Το κενό αυτοπροσώπως

3

Πρωτότυπο μεσοαστικό νεο-μπουλβάρ, γραμμένο εν θερμώ, με φόντο τον Αύγουστο του ’15, θέλει τους Δάνη Κατρανίδη, Παναγιώτα Βλαντή και δύο νεότερους ηθοποιούς στους ιλαροτραγικούς ρόλους των υπαιτίων και των γόνων της κρίσης.

Το κενό αυτοπροσώπως

Πρωτότυπο μεσοαστικό νεο-μπουλβάρ, γραμμένο εν θερμώ, με φόντο τον Αύγουστο του ’15, θέλει τους Δάνη Κατρανίδη, Παναγιώτα Βλαντή και δύο νεότερους ηθοποιούς στους ιλαροτραγικούς ρόλους των υπαιτίων και των γόνων της κρίσης.

Το κενό αυτοπροσώπως - εικόνα 1

Ήδη από το «Απόψε τρώμε στης Ιοκάστης» (2008), ο Άκης Δήμου σατιρίζει οικεία ήθη και παθογένειες, επιτρέποντας στο ευτράπελο και την απιθανότητα να τα εμβολίσουν προς το κωμικό. Στο τωρινό έργο του δίνει τον υπότιτλο «μια κωμωδία για την ήττα» και εκθέτει τέσσερα πρόσωπα-πειραματόζωα της κρίσης, σε ένα αθηναϊκό διαμέρισμα, με φόντο τον Αύγουστο του ’15. Τα «ναι» και τα «όχι», τα άδεια ATM και οι αντιμνημονιακές πορείες γίνονται από τον Κωνσταντίνο Ρήγο το video-background της εύρυθμης παράστασής του. Με έξυπνες ατάκες και πρωτότυπες δραματουργικές συνθήκες αλλά και με μια αδυναμία διείσδυσης στον πυρήνα των θεματικών του, ο Δήμου γράφει εν θερμώ, εν μέσω του καλοκαιριού της δυσαρέσκειάς μας, ένα ιλαροτραγικό μεσοαστικό νεο-μπουλβάρ που δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από τα αντίστοιχα, σύγχρονα γαλλικά^ τουναντίον, είναι πολύ πιο πρωτότυπο, λόγου χάρη, από το «Για όνομα…» ή από εκείνα του Φλοριάν Ζελέρ.

Το κενό αυτοπροσώπως - εικόνα 2

Ένα drug show στη Μαδρίτη, την Πρωτοχρονιά του ’14, μπλέκεται με την ιστορία ενός παιδιού αγνώστου πατρός, μια… φονική γραβάτα με ένα ερωτικό τρίο του ’93 και το τηλεφώνημα ενός ογκολόγου με ένα δείπνο με τηγανητά χέλια. Το κωμικό προκύπτει αναπόφευκτα, αλλά το γέλιο δεν ρέει αβίαστα. Η αίσθηση της ματαίωσης –ατομικής και συλλογικής– σκοτεινιάζει τα πάντα. Ο Δάνης Κατρανίδης και η Παναγιώτα Βλαντή εύστοχα ερμηνεύουν, αντίστοιχα, τον «βολεμένο» κριτικό θεάτρου και τη σνομπ σχεδιάστρια μόδας. Δίπλα τους, πειστικοί είναι οι Σίσσυ Τουμάση ως νεαρή «βοηθός» και ο Κώστας Κουνέλλας ως γκέι τεκνό.

