Σπανίζουν οι εκλεπτυσμένες και πνευματώδεις κωμωδίες πειραματικών διαθέσεων που δεν είναι επιτηδευμένες ή διανοουμενίστικες αλλά, τουναντίον, εξαιρετικά διασκεδαστικές και μορφοπλαστικά αριστουργηματικές. Τέτοια περίπτωση είναι αυτή η σύνθεση μονόπρακτων έργων του μαέστρου της μικρής φόρμας των avant-garde νεοϋορκέζικων ’80s. Στο πρώτο έργο του, τρεις πίθηκοι-πειραματόζωα υποχρεούνται να συλλάβουν και να συγγράψουν τον «Άμλετ». Μα μπορούν οι χιμπατζήδες να γίνουν Σαίξπηρ; Ένα ακόμη πιο γκραν-γκινιόλ εύρημα ανακύπτει στο δεύτερο έργο: ο Τρότσκι, με το τσεκούρι καρφωμένο στο κρανίο του, διερευνά τη δολοφονία του.
Εκκεντρικά ποπ είναι η ρητορική με την οποία ο Άιβς εξετάζει τη φύση (και τη θέση) του πολιτισμού, της Ιστορίας, της γλώσσας, των σχέσεων και των ορίων τους. Η Μαραθάκη τα ενορχηστρώνει απογειώνοντας τη θεατρικότητα, τη σωματικότητα και την υλικότητα σε μια παράσταση υποδειγματικά υποστηριγμένη από την ίδια και το θίασο (Φ. Παπαχριστοπούλου, Κ. Παπαθεοδώρου, Γ. Σύρμας), στο απέριττο σκηνικό σύμπαν-λευκό δώμα πειραματισμού (Κ. Ζαμάνης).
104, Ευμολπιδών 41. Γκάζι, 2103455020. Διάρκεια: 70΄.
Ημερομηνία α΄δημοσίευσης της παρούσας κριτικής: 07/01/2016. Η παράσταση επαναλαμβάνεται, με τον ίδιο θίασο, στο ίδιο θέατρο, από τις 21/10/2016 και για λίγες μόνο βραδιές.
Περισσότερες πληροφορίες
Ο Φίλιπ Γκλας αγοράζει μια φραντζόλα ψωμί
Ο Τρότσκι με ένα τσεκούρι καρφωμένο στο κεφάλι πεθαίνει σε παραλλαγές, τρεις πίθηκοι γράφουν τον «Άμλετ», ενώ ο Φίλιπ Γκλας αγοράζει μια φραντζόλα ψωμί.