Τρεις γενιές, τρεις πρωταγωνίστριες

Η Αλεξάνδρα Αϊδίνη κυνηγά και πάλι τη «Μεγάλη Χίμαιρα», η Θεοδώρα Τζήμου βρίσκει το λύκο μέσα της και η Ρούλα Πατεράκη γίνεται η Πατρίσια Χάισμιθ. Τρεις από τις σημαντικότερες πρεμιέρες της εβδομάδας φέρνουν στη σκηνή τρεις ηθοποιούς διαφορετικών γενεών, αλλά εξίσου ισχυρών ερμηνειών.

Τρεις γενιές, τρεις πρωταγωνίστριες

Η Αλεξάνδρα Αϊδίνη κυνηγά και πάλι τη «Μεγάλη Χίμαιρα», η Θεοδώρα Τζήμου βρίσκει το λύκο μέσα της και η Ρούλα Πατεράκη γίνεται η Πατρίσια Χάισμιθ. Τρεις από τις σημαντικότερες πρεμιέρες της εβδομάδας φέρνουν στη σκηνή τρεις ηθοποιούς διαφορετικών γενεών, αλλά εξίσου ισχυρών ερμηνειών.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΑΪΔΙΝΗ

Τρεις γενιές, τρεις πρωταγωνίστριες - εικόνα 1

«Η Μεγάλη Χίμαιρα»
Η μικρούλα με το θλιμμένο βλέμμα που πρωταγωνιστούσε στο «Λιβάδι που δακρύζει» του Θόδωρου Αγγελόπουλου μεγάλωσε. Το περασμένο καλοκαίρι, όταν η «Μεγάλη Χίμαιρα» του Μ. Καραγάτση πρωτοπαρουσιάστηκε στο Φεστιβάλ Αθηνών, σε σκηνοθεσία του εγγονού του Δημήτρη Τάρλοου, η «άγνωστη» αυτή νεαρή πρωταγωνίστρια με την κρυστάλλινη ομορφιά και τη φυσική κομψότητα έκανε μεγάλη αίσθηση. Η Αϊδίνη μεταμορφώνεται και πάλι στην καταραμένη Μαρίνα, που καταφθάνει από τη Γαλλία στην Ελλάδα για να συντριβεί μες στην παραφορά των πόθων και των παθών της. (Από 22/11, στο Θέατρο Πορεία)

ΡΟΥΛΑ ΠΑΤΕΡΑΚΗ

Τρεις γενιές, τρεις πρωταγωνίστριες - εικόνα 2

«Πατρίσια Χάισμιθ: Εισαγωγή στο σασπένς»
Δύσκολα μπορεί κάποιος να φανταστεί ιδανικότερη ηθοποιό από την Πατεράκη, τόσο ως φιγούρα όσο και ως ιδιοσυγκρασία, για να ενσαρκώσει την αινιγματική κι εκκεντρική Πατρίσια Χάισμιθ (1921-1995), τη δημιουργό του ταλαντούχου κύριου Ρίπλεϊ και πλείστων άλλων σκοτεινών αντιηρώων. την Αμερικανίδα συγγραφέα που συνέθεσε στα αστυνομικά της θρίλερ τη θυμοσοφία του Ντοστογιέφσκι με το σαρκασμό του Χίτσκοκ. Αφορμή δίνει το έργο του Παναγιώτη Χριστόπουλου «Πατρίσια Χάισμιθ: Εισαγωγή στο ­σασπένς» το οποίο σκηνοθετεί ο Ιωσήφ Βαρδάκης. (Από 24/11, στο 104)

ΘΕΟΔΩΡΑ ΤΖΗΜΟΥ

Τρεις γενιές, τρεις πρωταγωνίστριες - εικόνα 3

«Γυναίκα και Λύκος»
Ψηλόλιγνη σιλουέτα, παράξενη ομορφιά και αμείωτη σκηνική ενέργεια. Γεννημένη το 1974 στο Ουζμπεκιστάν, όπου είχαν καταφύγει ως πολιτικοί πρόσφυγες οι δικοί της, έχει υπάρξει μούσα του σκηνοθέτη Μιχαήλ Μαρμαρινού και του κινηματογραφιστή Κωνσταντίνου Γιάνναρη και γενικότερα ιέρεια της εναλλακτικής σκηνής. Τώρα ερμηνεύει μια γυναίκα που εγκαταλείπει την «πολιτισμένη» ζωή της για να βρει… το λύκο μέσα της, στη μεταμοντέρνα αλληγορία «Γυναίκα και Λύκος» της Έλενας Πέγκα που σκηνοθετεί η Έλλη Παπακωνσταντίνου. (21-25/11, στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά)