Όμως η σκηνοθεσία μάλλον δεν ενθάρρυνε τη μεταξύ τους χημεία, ούτε γράπωσε το αμφίσημο ύφος του έργου, ενώ κάποια προβλήματα παρουσιάζει και η άρθρωση του λόγου. Χρειαζόταν περισσότερη θέρμη, ζέση, πύκνωση καθώς και μια αίσθηση του αναπόδραστου να καθηλώνει τα δύο ζευγάρια – εκείνο της μεταπολίτευσης κι εκείνο του «πρώτη φορά Αριστερά». Ίσως η υπερδραστηριότητα (ταχυλογία, μούτες, ηχηρά γέλια, «σκόρπισμα» στη σκηνή) να είναι άσκοπη. Οι αντι-ήρωες του Άκη Δήμου δεν χρειάζεται να περιφέρονται. Μάλλον είναι πλασμένοι για να «λιώνουν» στους καναπέδες τους – και ο νοών νοείτο.

ΠΟΛΗ ΘΕΑΤΡΟ Φωκαίας 4 & Αριστοτέλους 87, Πλ. Βικτωρίας, 2111828900. Διάρκεια 90΄. Μέχρι 31/1.

Περισσότερες πληροφορίες

Το κενό αυτοπροσώπως

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 90 '

Μια κωμωδία για την ήττα με τέσσερις αντιηρωικούς χαρακτήρες να μετεωρίζονται ανάμεσα στο παρελθόν, το παρόν και το μέλλον με φόντο τον Αύγουστο του 2015

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα

Μεταξύ λαογραφίας, τελετουργικού δρωμένου και θεάτρου ντοκουμέντο κινείται η παράσταση της Πειραματικής Σκηνής του Θεσσαλικού Θεάτρου, εμπνευσμένη από μυστικιστικές και αληθινές ιστορίες γυναικών του θεσσαλικού κάμπου. | Powered by Uber

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
02/05/2024

Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ

Ατμοσφαιρική και ενδιαφέρουσα σκηνική πρόταση του γνωστού έργου του Φασμπίντερ για την ερωτική εξουσία και εξάρτηση μέσα από τη σχέση δύο γυναικών. | Powered by Uber | Powered by Uber

"Έξι πρόσωπα σε αναζήτηση συγγραφέα" και μετά τις διακοπές του Πάσχα

Το έργο του Λουίτζι Πιραντέλο που σκηνοθετεί ο Πέτρος Νάκος σε δική του μετάφραση στο θέατρο Altera Pars θα συνεχίσει την πορεία του μετά την πασχαλινή ανάπαυλα.

"Ψιλικά": Μία περφόρμανς σε κείμενα Γλυκερίας Μπασδέκη ανεβάζει η ομάδα "Στέρεο νερό"

Μια site-specific performance για την αναζήτηση της ευτυχίας ανεβάζει τον Μάιο η ομάδα της χορογράφου Εύης Σούλη σε ένα εγκαταλελειμμένο εμπορικό κέντρο.

"Τα ραδίκια ανάποδα" θα δούμε και μετά το Πάσχα

Λόγω επιτυχίας, ο μονόλογος του Γιώργου Γαλίτη σε σκηνοθεσία Βλαδίμηρου Κυριακίδη, που βρίσκεται στον δέκατο χρόνο του, θα παραταθεί και μετά τις πασχαλινές διακοπές στο θέατρο Αργώ.

Η Αναστασία Παπαστάθη σκηνοθετεί τους "Βρικόλακες"

Το σπουδαίο δράμα του Ίψεν θα δούμε την ερχόμενη σεζόν στο θέατρο Radar.

"Δον Κιχώτης": Ο Γιάννης Μπέζος σκηνοθετεί τους Βλαδίμηρο Κυριακίδη και Θανάση Τσαλταμπάση σε καλοκαιρινή περιοδεία

Έναν πολυμελή θίασο, στον οποίο θα δούμε και τις Νάντια Κοντογεώργη και Παρθένα Χοροζίδου, ενορχηστρώνει ο Γιάννης Μπέζος στη μεγάλη θεατρική παραγωγή του καλοκαιριού που θα ταξιδέψει σε όλη την Ελλάδα το διαχρονικό έργο του Μιγκέλ ντε Θερβάντες. Δείτε αποκλειστικές φωτογραφίες από την πρώτη ανάγνωση.