Παλαιάς κοπής, αισθητικά και ηθογραφικά, η κωμωδία του Θόρντον Ουάιλντερ, εξαιρετικά φιλόδοξη η διανομή, αλλά παραδόξως αδύναμο το συνολικό αποτέλεσμα.
Στη Νέα Υόρκη του 1884 ένας τσιγκούνης χήρος, ο Οράτιος Βαντεργκέλντερ (Χρ. Χατζηπαναγιώτης), αναζητά τη συντροφικότητα στο πρόσωπο μιας νέας συζύγου. Η Ντόλι (Β. Σταυροπούλου), που έχει όλες τις χάρες της καλής προξενήτρας, αναλαμβάνει να του βρει τη σωστή γυναίκα για το συνοικέσιο. Κι ενώ όλα φαίνονται εύκολα στην αρχή, στην πορεία τα πράγματα περιπλέκονται. Μια καπελού (Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους) που είναι και η επικρατέστερη μέλλουσα νύφη, πριν από τη συνάντησή της με τον Οράτιο, γοητεύεται από το βοηθό του. Σύντομα ξεκινά ένα μπαράζ αναπάντεχων συναντήσεων ανάμεσα στα πρόσωπα του έργου: την ανιψιά του Οράτιου (Ντ. Γιαννακοπούλου) και τον αγαπημένο της (Στ. Σβήγκος), τον βοηθό του Οράτιου (Γ. Σαρακατσάνης) και τον αφελή παραγιό (Αχ. Σκεύης) και άλλους.
Είναι μεγάλη άλλα όχι και τόσο ενδιαφέρουσα η βεντάλια των χαρακτήρων και ξεδιπλώνεται με άνευρο τρόπο. Παλιομοδίτικο το στόρι, εκτός χρόνου η ηθικολογία του και ξέπνοη σε σημεία η παράστασή του, με εξαίρεση την –σουρεαλιστικού ύφους– σκηνή στο σπίτι της «προστάτιδας των ερωτευμένων» (Ρ. Λουιζίδου). Όλοι οι ηθοποιοί έχουν καλές ερμηνευτικές στιγμές, αλλά μόνο στιγμές. Μέσα στο ανθοστόλιστο σκηνικό του εστιατορίου, όπου κορυφώνονται οι παρεξηγήσεις, οι χαρακτήρες δεν ανθίζουν. Ο Χρ. Χατζηπαναγιώτης δίνει την πιο ενδιαφέρουσα ερμηνεία της παράστασης. Ισορροπεί με πειστικό τρόπο ανάμεσα στη φάρσα και την παρωδία και φαίνεται πρόθυμος να σκάψει πολύ πιο βαθιά με το σατιρικό κεντρί του στο χαρακτήρα του μουτρωμένου αστού. Κάτι που δεν κάνει η ντεφορμέ Β. Σταυροπούλου σε όλες τις φάσεις του έργου. Η δε επικαιροποίηση του έργου που επιχείρησε ο Θ. Πετρόπουλος μοιάζει ασύμβατη με την όλη σκηνική ατμόσφαιρα εποχής της παράστασης, η οποία επίσης σήκωνε περισσότερη δημιουργικότητα.
ΑΛΙΚΗ Αμερικής 4, 2103210021. Διάρκεια: 120΄.
Περισσότερες πληροφορίες
Ντόλλυ, η προξενήτρα
Η Ντόλλυ, σαν σύγχρονη προξενήτρα της διπλανής πόρτας, ειδικεύεται στο να μπλέκεται στις αισθηματικές υποθέσεις των γύρω της και να τις χειρίζεται όπως τη συμφέρει