Περισσότερες πληροφορίες

Η Μεγάλη Χίμαιρα

  • Δραματοποιημένο Μυθιστόρημα
  • Διάρκεια: 150 '

Μέσα από την ιστορία της Γαλλίδας Μαρίνα Μπαρέ, η οποία ερωτεύεται και παντρεύεται έναν Έλληνα εφοπλιστή, η γυναικεία ματιά και η αντρική επιθυμία φωτίζουν αποκαλυπτικά τη διαχρονική αμφιθυμία που χαρακτηρίζει τη σχέση της Δύσης με την Ανατολή

Γυναίκα και λύκος

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 75 '

Η πορεία μιας γυναίκας από τη στιγμή που εγκαταλείπει το σπίτι και τον άντρα της, φίλους και καριέρα αναζητώντας την άγρια ευτυχία.

Πατρίσια Χάισμιθ: εισαγωγή στο σασπένς

  • Μαύρη Κωμωδία
  • Διάρκεια: 75 '

Η Ρούλα Πατεράκη, στο ρόλο της Χάισμιθ, επιχειρεί να αποδώσει το σαρκαστικό χιούμορ της συγγραφέως, ανοίγοντας παράλληλα παράθυρα στον γεμάτο συγκρούσεις εσωτερικό της κόσμο

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Τα 12 Κουπέ" για 12η χρονιά στο Τρένο στο Ρουφ

Το μοναδικό σιδηροδρομικό πολιτιστικό φεστιβάλ, το οποίο είναι αφιερωμένο στη σύγχρονη νεανική έκφραση και δημιουργία, έρχεται ξανά τον Μάιο στην Αμαξοστοιχία-Θέατρο, με είσοδο ελεύθερη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
02/05/2024

"Hard pop": Το νεό χορογραφικό έργο του Δημήτρη Μυτιληναίου συνδυάζει μουσική από 20 ποπ τραγούδια

Στο στούντιο PalmTree-MCA ανεβαίνει τον Μάιο μια παράσταση που αφορά στις πιθανές συγκλίσεις αλλά και στις εμφανείς αποκλίσεις μεταξύ του κλασικού μπαλέτου και του χορού στην ποπ κουλτούρα.

Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα

Μεταξύ λαογραφίας, τελετουργικού δρωμένου και θεάτρου ντοκουμέντο κινείται η παράσταση της Πειραματικής Σκηνής του Θεσσαλικού Θεάτρου, εμπνευσμένη από μυστικιστικές και αληθινές ιστορίες γυναικών του θεσσαλικού κάμπου. | Powered by Uber

Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ

Ατμοσφαιρική και ενδιαφέρουσα σκηνική πρόταση του γνωστού έργου του Φασμπίντερ για την ερωτική εξουσία και εξάρτηση μέσα από τη σχέση δύο γυναικών. | Powered by Uber | Powered by Uber

"Έξι πρόσωπα σε αναζήτηση συγγραφέα" και μετά τις διακοπές του Πάσχα

Το έργο του Λουίτζι Πιραντέλο που σκηνοθετεί ο Πέτρος Νάκος σε δική του μετάφραση στο θέατρο Altera Pars θα συνεχίσει την πορεία του μετά την πασχαλινή ανάπαυλα.

"Ψιλικά": Μία περφόρμανς σε κείμενα Γλυκερίας Μπασδέκη ανεβάζει η ομάδα "Στέρεο νερό"

Μια site-specific performance για την αναζήτηση της ευτυχίας ανεβάζει τον Μάιο η ομάδα της χορογράφου Εύης Σούλη σε ένα εγκαταλελειμμένο εμπορικό κέντρο.

"Τα ραδίκια ανάποδα" θα δούμε και μετά το Πάσχα

Λόγω επιτυχίας, ο μονόλογος του Γιώργου Γαλίτη σε σκηνοθεσία Βλαδίμηρου Κυριακίδη, που βρίσκεται στον δέκατο χρόνο του, θα παραταθεί και μετά τις πασχαλινές διακοπές στο θέατρο Αργώ.