7 χρόνια

3,5

Η θεατρική διασκευή της ομώνυμης ισπανικής ταινίας του 2016 κερδίζει τις εντυπώσεις με το θέμα της και καταλήγει σε μια δυναμική παρουσίαση με αξιοπρόσεκτες ερμηνείες.

7 χρόνια

Η θεατρική διασκευή της ομώνυμης ισπανικής ταινίας του 2016 κερδίζει τις εντυπώσεις με το θέμα της και καταλήγει σε μια δυναμική παρουσίαση με αξιοπρόσεκτες ερμηνείες.

7 χρόνια - εικόνα 1

Aποδεικνύεται καθοριστική για την πρόσληψη της παράστασης η επιλογή του Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου, με τη συμβολή των σκηνογράφων, να αναπροσαρμόσει το χώρο του θεάτρου καταργώντας το διαχωρισμό μεταξύ σκηνής και πλατείας και τοποθετώντας τους θεατές μέσα στο σκηνικό, ώστε να τους καταστήσει μέρος του θέ(α)ματος. Δεν νομίζω πως είναι λύση εντυπωσιασμού. η πλοκή διαδραματίζεται μέσα στους τέσσερις τοίχους ενός γραφείου και η συγκεκριμένη χρήση του χώρου αναπληρώνει –αλλά κι ενισχύει– την εγγύτητα με τα δραματικά γεγονότα, την οποία προσφέρει στην κινηματογραφική εκδοχή η χρήση της κάμερας.

Ένα ενδεχόμενο μετωπικό στήσιμο θα αφαιρούσε από την παράσταση σημαντικό μέρος της δυναμικής της και η απόσταση θα μείωνε τη συναισθηματική και νοητική εμπλοκή που δημιουργείται τώρα στους θεατές, οι οποίοι βρίσκονται κλεισμένοι στα γραφεία της εταιρείας μαζί με τους τέσσερις φίλους και συνεταίρους που, κατηγορούμενοι για φοροδιαφυγή, καλούνται να πάρουν μια κρίσιμη απόφαση: ποιος θα θυσιαστεί εκτίοντας επτά χρόνια φυλάκισης προκειμένου να απαλλαχθούν οι υπόλοιποι; Με τι κριτήριο θα γίνει η επιλογή και με ποιο αντάλλαγμα θα αποδεχτεί ο ένας από τους τέσσερις την απόφαση;

7 χρόνια - εικόνα 2

Η παράσταση έχει το προνόμιο της καλής πρώτης ύλης: ένα σύγχρονο θέμα που εγείρει ηθικά ερωτήματα σχετικά με τη στάση των ανθρώπων, όταν διακυβεύεται η προσωπική τους σωτηρία, και παρουσιάζεται, χάρη και στη σκηνική προσαρμογή του σεναρίου, με αβανταδόρικο τρόπο. Οι θεατές γίνονται μάρτυρες ενός πυρήνα καλά δομημένου γύρω από το στοιχείο του σασπένς, το οποίο κλιμακώνεται βήμα βήμα. Από την υφέρπουσα ένταση μεταξύ των ηρώων, που αφήνεται να διαφανεί ήδη πριν από την έναρξη της παράστασης, σε αυτήν καθαυτή την εξέλιξη της ιστορίας –οι συγκρούσεις που μοιραία δημιουργούνται, οι συμμαχίες που στήνονται και δια­λύονται, οι ισορροπίες που ανατρέπονται, τα μυστικά που έρχονται στην επιφάνεια– και μέχρι την τελική λύση που, αν και φαίνεται να τακτοποιεί κάπως βολικά τα πράγματα, δεν παύει να αφήνει θέματα ανοιχτά και αρκετή τροφή για σκέψη.

