Γρανάδα

3,5

Mια σύγχρονη οικογένεια, με τις συγκρούσεις, τα άρρητα απωθημένα, τους ανεκπλήρωτους έρωτες και τις αποτυχημένες σχέσεις της, καλείται να αντιμετωπίσει την απώλεια και το πένθος σε αντιπαραβολή με μια μεγαλύτερη, μυθικών διαστάσεων ιστορία.

Γρανάδα

Mια σύγχρονη οικογένεια, με τις συγκρούσεις, τα άρρητα απωθημένα, τους ανεκπλήρωτους έρωτες και τις αποτυχημένες σχέσεις της, καλείται να αντιμετωπίσει την απώλεια και το πένθος σε αντιπαραβολή με μια μεγαλύτερη, μυθικών διαστάσεων ιστορία.

Γρανάδα - εικόνα 1

Μέσα από τον παράλληλο διάλογο του καθημερινού, ενίοτε πεζού, εδώ και τώρα με κάτι μεγαλύτερο, ανώτερο, πιο μεγαλειώδες, υφαίνεται το τελευταίο έργο του Γιάννη Καλαβριανού, ο οποίος συνεχίζει ένα στιλ δραματουργίας που ξεκίνησε στο προηγούμενό του «Αβελάρδος και Ελοΐζα». Κι εδώ οι μικρές ανθρώπινες ιστορίες μπλέκονται και συνδιαλέγονται με τη μεγάλη Ιστορία, συγκεκριμένα με αυτήν της βασίλισσας Ιωάννας Α΄ της Καστίλης, που έμεινε στην ιστορία ως «Ιωάννα η τρελή», εξαιτίας του παράφορου έρωτά της για τον άπιστο σύζυγό της, τον οποίο δεν ξεπέρασε ακόμη και δεκαετίες μετά το θάνατό του.

Σε αυτήν του την απόπειρα ο συγγραφέας ανοίγεται σε ακόμη μεγαλύτερα πεδία, βάζοντας στο δραματουργικό παιχνίδι τη μορφή της Ιωάννας, όχι για να μας εξιστορήσει τη ζωή της (αυτήν τη μαθαίνουμε από τον ιστορικό και πατέρα της οικογένειας), αλλά για να μας ανοίξει ένα παράθυρο στο μεγαλείο και στη σοφία του σύμπαντος. Έτσι η «Γρανάδα» καταλήγει να είναι ένα έργο όχι μόνο για την απώλεια και το πένθος, αλλά –κυρίως ίσως– για τη σχετικότητα του χρόνου, για τη δύναμη των συμπτώσεων, για την προσκόλληση του ανθρώπου στο απειροελάχιστο προσωπικό του σύμπαν, ενώ το μεγάλο σύμπαν συνεχίζει απρόσκοπτα την πορεία του, για την αναπόδραστη όσο και αέναη διαδοχή της ζωής από το θάνατο.

Γρανάδα - εικόνα 2

Με δυο λόγια, είναι ένα έργο για την ίδια τη ζωή. Ο Καλαβριανός δεν θέτει ερωτήματα προς απάντηση, ούτε ολοκληρώνει απαραιτήτως τα διάσπαρτα θέματα που ανοίγει. Τα αφήνει να δηλώσουν την παρουσία τους, αρκεί να κινητοποιήσουν τη σκέψη και το συναίσθημα. Ταυτόχρονα, ως συγγραφέας πρωτίστως (αλλά και ως σκηνοθέτης αυτής της πρώτης παρουσίασης του έργου), χειρίζεται με ανάλαφρο και καθόλου μελοδραματικό τρόπο τα επώδυνα θέματά του, χωρίς όμως να τα καθιστά αδιά­φορα ή ανούσια, ισορροπεί το δραματικό κλίμα με συχνές κωμικές ανάσες, ενώ η γρήγορη και σύγχρονη γραφή του προσθέτει στο καλό δραματουργικό αποτέλεσμα, το οποίο υποστηρίζεται από την ανάλογη σκηνική παρουσίαση.

