Μια πλούσια κληρονόμος, ένα στοιχειωμένο σπίτι κι ένα πλήθος περίεργων επισκεπτών συναντιούνται στο διασκεδαστικό κείμενο της Δήμητρας Παπαδοπούλου, στο οποίο αναμειγνύονται η κωμωδία, το μυστήριο και οι υπαρξιακές αγωνίες και που τυγχάνει ενός κεφάτου ανεβάσματος με καλή διανομή.
Συνδυασμός κωμωδίας κι έργου μυστηρίου, που στρέφεται γύρω από το φόβο της μοναξιάς, το έργο της Δήμητρας Παπαδοπούλου γνωρίζει μια δεύτερη καριέρα δέκα χρόνια μετά το πρώτο του ανέβασμα. Η αντοχή του στο χρόνο δεν είναι αδικαιολόγητη, καθώς η πλοκή δεν στηρίζεται σε κάποιον επικαιρικό χαρακτήρα, αλλά σε μια δοκιμασμένη ιδέα: μια κάποτε πλούσια –και πλέον στα όρια της χρεοκοπίας– κληρονόμος, εξαιτίας της αλόγιστα σπάταλης ζωής που διήγαγε με τον άεργο σύζυγό της, επιχειρεί να πουλήσει το αρχοντικό της για να ορθοποδήσει οικονομικά αλλά και από φόβο να μείνει μόνη της εκεί μέσα, αφού έχει πάρει επιπλέον και την απόφαση να χωρίσει.
Έτσι το σπίτι θα γίνει το σημείο συνάντησης μιας στρατιάς πρόσωπων που εμπλέκονται άμεσα ή έμμεσα με την επικείμενη πώληση. Παράλληλα διάφορα περίεργα μεταφυσικά φαινόμενα αρχίζουν να σημειώνονται, εισάγοντας το στοιχείο του σασπένς, το οποίο κλιμακώνεται και δίνει, μαζί με τη δραματουργική ανατροπή λίγο πριν από το φινάλε, στο έργο το στίγμα μιας κωμωδίας μυστηρίου που μπορεί να ζημιώνεται ανά στιγμές από το φτηνό χιούμορ (βλ. ξεχειλωμένα σεξουαλικά αστεία), παρακολουθείται πάντως στη μεγαλύτερη διάρκειά της με ενδιαφέρον και διασκεδάζει.
Κατανοώντας ότι το κωμικό στοιχείο του έργου το φέρουν κατά βάση τα πρόσωπα και οι μεταξύ τους παρεξηγήσεις, ο Φωκάς Ευαγγελινός σωστά έβαλε σε πρώτο πλάνο τους ηθοποιούς. Οι περισσότεροι δε είναι πραγματικά απολαυστικοί, με προεξάρχοντα τον Κώστα Αποστολάκη στον ρόλο του Κρητικού που έρχεται για επίσκεψη, καθώς η ηρωίδα έχει αποφασίσει να μεταβεί στην Κρήτη για να ασχοληθεί με την... πολιτική, ενώ και οι υπόλοιποι υποστηρίζουν με σθένος τους ρόλους τους προσφέροντας ωραίες στιγμές: η Πηνελόπη Σεργουνιώτη, η Ρουμάνα υπηρέτρια του σπιτιού, ο Ζερόμ Καλουτά, ο κινηματογραφιστής που ενδιαφέρεται να το αγοράσει για να το χρησιμοποιήσει ως χώρο γυρισμάτων, ο Παναγιώτης Παναγόπουλος, το μέντιουμ που συμβουλεύει την ηρωίδα στις αποφάσεις της, ο Θάνος Κοντογιώργης, ο ψυχίατρός της, και ο Στράτος Λύκος, ο άρτι αφιχθείς από τη Βραζιλία φίλος της, ο οποίος έχει το μυαλό του συνεχώς στο σεξ και στα ναρκωτικά, ενώ η παρουσία του πιανίστα που συνοδεύει ζωντανά την παράσταση εμπλουτίζει σημαντικά το σκηνικό αποτέλεσμα.
Η Μαρία Λεκάκη και ο Λεωνίδας Καλφαγιάννης ως ζευγάρι, αν και στέκονται ωραία επί σκηνής, φαίνονται κάπως αμήχανοι, μάλλον επειδή επιφορτίζονται με το δραματικό κομμάτι του έργου, που επιβαρύνει το όλο εγχείρημα. Διότι η «πάση θυσία» επιθυμία της Δήμητρας Παπαδοπούλου να θίξει ένα σοβαρό θέμα, αυτό της αποδέσμευσης από τους φόβους που μας κρατάνε πίσω, δεν ενσωματώνεται αβίαστα στο έργο, το οποίο θα μπορούσε χωρίς αυτό να αποτελεί μια απενοχοποιημένη, «απλή» κωμωδία.
ΓΚΛΟΡΙΑ Ιπποκράτους 7, κέντρο, 2103600832. Διάρκεια: 120΄.