Η συνεισφορά των ερμηνειών είναι επίσης καθοριστική, αφού στην πραγματικότητα αυτούς αφορά όλη η ουσία: τέσσερις άνθρωποι και οι μεταξύ τους σχέσεις όπως διαμορφώνονται υπό το βάρος μιας απειλής. Οι Κωνσταντίνος Ασπιώτης, Ορφέας Αυγουστίδης, Γιώργος Χριστοδούλου και Αλεξάνδρα Αϊδίνη καταφέρνουν τόσο να προσδώσουν το στίγμα του χαρακτήρα τους –τέσσερις διαφορετικές ιδιοσυγκρασίες, τέσσερις διαφορετικές θέσεις στην εταιρεία (εκτός της διανομής­, και τα κοστούμια λειτουργούν επιτυχώς ως προς αυτό)– όσο και να χτίσουν δυναμικές σχέσεις επί σκηνής. Ο Αλέξανδρος Λογοθέτης ερμηνεύει στο ύφος που χρειάζεται, μετρημένος και συναισθηματικά αποστασιοποιημένος, τον ρόλο του εξωτερικού διαμεσολαβητή ο οποίος καλείται να τους βοηθήσει στη λήψη της απόφασης, αν και η –σε σημεία– «μυστηριώδης» παρουσία του που υπονοεί η σκηνοθεσία δεν δικαιολογείται εντέλει από την έκβαση της υπόθεσης.

ΘΕΑΤΡΟ ΑΠΟΘΗΚΗ Σαρρή 40, Ψυρρή, 2103253153. Διάρκεια: 90΄.

Περισσότερες πληροφορίες

7 Χρόνια

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 90 '

Μια επιχείρηση, τέσσερις φίλοι και μια απάτη. Ποιος θα γίνει το εξιλαστήριο θύμα; Βασισμένο στην ομώνυμη ισπανική ταινία των Χοσέ Καμπέθα και Κριστιάν Κόντι

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Θα έχει τα μάτια σου": Παράταση για την παράσταση-έκπληξη του Ηλία Κουνέλα

Η πρωτότυπη σκηνική σύνθεση παρατείνεται για τρίτο κύκλο παραστάσεων, από τις 10 Μαΐου ως και τις 30 Ιουνίου στην Κάμιρο.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
29/04/2024

"Macbeth": Η Σοφία Χιλλ συνσκηνοθετεί και ερμηνεύει Σαίξπηρ σε μια πρωτότυπη περφόρμανς

Η σπουδαία ηθοποιός μαζί με τον Κωνσταντίνο Χατζή παρουσιάζουν τη σαιξπηρική τραγωδία στην πρωτότυπη γλώσσα σε ένα αλώνι της Δυτικής Μάνης.

"Oι Παίχτες": Η παράσταση-φαινόμενο επιστρέφει αυτό το καλοκαίρι!

Το άγνωστο έργο του Γκόγκολ που έγινε η απόλυτη talk of the town παράσταση επί δύο σεζόν, σε σκηνοθεσία του Γιώργου Κουτλή και με τον Γιάννη Νιάρρο επικεφαλής ενός εκρηκτικού θιάσου, βγαίνει σε καλοκαιρινή περιοδεία!

"Emotional dogs": Μια χορογραφία για το τραύμα ανεβαίνει στο Bios

Η διατομεακή καλλιτέχνις Πηνελόπη Μωρούτ επιστρέφει στην αθηναϊκή χορευτική σκηνή με την τρίτη της παράσταση, ερμηνεύοντας μαζί με τον Αλέξανδρο Βαρδαξόγλου.

Το "Γράμμα στον πατέρα" του Κάφκα ξεδιπλώνεται στο H.ug

H ομάδα Αbnormal μεταφέρει θεατρικά την επιστολή του Φραντς Κάφκα που δεν παραδόθηκε ποτέ, με ερμηνευτές τους Φοίβο Παπακώστα και Δημήτρη Καταλειφό και μουσική του The Boy.

"Άλλες εποχές": Το αινιγματικό έργο του Πίντερ ανεβάζει το Θέατρο της Οδού Κυκλάδων

Στο Θέατρο της Οδού Κυκλάδων "Λευτέρης Βογιατζής" ανεβαίνει σε σκηνοθεσία Άρη Τρουπάκη το έργο του Χάρολντ Πίντερ (που είναι περισσότερο γνωστό ως "Παλιοί καιροί").

"Η αξία της ζωής": Βασίλης Ρίσβας και Πέγκυ Σταθακοπούλου μιλούν για τη συνάντησή τους με τον Σωτήρη Τσαφούλια

Για το έργο της Τζέιν Άντερσον και τους ρόλους τους μίλησαν στο "α" οι δύο γνωστοί και ταλαντούχοι ηθοποιοί. Ένα έργο που μιλά για μια ανείπωτη απώλεια αλλά και την ελευθερία του να ζήσεις όπως επιλέγεις εσύ.