Πρότυπος οίκος ανοχής

2

«Προβληματισμένη» φάρσα με συγκεχυμένες «αγωνίες», αθυρόστομο χαβαλέ και retro-trash αισθητική στο ύφος των εγχώριων σεξοκωμωδιών των ’80s-’90s.

Πρότυπος οίκος ανοχής

«Προβληματισμένη» φάρσα με συγκεχυμένες «αγωνίες», αθυρόστομο χαβαλέ και retro-trash αισθητική στο ύφος των εγχώριων σεξοκωμωδιών των ’80s-’90s. Ερμηνευτικά ικανοποιητικές, πάντα σε αυτό το πλαίσιο, η Σοφία Μουτίδου και η Μαρία Γεωργιάδου.

Πρότυπος οίκος ανοχής - εικόνα 1

Δύσκολο είδος η κωμωδία. Ο Χάρης Ρώμας έκανε φιλότιμη προσπάθεια. Βασισμένος στα σχήματα «πόρνες VS νοικοκυραίοι» κι «ερωτισμός VS συντηρητισμός», έμπλεξε μια πανσπερμία ειδών, υφών και μοτίβων –από τον Ζορζ Φεϊντό, τον Δημήτρη Ψαθά και την επιθεώρηση μέχρι το αμερικάνικο sitcom, τον Ρέι Κούνεϊ και τον Βασίλη Τσιβιλίκα– σε ένα αμπαλάζ ανάλογου ύφους (σκηνικά: Λίνα Μαντίκου, κοστούμια: Μάγδα Καλορίτη). Χαρακτήρες-καρικατούρες και μουσικές στη διαπασών, κραυγές, μορφασμοί και οχληρά­ σεξιστικά αστεία (του στιλ «αχ, μη βγει ο γιος μου αδερφή!») ορίζουν το προσκηνιακό παίξιμο της υπερβολής.
Ο «Οίκος» ξεκινά με κέφι, στο χαβαλεδιάρικο ύφος της retro-trash σεξοκωμωδίας, εξελίσσεται σε μια εύθυμα χοντροκομμένη λαϊκή φάρσα, ενώ μετά το διάλειμμα κάνει στροφή 180 μοιρών στη σοβαροφάνεια, για να μεταβολιστεί σε μια συντηρητική σάτιρα ηθών και νευρώσεων με το μελό μότο «το πεπρωμένο είναι μια ρόδα που σου πιέζει το στήθος» κι ένα απαξιωτικό φινάλε. Κρίμα: αντί να εκτοξευτεί σε ένα αλμοδοβαρικό καλτ σύμπαν, προσγειώνεται ανώμαλα στην πεζολογία. Η Σοφία Μουτίδου, δίχως να χάνει σε αμεσότητα, είναι πιο «συμμαζεμένη» από άλλες φορές, κερδίζοντας το ενδιαφέρον ήδη από την έναρξη με τον «κοτοπουλίστικο» μονόλογό της.
Συνεπής ως… βλαχο-Λαίδη Μάκβεθ είναι η Μαρία Γεωργιάδου, κάπως μπλοκαρισμένος ο Χάρης Ρώμας, προβλεπόμενος ο Κώστας Τριανταφυλλόπουλος και ανεπαρκείς οι Βαγγέλης Δουκουτσέλης και Βίκυ Κάβουρα – δεν ξέρουν καν τι να κάνουν με τα χέρια τους. Οι θεατές, πάντως, χειροκροτούν με τα δικά τους κι ενίοτε γελούν με την καρδιά τους.

ΑΚΑΔΗΜΟΣ Ιπποκράτους 17 & Ακαδημίας, 2103625119. Διάρκεια: 120΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Πρότυπος οίκος αντοχής

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 120 '

Κωμωδία ηθών με φαρσικά στοιχεία και κριτική ματιά στην ανθρώπινη υποκρισία

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Έξι πρόσωπα σε αναζήτηση συγγραφέα" και μετά τις διακοπές του Πάσχα

Το έργο του Λουίτζι Πιραντέλο που σκηνοθετεί ο Πέτρος Νάκος σε δική του μετάφραση στο θέατρο Altera Pars θα συνεχίσει την πορεία του μετά την πασχαλινή ανάπαυλα.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
01/05/2024

"Ψιλικά": Μία περφόρμανς σε κείμενα Γλυκερίας Μπασδέκη ανεβάζει η ομάδα "Στέρεο νερό"

Μια site-specific performance για την αναζήτηση της ευτυχίας ανεβάζει τον Μάιο η ομάδα της χορογράφου Εύης Σούλη σε ένα εγκαταλελειμμένο εμπορικό κέντρο.

"Τα ραδίκια ανάποδα" θα δούμε και μετά το Πάσχα

Λόγω επιτυχίας, ο μονόλογος του Γιώργου Γαλίτη σε σκηνοθεσία Βλαδίμηρου Κυριακίδη, που βρίσκεται στον δέκατο χρόνο του, θα παραταθεί και μετά τις πασχαλινές διακοπές στο θέατρο Αργώ.

Η Αναστασία Παπαστάθη σκηνοθετεί τους "Βρικόλακες"

Το σπουδαίο δράμα του Ίψεν θα δούμε την ερχόμενη σεζόν στο θέατρο Radar.

"Δον Κιχώτης": Ο Γιάννης Μπέζος σκηνοθετεί τους Βλαδίμηρο Κυριακίδη και Θανάση Τσαλταμπάση σε καλοκαιρινή περιοδεία

Έναν πολυμελή θίασο, στον οποίο θα δούμε και τις Νάντια Κοντογεώργη και Παρθένα Χοροζίδου, ενορχηστρώνει ο Γιάννης Μπέζος στη μεγάλη θεατρική παραγωγή του καλοκαιριού που θα ταξιδέψει σε όλη την Ελλάδα το διαχρονικό έργο του Μιγκέλ ντε Θερβάντες. Δείτε αποκλειστικές φωτογραφίες από την πρώτη ανάγνωση.

"Farewell / Εν τόπω χλοερώ": Η ομάδα του "Nostalgia generation" ξαναχτυπά

Σε συνέχεια της περσινής sold-out παράστασης, οι Ντουθ φέρνουν το δεύτερο μέρος ενός ζωντανού sitcom που μιλά για τις ανεξάντλητες πιθανότητες και τις χαμένες ευκαιρίες των millennials.