Αυστραλιανό μιούζικαλ βασισμένο σε μια αλλόκοτη για τα ελληνικά δεδομένα ιστορία γραμμένη και παιγμένη με ζωντάνια και μπρίο, ιδανική για ακομπλεξάριστο κοινό που είναι ανοιχτό σε νέες ιδιαίτερες εμπειρίες.
Έχετε δει την cult ταινία του Στέφαν Έλιοτ «Priscilla, η βασίλισσα της ερήμου» του 1994; Αν όχι, τότε είναι σημαντικό να διαβάσετε προσεκτικά την υπόθεση του έργου για να μη βρεθείτε στην αμήχανη θέση να αναρωτιέστε μετά το τέλος της παράστασης για την ουσία αυτής της καλλιτεχνικής πρότασης. Είναι γεγονός ότι το βραβευμένο «Priscilla, η βασίλισσα της ερήμου» δεν είναι ένα συνηθισμένο μιούζικαλ, σαν αυτά που έχουμε δει μέχρι σήμερα στη χώρα μας.
Δεν αφηγείται μια καθημερινή ιστορία και δεν έχει συμβατικά σκηνικά και κοστούμια. Είναι περισσότερο ένα ξεσηκωτικό πάρτι με εξαντρίκ οικοδέσποινες, δύο drag queens και μία τρανσέξουαλ, οι οποίες ταξιδεύοντας στην έρημο της Αυστραλίας ανακαλύπτουν, ύστερα από περιπέτειες και προσωπικές κόντρες, το νόημα της ζωής – την αγάπη. Θα ακούσετε τις πικρόχολες ατάκες της Φελίσια (Παναγιώτης Πετράκης) να πέφτουν σαν βολίδες προς την Μπερναντέτ (Φώτης Σεργουλόπουλος) την ώρα που ο Τίκι ή Μίτσι (Γιώργος Καπουτζίδης) προσπαθεί να σβήσει τη φωτιά. Κάτω από το ασημένιο γκλίτερ και τα φανταχτερά κοστούμια βρίσκονται τρεις άνθρωποι οι οποίοι, ζώντας αντισυμβατικά, πληρώνουν το τίμημα της διαφορετικότητας σε μια κοινωνία γεμάτη προκαταλήψεις και προσπαθούν να βρουν τη θέση τους σε αυτήν.
Προκειμένου να αποφευχθούν ο μελοδραματισμός και η ηθικολογία, ο αφηγηματικός ιστός της παράστασης χτίζεται με στιγμές κωμικής και σουρεαλιστικής τρέλας και χορευτικά νούμερα που ενισχύονται από αλλαγές φανταχτερών κοστουμιών. Σε αυτό το ξέφρενο πάρτι οι ηθοποιοί υποστηρίζουν τους ρόλους τους με αποκαλυπτική ενέργεια, όμως στα σημεία όπου πρέπει να ισορροπήσει το δραματικό με το κωμικό στοιχείο για να αναδειχτεί το συναίσθημα χάνεται το ζύγι. Κυρίως λόγω της σκηνοθετικής πρότασης αλλά και του Γιώργου Καπουτζίδη, ο οποίος ερμηνεύει το ρόλο-κλειδί στην υπόθεση: είναι ο άνθρωπος που κρατά κλειστά τα χαρτιά για την προηγούμενη στρέιτ ζωή του και παρακινεί τους άλλους δύο να ξεκινήσουν ένα ταξίδι με σκοπό να συναντήσει τη γυναίκα και τον γιο του.
Περνά ανεκμετάλλευτη όμως η ευκαιρία να φύγουμε για λίγο από το σόου και να δούμε την ανθρώπινη και πιο δραματική διάσταση των χαρακτήρων. Ο Φώτης Σεργουλόπουλος, ο λιγότερο έμπειρος ηθοποιός της παράστασης, ακολουθεί προσεκτικά τα βήματα του ρόλου, χωρίς εξάρσεις και υπερβολές. Ο Παναγιώτης Πετράκης φορά κατάσαρκα το σεξαπίλ της απρόβλεπτης drag queen Φελίσια, η οποία συμπεριφέρεται σαν κακομαθημένο ανήλικο.
Σύντομη είναι η παρουσία του Παύλου Ορκόπουλου στο ρόλο του Μπομπ, του απλοϊκού μηχανικού που οι τρεις πρωταγωνιστές γνωρίζουν σε μια επαρχιακή πόλη, και ταιριαστή στη γενικότερη τρέλα η παρουσία της Τάνιας Τρύπη στο ρόλο της προκλητικής Ασιάτισσας συζύγου του. Ένα μεγάλο μπράβο αξίζει στους ικανότατους ηθοποιούς, χορευτές και τραγουδιστές που στελεχώνουν με μπρίο και αξιοθαύμαστη αφοσίωση την παράσταση. Τέλος, οι εξαιρετικές ερμηνείες των Demy, Melina (Vegas) και Shaya και ο κρυστάλλινος ήχος ανεβάζουν τα στάνταρντ αυτής της διεθνών προδιαγραφών παραγωγής.
Ημερομηνία πρώτης δημοσίευσης: 22/5/2014
Περισσότερες πληροφορίες
Priscilla, η βασίλισσα της ερήμου
Δύο drag queens και μία τρανσέξουαλ ταξιδεύουν στην αυστραλιανή έρημο με σκοπό να συναντήσουν τoν γιο της μιας από αυτές, ενώ παράλληλα παρουσιάζουν το σόου τους, πράγμα που αποδεικνύεται ριψοκίνδυνο