Χειρόγραφο

4

Ο Γιώργος Χαρωνίτης γράφει ένα σημείωμα για το «Χειρόγραφο» που παίζει η Χάρις Αλεξίου σε σκηνοθεσία Γιώργου Νανούρη. Τελικά, βγαίνει κάτι παραπάνω από απλό σημείωμα.

Χειρόγραφο

Ο Γιώργος Χαρωνίτης γράφει ένα σημείωμα για το «Χειρόγραφο» που παίζει η Χάρις Αλεξίου σε σκηνοθεσία Γιώργου Νανούρη. Τελικά, βγαίνει κάτι παραπάνω από απλό σημείωμα.

Χειρόγραφο - εικόνα 1

Στη σκηνή η Χάρις ξεγυμνώνεται σε μια παράσταση όπου τα κείμενά της έχουν το κύριο βάρος. Μια εκ βαθέων εξομολόγηση. Σελίδες ημερολογίου, γραμμένες στο χέρι. Λέξεις και φράσεις που δίνουν όνειρο, ελπίδα, παίζουν με τον πόνο και τη θλίψη, μιλούν για αγάπη και για έρωτες. Για ανθρώπους που πέρασαν και κάτι άφησαν (ή δεν άφησαν) πίσω τους. Είναι η ζωή, έτσι όπως ξετυλίγεται και γίνεται αφήγηση, παραμύθι, ταινία. Και ένα χιούμορ που, φορές φορές, δείχνει/κρύβει απόγνωση.

Η Χάρις Αλεξίου αφηγείται στιγμές από τη ζωή της. Πράγματα που τη σφραγίζουν. Σκέψεις και αισθήματα –ξεγυμνωμένα εδώ– που μοιράζεται τώρα μαζί μας. Και καθαρίζει. Μας καθαρίζει – και καθαρίζουμε. Η Χάρις Αλέξίου είναι απλή – γι’ αυτό και είναι τόσο συγκλονιστική. Μοιάζει σαν να εξομολογείται σε έναν από εμάς – στον καθέναν από εμάς… Τα τραγούδια: διαλεγμένα ένα ένα. Να μιλάει το καθένα στην ψυχή. Όχι μεγάλες, αναγκαστικά, επιτυχίες. Όχι σουξέ. Μόνο νότες, λέξεις και αισθήματα.

Χειρόγραφο - εικόνα 2

Να καρφώνονται στην καρδιά πρώτα. Με τη φωνή –αυτήν τη φωνή– ένα τσέλο, ένα πιάνο/ακορντεόν, μια κιθάρα. Όλα αυτά τα έχεις νιώσει προτού περάσουν 25 λεπτά, προτού τελειώσει το αριστουργηματικό «Κι εγώ σαν πόλη» που έγραψαν γι’ αυτήν ο Λοΐζος κι ο Ρασούλης – και η παράσταση συνεχίζεται, θα κρατήσει άλλα 70 λεπτά, με όλο και περισσότερη συγκίνηση, αισθήματα, θλίψη, χαρά και Χάρις. Γάμος και χωρισμός, όνειρα που γίνονται εφιάλτες και ξανά η ελπίδα.

Σελίδες που γυρίζουν και η Χάρις Αλεξίου να ποιεί ήθος, να παίζει τον εαυτό της, με κάθε της λέξη και φράση να έχει βάρος και νόημα. Και αυτό το βάρος/βάθος και το νόημα να τονίζεται από μια ευαίσθητη σκηνοθεσία και φωτοσκιάσεις που την ακολουθούν και την οδηγούν ταυτόχρονα. Η Χάρις Αλεξίου μόνη της στη σκηνή με τον κόσμο της. Η Χάρις Αλεξίου μόνη της στο καμαρίνι με τον εαυτό της. Δυο όψεις όχι του ίδιου νομίσματος αλλά πολλαπλών όψεων και πτυχών. Της ζωής της. Πτυχές που βγαίνουν, πια, στο φως… «Τα ζήτησα όλα απ’ τη ζωή μου / τα πλήρωσα με την ψυχή μου να έχει ένα τόπο η καρδιά πριν να γεράσει».

Πάνω από μιάμιση ώρα «Χειρόγραφο», και ο χρόνος έχει τρέξει ενώ εσύ έχεις πετάξει μαζί με τη Χαρούλα. Σε εικόνες μιας ζωής που θα φυλάς πια στη μνήμη σου. Αλλά και που πρέπει να κινηματογραφηθούν. Οφείλουν να κινηματογραφηθούν και να μείνουν. Ας ακουστεί σαν παράκληση…

ΝΕΟ ΘΕΑΤΡΟ ΒΑΣΙΛΑΚΟΥ Προφήτη Δανιήλ 3-5 & Πλαταιών, Κεραμεικός, 2110132002-5. Διάρκεια: 90΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Χειρόγραφο

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 90 '

Συνοδεία μουσικών, πιάνει το νήμα από τα παιδικά της χρόνια μέχρι σήμερα και μας αποκαλύπτει πώς η μικρή Χαρίκλεια έγινε η Χάρις Αλεξίου.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Hard pop": Το νεό χορογραφικό έργο του Δημήτρη Μυτιληναίου συνδυάζει μουσική από 20 ποπ τραγούδια

Στο στούντιο PalmTree-MCA ανεβαίνει τον Μάιο μια παράσταση που αφορά στις πιθανές συγκλίσεις αλλά και στις εμφανείς αποκλίσεις μεταξύ του κλασικού μπαλέτου και του χορού στην ποπ κουλτούρα.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
02/05/2024

Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα

Μεταξύ λαογραφίας, τελετουργικού δρωμένου και θεάτρου ντοκουμέντο κινείται η παράσταση της Πειραματικής Σκηνής του Θεσσαλικού Θεάτρου, εμπνευσμένη από μυστικιστικές και αληθινές ιστορίες γυναικών του θεσσαλικού κάμπου. | Powered by Uber

Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ

Ατμοσφαιρική και ενδιαφέρουσα σκηνική πρόταση του γνωστού έργου του Φασμπίντερ για την ερωτική εξουσία και εξάρτηση μέσα από τη σχέση δύο γυναικών. | Powered by Uber | Powered by Uber

"Έξι πρόσωπα σε αναζήτηση συγγραφέα" και μετά τις διακοπές του Πάσχα

Το έργο του Λουίτζι Πιραντέλο που σκηνοθετεί ο Πέτρος Νάκος σε δική του μετάφραση στο θέατρο Altera Pars θα συνεχίσει την πορεία του μετά την πασχαλινή ανάπαυλα.

"Ψιλικά": Μία περφόρμανς σε κείμενα Γλυκερίας Μπασδέκη ανεβάζει η ομάδα "Στέρεο νερό"

Μια site-specific performance για την αναζήτηση της ευτυχίας ανεβάζει τον Μάιο η ομάδα της χορογράφου Εύης Σούλη σε ένα εγκαταλελειμμένο εμπορικό κέντρο.

"Τα ραδίκια ανάποδα" θα δούμε και μετά το Πάσχα

Λόγω επιτυχίας, ο μονόλογος του Γιώργου Γαλίτη σε σκηνοθεσία Βλαδίμηρου Κυριακίδη, που βρίσκεται στον δέκατο χρόνο του, θα παραταθεί και μετά τις πασχαλινές διακοπές στο θέατρο Αργώ.

Η Αναστασία Παπαστάθη σκηνοθετεί τους "Βρικόλακες"

Το σπουδαίο δράμα του Ίψεν θα δούμε την ερχόμενη σεζόν στο θέατρο Radar.