχέση δύο γυναικών. | Powered by Uber | Powered by Uber

"Έξι πρόσωπα σε αναζήτηση συγγραφέα" και μετά τις διακοπές του Πάσχα

Το έργο του Λουίτζι Πιραντέλο που σκηνοθετεί ο Πέτρος Νάκος σε δική του μετάφραση στο θέατρο Altera Pars θα συνεχίσει την πορεία του μετά την πασχαλινή ανάπαυλα.

"Ψιλικά": Μία περφόρμανς σε κείμενα Γλυκερίας Μπασδέκη ανεβάζει η ομάδα "Στέρεο νερό"

Μια site-specific performance για την αναζήτηση της ευτυχίας ανεβάζει τον Μάιο η ομάδα της χορογράφου Εύης Σούλη σε ένα εγκαταλελειμμένο εμπορικό κέντρο.