Πόρτες

2,5

Προτού καταλήξει στο κάπως μελοδραματικά σχεδιασμένο τέλος, το έργο εντάσσει τεχνοτροπίες κι αισθητικές που παραπέμπουν στις ελληνικές κινηματογραφικές κωμωδίες των ’60s.

Πόρτες

Δραμεντί» θα χαρακτήριζα το έργο. Εκκινώντας από ένα εύρημα πρόσφορο για φαρσοκωμικές καταστάσεις κι ενδοσκοπικές απόπειρες –η φοβία μιας γυναίκας κάθε φορά που περνάει μια πόρτα και η δια­δικασία ανάκλησης του απωθημένου παιδικού τραύματος-αίτιο της φοβίας από τον ψυχαναλυτή (Σπ. Βαρέλης)–, κωμικά και δραματικά μοτίβα μπλέκονται έντεχνα σε μια καλειδοσκοπική σάτιρα της επισφαλούς αστικής ευταξίας της ελληνικής κοινωνίας. Προτού καταλήξει στο κάπως μελοδραματικά σχεδιασμένο τέλος, το έργο εντάσσει τεχνοτροπίες κι αισθητικές που παραπέμπουν στις ελληνικές κινηματογραφικές κωμωδίες των ’60s.

Η εύρυθμη αλλά οριακά ερασιτεχνική σκηνοθεσία, άτεχνα αναπαραστατική και δίχως υφολογικό στίγμα, έχει μόλις υποψιαστεί αυτήν την «καταγωγή». Ο σκηνοθέτης, συμμετέχοντας ως ηθοποιός, θυμίζει ερμηνευτικά τον Γ. Κωνσταντίνου, ενώ όταν παίζει τη γιαγιά η Ευγ. Αποστόλου, παραπέμπει στις στριμμένες grande dammes του παλιού εγχώριου σινεμά. Αν η σκηνοθεσία απογείωνε τη θεατρικότητα και αποκάλυπτε το έντεχνα διττό ύφος του έργου, ίσως οι «Πόρτες» αποδεικνύονταν­ μια απροσδόκητη καλλιτεχνική κι εμπορική επιτυχία: μια εναλλακτική κωμωδία-φόρος τιμής­ στην «απωθημένη» μας Μεταπολίτευση.

Περισσότερες πληροφορίες

Πόρτες

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 75 '

Μια γυναίκα ανοίγει τις κλειστές πόρτες της ζωής της. Η αλήθεια, η ψευδαίσθηση, η κωμωδία και η τραγωδία παίζουν κρυφτό. Μια μεταφορά για την άγνοια της πραγματικότητάς μας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα

Μεταξύ λαογραφίας, τελετουργικού δρωμένου και θεάτρου ντοκουμέντο κινείται η παράσταση της Πειραματικής Σκηνής του Θεσσαλικού Θεάτρου, εμπνευσμένη από μυστικιστικές και αληθινές ιστορίες γυναικών του θεσσαλικού κάμπου. | Powered by Uber

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
02/05/2024

Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ

Ατμοσφαιρική και ενδιαφέρουσα σκηνική πρόταση του γνωστού έργου του Φασμπίντερ για την ερωτική εξουσία και εξάρτηση μέσα από τη σχέση δύο γυναικών. | Powered by Uber | Powered by Uber

"Έξι πρόσωπα σε αναζήτηση συγγραφέα" και μετά τις διακοπές του Πάσχα

Το έργο του Λουίτζι Πιραντέλο που σκηνοθετεί ο Πέτρος Νάκος σε δική του μετάφραση στο θέατρο Altera Pars θα συνεχίσει την πορεία του μετά την πασχαλινή ανάπαυλα.

"Ψιλικά": Μία περφόρμανς σε κείμενα Γλυκερίας Μπασδέκη ανεβάζει η ομάδα "Στέρεο νερό"

Μια site-specific performance για την αναζήτηση της ευτυχίας ανεβάζει τον Μάιο η ομάδα της χορογράφου Εύης Σούλη σε ένα εγκαταλελειμμένο εμπορικό κέντρο.

"Τα ραδίκια ανάποδα" θα δούμε και μετά το Πάσχα

Λόγω επιτυχίας, ο μονόλογος του Γιώργου Γαλίτη σε σκηνοθεσία Βλαδίμηρου Κυριακίδη, που βρίσκεται στον δέκατο χρόνο του, θα παραταθεί και μετά τις πασχαλινές διακοπές στο θέατρο Αργώ.

Η Αναστασία Παπαστάθη σκηνοθετεί τους "Βρικόλακες"

Το σπουδαίο δράμα του Ίψεν θα δούμε την ερχόμενη σεζόν στο θέατρο Radar.

"Δον Κιχώτης": Ο Γιάννης Μπέζος σκηνοθετεί τους Βλαδίμηρο Κυριακίδη και Θανάση Τσαλταμπάση σε καλοκαιρινή περιοδεία

Έναν πολυμελή θίασο, στον οποίο θα δούμε και τις Νάντια Κοντογεώργη και Παρθένα Χοροζίδου, ενορχηστρώνει ο Γιάννης Μπέζος στη μεγάλη θεατρική παραγωγή του καλοκαιριού που θα ταξιδέψει σε όλη την Ελλάδα το διαχρονικό έργο του Μιγκέλ ντε Θερβάντες. Δείτε αποκλειστικές φωτογραφίες από την πρώτη ανάγνωση.