Τρεις αδελφές

3

Σε ένα αλληγορικό, κλειστό σκηνικό σύμπαν που στερείται τη γοητεία της εικαστικής ατμόσφαιρας η ομάδα των δώδεκα νέων ηθοποιών δουλεύει με πίστη και ορμή γι’ αυτήν την παράσταση, που έχει τη μορφή σπουδής πάνω στο διάσημο έργο του Τσέχοφ.

Τρεις αδελφές

Σε ένα αλληγορικό, κλειστό σκηνικό σύμπαν που στερείται τη γοητεία της εικαστικής ατμόσφαιρας η ομάδα των δώδεκα νέων ηθοποιών δουλεύει με πίστη και ορμή γι’ αυτήν την παράσταση, που έχει τη μορφή σπουδής πάνω στο διάσημο έργο του Τσέχοφ.

Τρεις αδελφές - εικόνα 1

Ξανά και ξανά ο Τσέχοφ σκύβει πάνω στις ανθρώπινες περιπτώσεις και με την προσοχή γιατρού παρατηρεί καταγράφοντας διαδοχικά τις αντιδράσεις. Εξετάζει τον άνθρωπο ως συλλογικό ον, ως ηθική οντότητα, ως υλικό πλάσμα, αναλύει τις συνθήκες υπό τις οποίες κινείται, εντοπίζει τις επιδράσεις που δέχεται από το περιβάλλον, περιγράφει σχέσεις, συμβάντα, αλληλεπιδράσεις, όλα τα συμπτώματα που οδηγούν στη χαρά της γνωμάτευσης. Αποκαλύπτει πως ο άνθρωπος μπορεί να αντιστέκεται αδιάκοπα στην παραίτηση, να συγκεντρώσει δυνάμεις για να βουτήξει στο άγνωστο χωρίς εξασφάλιση, πέρα από τη συνειδητοποίηση ότι δεν γίνεται αλλιώς, και με την ελπίδα για το καλύτερο.

Η προστατευτική Όλγα (Βιβή Πέτση), ο συνδετικός κρίκος της οικογένειας, η παγιδευμένη αλλά με πόθο για ζωή Μάσα (Μαρούσκα Παναγιωτοπούλου) και η γεμάτη νεανικό παλμό Ιρίνα (Ελεάνα Στραβοδήμου) ερμηνεύονται στην παράσταση από τρεις αξιοπρόσεκτες ηθοποιούς, οι οποίες έχουν καταφέρει να υποτάξουν την ιδιοσυγκρασία τους. Ονειρεύονται το ταξίδι στη Μόσχα και παλεύουν, κάτω από τη σκιά του νεκρού πατέρα, ανάμεσα σε δύο μυλόπετρες, με το φάντασμα του παρελθόντος, τότε που τα πράγματα κυλούσαν καλά στη ζωή τους, και με το φάντασμα του μέλλοντος, που οδηγεί στο άγνωστο.

Τρεις αδελφές - εικόνα 2

Ο Δημήτρης Μυλωνάς, ψάχνοντας σε επίπεδο ύφους το έργο του Τσέχοφ, αποφάσισε να αναδείξει τους συμβολισμούς του και αισθάνθηκε την ανάγκη να τοποθετήσει τους ηθοποιούς σε ένα μη ρεαλιστικό σκηνικό πλαίσιο που δεν αναπαριστά με ακρίβεια τη ζωή των ανθρώπων του δράματος. Τα γεγονότα όμως τρέχουν και η δημιουργία ατμόσφαιρας είναι απαραίτητη από πράξη σε πράξη: η πρώτη διαδραματίζεται μια ανοιξιάτικη ημέρα γιορτής στο σαλόνι και στην τραπεζαρία, η δεύτερη μια χειμωνιάτικη βραδιά καρναβαλιού, η τρίτη στην κάμαρα της Ιρίνα και της Όλγα, ενώ έξω μαίνεται πυρκαγιά, και η τέταρτη στον κήπο.