Η παράσταση αναπνέει από τις φρέσκες, ανεπιτήδευτες ερμηνείες των έξι ηθοποιών (Γιώργος Γλάστρας, Έφη Σταμούλη, Φιλαρέτη Κομνηνού, Στέφη Πουλοπούλου, Αλεξία Μπεζίκη, Διαμαντής Αδαμαντίδης), οι οποίοι έχουν παράλληλα να αναμετρηθούν με τη βασική παγίδα που βάζει το έργο από γραφής του: η τόσο οικεία, σύγχρονή μας εικόνα των ηρώων αφαιρεί κάτι από τη δραματική τους δύναμη. Η ερμηνεία της Λυδίας Φωτοπούλου μέσω βίντεο, στον ρόλο της Ιωάννας, εισάγει στο έπακρον τις ποιητικές ποιότητες που ορίζει το έργο, ενώ το σκηνικό (Ευαγγελία Θεριανού) με λιτό, έξυπνο τρόπο δημιουργεί το σύμπαν των δηλωτικών συμβόλων που διατρέχουν τη «Γρανάδα».

ΑΠΟ ΜΗΧΑΝΗΣ ΘΕΑΤΡΟ Ακαδήμου 13, Μεταξουργείο, 2105232097. Διάρκεια: 90΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Γρανάδα

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 90 '

Μια παράσταση για την απώλεια, τα κρυμμένα μυστικά και τους ανθρώπους που θέλουν να προχωρήσουν στη ζωή τους.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Hard pop": Το νεό χορογραφικό έργο του Δημήτρη Μυτιληναίου συνδυάζει μουσική από 20 ποπ τραγούδια

Στο στούντιο PalmTree-MCA ανεβαίνει τον Μάιο μια παράσταση που αφορά στις πιθανές συγκλίσεις αλλά και στις εμφανείς αποκλίσεις μεταξύ του κλασικού μπαλέτου και του χορού στην ποπ κουλτούρα.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
02/05/2024

Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα

Μεταξύ λαογραφίας, τελετουργικού δρωμένου και θεάτρου ντοκουμέντο κινείται η παράσταση της Πειραματικής Σκηνής του Θεσσαλικού Θεάτρου, εμπνευσμένη από μυστικιστικές και αληθινές ιστορίες γυναικών του θεσσαλικού κάμπου. | Powered by Uber

Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ

Ατμοσφαιρική και ενδιαφέρουσα σκηνική πρόταση του γνωστού έργου του Φασμπίντερ για την ερωτική εξουσία και εξάρτηση μέσα από τη σχέση δύο γυναικών. | Powered by Uber | Powered by Uber

"Έξι πρόσωπα σε αναζήτηση συγγραφέα" και μετά τις διακοπές του Πάσχα

Το έργο του Λουίτζι Πιραντέλο που σκηνοθετεί ο Πέτρος Νάκος σε δική του μετάφραση στο θέατρο Altera Pars θα συνεχίσει την πορεία του μετά την πασχαλινή ανάπαυλα.

"Ψιλικά": Μία περφόρμανς σε κείμενα Γλυκερίας Μπασδέκη ανεβάζει η ομάδα "Στέρεο νερό"

Μια site-specific performance για την αναζήτηση της ευτυχίας ανεβάζει τον Μάιο η ομάδα της χορογράφου Εύης Σούλη σε ένα εγκαταλελειμμένο εμπορικό κέντρο.

"Τα ραδίκια ανάποδα" θα δούμε και μετά το Πάσχα

Λόγω επιτυχίας, ο μονόλογος του Γιώργου Γαλίτη σε σκηνοθεσία Βλαδίμηρου Κυριακίδη, που βρίσκεται στον δέκατο χρόνο του, θα παραταθεί και μετά τις πασχαλινές διακοπές στο θέατρο Αργώ.

Η Αναστασία Παπαστάθη σκηνοθετεί τους "Βρικόλακες"

Το σπουδαίο δράμα του Ίψεν θα δούμε την ερχόμενη σεζόν στο θέατρο Radar.