Κατερίνα

3,5

Ένα βιωματικό μυθιστόρημα γίνεται αφορμή για ένα αλησμόνητο σόλο από τη Λένα Παπαληγούρα, σε μια παράσταση χειροποίητη, τρυφερή, επικοινωνιακή και απροσδόκητα «ηθική».

Κατερίνα

Ένα βιωματικό μυθιστόρημα γίνεται αφορμή για ένα αλησμόνητο σόλο από τη Λένα Παπαληγούρα, σε μια παράσταση χειροποίητη, τρυφερή, επικοινωνιακή και απροσδόκητα «ηθική».

Κατερίνα - εικόνα 1

Πώς μιλάς για την ψυχική ασθένεια της μητέρας σου; Ο Αύγουστος Κορτώ το έκανε γράφοντας βιωματικά «Το βιβλίο της Κατερίνας» (2013, εκδ. Πατάκη), ένα μυθιστόρημα σε πρώτο πρόσωπο, με τη διπολική αυτόχειρα μητέρα­ του να αφηγείται μετά θάνατον τη ζωή (και την αυτοκτονία) της. Ο Γιώργος Νανούρης το διασκεύασε χωρίς να αλλοιώσει το ιλαροτραγικό ύφος και τον ιδιωτικό του τόνο σε μια παράσταση «με ψυχή». Δεν κάνει ένα φορμαλιστικό «ζωντανό αναλόγιο», ούτε ένα στερεοτυπικά χαριτωμένο μονόλογο με εναλλάξ μελοδραματικές κορόνες και κωμικές ανάπαυλες. Αντίθετα, με ένα φακό ανά χείρας φωτίζει την πρωταγωνίστριά του, παίζοντας με τη μεγεθυσμένη σκιά της. Κάποια στιγμή το μικρόφωνο που εκείνη κρατά «γίνεται» μαχαίρι. Κάποια άλλη ο βαρύς ίσκιος της την αφανίζει. Ένας new age τροβαδούρος, ο Λόλεκ, τη συνοδεύει.

Κατερίνα - εικόνα 2

Η αισθητική φόρμα τού «τρυφερά χειροποίητου», αν κι ενδιαφέρουσα­, δεν αποκαλύπτει απαραίτητα κάτι­ συναρπαστικό για το περιεχόμενο­. πρόκειται για μια «κατασκευή» που κάλλιστα αξιοποιείται σε διάφορες δραματουργίες. Εν τω μεταξύ, η αμήχανη σκηνική παρουσία του μουσικού αναιρεί το πιθανότατα πολύ ταιριαστό ύφος μιας θεατρικής μπαλάντας για τη μανιοκατάθλιψη, ενώ η εμφάνιση του σκηνοθέτη ως alter ego του Κορτώ φαντάζει περιττή. Υπάρχει όμως κάτι που υπερβαίνει εξίσου το κείμενο όσο και την παράσταση: η Λένα Παπαληγούρα. Διατρέχει με αδιαπραγμάτευτη φυσικότητα τις ηλικίες και τις ψυχικές διακυμάνσεις της ηρωίδας της, επιστρατεύοντας ένα εντελώς προσωπικό υποκριτικό ιδίωμα. Με τη μεστή φωνή και την ψυχοσωματική της ετοιμότητα, τη ρέουσα και πάλλουσα ενέργειά της παραδίδει μια θαυμαστά ώριμη ερμηνεία-εμβριθές πορτρέτο­ της διπολικής διαταραχής, διαποτισμένο με λυτρωτικό αυτοσαρκασμό­. Κι όμως δεν δείχνει να μπαίνει στον πειρασμό να... παίξει μόνη της. Τουναντίον «προστατεύει» και «φροντίζει» τους συμπαίκτες της. Και αυτό­ φανερώνει μια ηθοποιό με ήθος και κάτι εξίσου σπάνιο: απουσία ναρκισσισμού.

ΘΗΣΕΙΟΝ Τουρναβίτου 7, Ψυρρή, 2103255444. Διάρκεια: 80΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Κατερίνα

  • Δραματοποιημένο Μυθιστόρημα
  • Διάρκεια: 75 '

Στο μυθιστόρημα που αφορά τη μητέρα του συγγραφέα κι έχει τα χαρακτηριστικά βιογραφίας, η Κατερίνα έχει μόλις αυτοκτονήσει και αφηγείται τη ζωή της.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Τα 12 Κουπέ" για 12η χρονιά στο Τρένο στο Ρουφ

Το μοναδικό σιδηροδρομικό πολιτιστικό φεστιβάλ, το οποίο είναι αφιερωμένο στη σύγχρονη νεανική έκφραση και δημιουργία, έρχεται ξανά τον Μάιο στην Αμαξοστοιχία-Θέατρο, με είσοδο ελεύθερη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
02/05/2024

"Hard pop": Το νεό χορογραφικό έργο του Δημήτρη Μυτιληναίου συνδυάζει μουσική από 20 ποπ τραγούδια

Στο στούντιο PalmTree-MCA ανεβαίνει τον Μάιο μια παράσταση που αφορά στις πιθανές συγκλίσεις αλλά και στις εμφανείς αποκλίσεις μεταξύ του κλασικού μπαλέτου και του χορού στην ποπ κουλτούρα.

Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα

Μεταξύ λαογραφίας, τελετουργικού δρωμένου και θεάτρου ντοκουμέντο κινείται η παράσταση της Πειραματικής Σκηνής του Θεσσαλικού Θεάτρου, εμπνευσμένη από μυστικιστικές και αληθινές ιστορίες γυναικών του θεσσαλικού κάμπου. | Powered by Uber

Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ

Ατμοσφαιρική και ενδιαφέρουσα σκηνική πρόταση του γνωστού έργου του Φασμπίντερ για την ερωτική εξουσία και εξάρτηση μέσα από τη σχέση δύο γυναικών. | Powered by Uber | Powered by Uber

"Έξι πρόσωπα σε αναζήτηση συγγραφέα" και μετά τις διακοπές του Πάσχα

Το έργο του Λουίτζι Πιραντέλο που σκηνοθετεί ο Πέτρος Νάκος σε δική του μετάφραση στο θέατρο Altera Pars θα συνεχίσει την πορεία του μετά την πασχαλινή ανάπαυλα.

"Ψιλικά": Μία περφόρμανς σε κείμενα Γλυκερίας Μπασδέκη ανεβάζει η ομάδα "Στέρεο νερό"

Μια site-specific performance για την αναζήτηση της ευτυχίας ανεβάζει τον Μάιο η ομάδα της χορογράφου Εύης Σούλη σε ένα εγκαταλελειμμένο εμπορικό κέντρο.

"Τα ραδίκια ανάποδα" θα δούμε και μετά το Πάσχα

Λόγω επιτυχίας, ο μονόλογος του Γιώργου Γαλίτη σε σκηνοθεσία Βλαδίμηρου Κυριακίδη, που βρίσκεται στον δέκατο χρόνο του, θα παραταθεί και μετά τις πασχαλινές διακοπές στο θέατρο Αργώ.