Βάφ’ τα μαύρα

1,5

Η παράσταση των Παπαθανασίου - Ρέππα βασίζεται σε μια δοκιμασμένη συνταγή που θα μπορούσε να προσφέρει άφθονο γέλιο, αλλά εγκλωβίζεται σε ένα μετριότατο αποτέλεσμα.

Βάφ’ τα μαύρα

Η παράσταση των Παπαθανασίου - Ρέππα βασίζεται σε μια δοκιμασμένη συνταγή που θα μπορούσε να προσφέρει άφθονο γέλιο, αλλά εγκλωβίζεται σε ένα μετριότατο αποτέλεσμα.

Βάφ’ τα μαύρα - εικόνα 1

Το κυριότερο ζήτημα εντοπίζεται στο ίδιο το έργο, το οποίο, αν και αντλεί από το πλούσιο οπλοστάσιο της φάρσας, το κάνει ανέμπνευστα, επαναπαυόμενο σε ευκολίες και χιλιοειπωμένα αστεία. Η υπόθεση δεν είναι πρωτότυπη: ο θάνατος ενός πάμπλουτου επιχειρηματία ανακουφίζει τα παιδιά και τις δύο συζύγους του –νυν και πρώην–, καθώς θα τους επιτρέψει να τακτοποιήσουν τα δυσβάσταχτα χρέη τους. Όμως η εμφάνιση της γραμματέως κι ερωμένης του, που διεκδικεί το μεγαλύτερο μέρος της αποζημίωσης από την ασφαλιστική εταιρεία, απειλώντας με τις αποκαλύψεις της να τα τινάξει όλα στον αέρα, τους οδηγεί στην απόφαση να τη βγάλουν οριστικά από τη μέση. Η συνέχεια είναι, φυσικά, γεμάτη εμπόδια και ανατροπές.

Βάφ’ τα μαύρα - εικόνα 2

Δεν είναι η έλλειψη πρωτοτυπίας­ το πρόβλημα. Το έργο μεταχειρίζεται βασικά φαρσικά συστατικά­, ειδικά τις κωμικές παρεξηγήσεις, τη χρήση του σασπένς και κυρίως τη δημιουργία τύπων πάνω στους οποίους δομείται το κωμικό: η γλωσσού γειτόνισσα, η Κύπρια νυν σύζυγος, η νυμφομανής πρώην σύζυγος, ο λαϊκός υπάλληλος του γραφείου κηδειών, ο χωριάτης αστυνομικός κ.λπ. Το αποτέλεσμα όμως είναι πεζό, καθώς στηρίζεται σε ατάκες ως επί το πλείστον ανέμπνευστες, σε τετριμμένα αστεία και κλισέ αμφιβόλου ποιότητας, ενίοτε και προσβλητικά για συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες. Ο ρυθμός, λίγες ωραίες ατάκες και κάποια κλεισίματα του ματιού στους θεατές, που αφορούν π.χ. προηγούμενες επιτυχίες του συγγρα­φικού διδύμου, αποτελούν τα καλά στοιχεία της παράστασης.

Οι ηθοποιοί δεν ξεφεύγουν από ό,τι έχει επικρατήσει να θεωρείται «σωστή» απόδοση της φάρσας, καταφεύγοντας σε υψηλούς φωνητικούς τόνους και σε ερμηνευτικές υπερβολές, εμπλουτισμένες από την υποψία «τηλεοπτικής» αισθητικής. Παρ’ όλα αυτά, πασάρουν με κέφι το κείμενο στην πλατεία και, παρότι βασίζονται στις ευκολίες τους, αποδίδουν συνολικά αξιοπρεπώς, κάποιοι μάλιστα ξεχωρίζοντας (η Μαρία Φιλίππου ως η Κύπρια σύζυγος και η Μαίρη Σταυρακέλλη ως η γειτόνισσα Σιμόνη), τους χαρακτηριστικούς τύπους τους.

ΘΕΑΤΡΟ ΛΑΜΠΕΤΗ Λεωφ. Αλεξάνδρας 106, Αμπελόκηποι, 2106457086. Διάρκεια: 100΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Βάφ’ τα μαύρα

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 100 '

Ένα φέρετρο, γαμπροί, μοιραίες γυναίκες και περιουσίες για μοίρασμα σε μια κωμωδία που μας βάζει μέσα στην ελληνική οικογένεια

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Emotional dogs": Μια χορογραφία για το τραύμα ανεβαίνει στο Bios

Η διατομεακή καλλιτέχνις Πηνελόπη Μωρούτ επιστρέφει στην αθηναϊκή χορευτική σκηνή με την τρίτη της παράσταση, ερμηνεύοντας μαζί με τον Αλέξανδρο Βαρδαξόγλου.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
29/04/2024

Το "Γράμμα στον πατέρα" του Κάφκα ξεδιπλώνεται στο H.ug

H ομάδα Αbnormal μεταφέρει θεατρικά την επιστολή του Φραντς Κάφκα που δεν παραδόθηκε ποτέ, με ερμηνευτές τους Φοίβο Παπακώστα και Δημήτρη Καταλειφό και μουσική του The Boy.

"Άλλες εποχές": Το αινιγματικό έργο του Πίντερ ανεβάζει το Θέατρο της Οδού Κυκλάδων

Στο Θέατρο της Οδού Κυκλάδων "Λευτέρης Βογιατζής" ανεβαίνει σε σκηνοθεσία Άρη Τρουπάκη το έργο του Χάρολντ Πίντερ (που είναι περισσότερο γνωστό ως "Παλιοί καιροί").

"Η αξία της ζωής": Βασίλης Ρίσβας και Πέγκυ Σταθακοπούλου μιλούν για τη συνάντησή τους με τον Σωτήρη Τσαφούλια

Για το έργο της Τζέιν Άντερσον και τους ρόλους τους μίλησαν στο "α" οι δύο γνωστοί και ταλαντούχοι ηθοποιοί. Ένα έργο που μιλά για μια ανείπωτη απώλεια αλλά και την ελευθερία του να ζήσεις όπως επιλέγεις εσύ.

Τελευταία ευκαιρία για να δεις περισσότερες από 100 θεατρικές παραστάσεις πριν το Πάσχα

Μέχρι και τη Μεγάλη Τρίτη οι περισσότερες παραγωγές της φετινής σεζόν ετοιμάζονται να ρίξουν την αυλαία της χειμερινής σεζόν 2023-24. Εμείς τις χωρίσαμε σε κατηγορίες σε ένα πολυσυλλεκτικό οδηγό θεατρικών εξορμήσεων λίγο πριν το Πάσχα.

O Μάνος Καρατζογιάννης γράφει για την "Κασέτα" της Λούλας Αναγνωστάκη

Δείτε νέες φωτογραφίες και διαβάστε το κείμενο του σκηνοθέτη και ηθοποιού Μάνου Καρατζογιάννη για την παράσταση του αναρχικού έργου μίας από τις πιο σημαντικές και δυναμικές γυναικείες μορφές της νεοελληνικής δραματουργίας.

Η Πειραματική κερνά τα τελευταία "Μπατόν σαλέ"

Η δημοσιογράφος που συμμετείχε στην αποκάλυψη του σκανδάλου Predator είναι η τελευταία καλεσμένη των ζωντανών συνεντεύξεων σε ελαφριά ατμόσφαιρα τις οποίες συντονίζουν η Ευδοξία Ανδρουλιδάκη και η Μαρία Φιλίνη.