Ο σκηνικός χώρος, όπως τον έστησε λιτά η Δήμητρα Λιάκουρα, άλλοτε ήταν λειτουργικός για τους ηθοποιούς και άλλοτε γινόταν δύσχρηστος, οδηγώντας σε μια διάχυση κι ένα διαρκές μπες-βγες στη σκηνή, ενώ και τα χορευτικά στιγμιότυπα δεν πρόσθεσαν στην ατμόσφαιρα, την αίσθηση ή την εξέλιξη του έργου. Ίσως δε η υπερκινητική σκηνική συμπεριφορά των περισσότερων ηθοποιών δημιουργεί ανισότητες στο παίξιμό τους. Ο Χρήστος Πλαΐνης, ωστόσο, ξεχωρίζει ως Βερσίνιν, διότι στέκεται μακριά από τους υπερτονισμούς.

Η προσέγγιση του Δημήτρη Μυλωνά παρουσιάζει μεγαλύτερο ενδιαφέρον ως μια σπουδή, ένας ωραίος «πειραματισμός». Διατηρεί τη σπάνια φλόγα, το πάθος, την ειλικρίνεια και τον αυθορμητισμό των ηθοποιών (Εύα Γαλογαύρου, Κωνσταντίνος Δημητρακάκης, Νατάσα Ζαγκλή, Πάρις Θωμόπουλος, Σπύρος Κυριαζόπουλος, Ευθύμης Μπαλαγιάννης, Ιφιγένεια Μακρή, Γιώργος Χουλιάρας), οι οποίοι παρά τις υποκριτικές παραφωνίες, σε συγκινούν και βοηθούν να φανούν ο κλαυσίγελος και η υπόγεια υπαρξιακή τραγικότητα του έργου.

ΘΕΑΤΡΟ ΤEMPUSVERUM ΕΝ ΑΘΗΝΑΙΣ Iάκχου 19, Γκάζι, 2103425170. Διάρκεια 180΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Τρεις αδελφές

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 180 '

Το όραμα για ένα καλύτερο αύριο, η φυγή και η ανεξάντλητη ελπίδα παρά την πνιγηρή καθημερινότητα διατρέχουν το αριστουργηματικό έργο του Τσέχοφ

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Hard pop": Το νεό χορογραφικό έργο του Δημήτρη Μυτιληναίου συνδυάζει μουσική από 20 ποπ τραγούδια

Στο στούντιο PalmTree-MCA ανεβαίνει τον Μάιο μια παράσταση που αφορά στις πιθανές συγκλίσεις αλλά και στις εμφανείς αποκλίσεις μεταξύ του κλασικού μπαλέτου και του χορού στην ποπ κουλτούρα.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
02/05/2024

Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα

Μεταξύ λαογραφίας, τελετουργικού δρωμένου και θεάτρου ντοκουμέντο κινείται η παράσταση της Πειραματικής Σκηνής του Θεσσαλικού Θεάτρου, εμπνευσμένη από μυστικιστικές και αληθινές ιστορίες γυναικών του θεσσαλικού κάμπου. | Powered by Uber

Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ

Ατμοσφαιρική και ενδιαφέρουσα σκηνική πρόταση του γνωστού έργου του Φασμπίντερ για την ερωτική εξουσία και εξάρτηση μέσα από τη σχέση δύο γυναικών. | Powered by Uber | Powered by Uber

"Έξι πρόσωπα σε αναζήτηση συγγραφέα" και μετά τις διακοπές του Πάσχα

Το έργο του Λουίτζι Πιραντέλο που σκηνοθετεί ο Πέτρος Νάκος σε δική του μετάφραση στο θέατρο Altera Pars θα συνεχίσει την πορεία του μετά την πασχαλινή ανάπαυλα.

"Ψιλικά": Μία περφόρμανς σε κείμενα Γλυκερίας Μπασδέκη ανεβάζει η ομάδα "Στέρεο νερό"

Μια site-specific performance για την αναζήτηση της ευτυχίας ανεβάζει τον Μάιο η ομάδα της χορογράφου Εύης Σούλη σε ένα εγκαταλελειμμένο εμπορικό κέντρο.

"Τα ραδίκια ανάποδα" θα δούμε και μετά το Πάσχα

Λόγω επιτυχίας, ο μονόλογος του Γιώργου Γαλίτη σε σκηνοθεσία Βλαδίμηρου Κυριακίδη, που βρίσκεται στον δέκατο χρόνο του, θα παραταθεί και μετά τις πασχαλινές διακοπές στο θέατρο Αργώ.

Η Αναστασία Παπαστάθη σκηνοθετεί τους "Βρικόλακες"

Το σπουδαίο δράμα του Ίψεν θα δούμε την ερχόμενη σεζόν στο θέατρο Radar.