Μερικοί το προτιμούν καυτό

3,5

Χολιγουντιανό κι επιθεωρησιακό, θεαματικό και λαϊκό, το –γνωστό από την κινηματογραφική του μεταφορά– αμερικανικό μιούζικαλ έχει «ελληνική καρδιά», εντυπωσιακά σκηνικά, αξιοπρόσεκτες ενορχηστρώσεις, καλοκουρδισμένο θίασο και τον ασυναγώνιστο ατακαδόρο Γιάν­νη Ζουγανέλη σε μεγάλα κέφια.

Μερικοί το προτιμούν καυτό

Χολιγουντιανό κι επιθεωρησιακό, θεαματικό και λαϊκό, το –γνωστό από την κινηματογραφική του μεταφορά– αμερικανικό μιούζικαλ έχει «ελληνική καρδιά», εντυπωσιακά σκηνικά, αξιοπρόσεκτες ενορχηστρώσεις, καλοκουρδισμένο θίασο και τον ασυναγώνιστο ατακαδόρο Γιάν­νη Ζουγανέλη σε μεγάλα κέφια.

Μερικοί το προτιμούν καυτό - εικόνα 1

O ταν ο Σταμάτης Φασουλής ανέβασε πριν από λίγα χρόνια «Το κλουβί με τις τρελές», συμφιλίωσε τα ασυμφιλίωτα: τον επαγγελματισμό μιας ξενόφερτης­ μουσικοθεατρικής υπερπαραγωγής με τους αυτοσχεδιαστικούς κώδικες της λαϊκής ελληνικής επιθεώρησης. Κάτι ανάλογο κάνει και τώρα: στήνει αυτό το αμερικανικό μιούζικαλ με όρους υπερθεάματος (παραγωγή Μπρόντγουεϊ θυμίζουν τα σκηνικά της αμαξοστοιχίας και του κότερου υπό το φως της πανσελήνου, διά χειρός Γ. Γαβαλά, Γ. Μουρίκη) αλλά παλμό επιθεωρησιακό.
Λογικό, αφού ο Φασουλής υπήρξε ένας από τους διαπρεπείς πρωτεργάτες του κηποθεατρικού –και δη επιθεωρησιακού– Ελεύθερου Θεάτρου. Σκηνοθετεί, λοιπόν, κάθε σκηνή σαν αυτοτελές σκετς, καθοδηγεί κάθε ηθοποιό στην ερμηνεία ενός χαρακτηριστικού κωμικού τύπου και μπολιάζει το αμερικανικό είδος της μουσικής κωμωδίας με ενέσεις επιθεωρησιακού σκώμματος, τσαχπίνικου βουλεβάρτου και σεξο-κωμικής φάρσας, κάτι που γίνεται ολοφάνερο στην ερμηνεία του απολαυστικά πληθωρικού Γιάννη Ζουγανέλη. Πρόκειται για μια ενδιαφέρουσα και αυθεντική προσπάθεια δημιουργίας ενός ελληνικού ψυχαγωγικού θεάματος μεγάλης κατανάλωσης, έστω κι αν οι πνευματώδεις ατάκες του πρωτοτύπου και το ιστορικο-πολιτικο-κοινωνικό πλαίσιο (ο ζόφος της ποτοαπαγόρευσης) υποχωρούν κάτω από τη λάμψη του θεάματος, την υποκριτική υπερβολή­ και τη λαϊκότητα του λόγου.
Θα ήταν όμως εντελώς άστοχο και νόθο αν προσπαθούσαν, λόγου χάρη, να μιμηθούν ο Γιάννης Ζουγανέλης τον Τζακ Λέμον, ο Θοδωρής Αθερίδης τον Τόνι Κέρτις και η Ζέτα Μακρυπούλια τη Μέριλιν Μονρόε. Τουναντίον, ο Ζουγανέλης παίζει το διπλό ρόλο Τζέφρι/Δάφνη μέσα σε έναν αυτοσχεδιαστικό οίστρο, με ατάκες όπως «είμαστε μέσα σε βυζοθύελλα!» και κλοτσοπατινάδες­, κρυφοκοιτάγματα προς το κοινό κι επικοινωνιακή αμεσότητα. Ο Αθερίδης υιοθετεί το ύφος του συμπαθητικού, μπλαζέ και μαραμένου ζεν πρεμιέ, δίχως όμως να πείθει απόλυτα πως ήταν η ιδανική επιλογή για τον μπαγαπόντη Τζο/Τζόζεφιν, ενώ η Ζέτα Μακρυπούλια, παρά τη σκηνική ψυχρότητα και την ερμηνευτική ακαμψία της, δείχνει να έχει δουλέψει με ζήλο το ρόλο της όμορφης ξανθιάς Σούγκαρ.
Η φωνή της είναι αξιόλογη στο τραγούδι, όχι όμως και όταν ακκίζεται. Ο Βουτσάς συγκροτεί το ρόλο του εκατομμυριούχου που ερωτεύεται τη Δάφνη/Τζέφρι γύρω από την ανάμνηση του παλιού του ταμπεραμέντου: μιλά σβέλτα, λαχανιάζει, πετάει την ατάκα «έχω και κότερο, πάμε μια βόλτα;» και κλείνει το μάτι στο κοινό. Η Νάντια Κοντογιώργη (Σουίτ Σου) πείθει πως διαθέτει τόσο την παιδεία όσο και το ταλέντο για ρόλους μουσικού θεάτρου, ενώ ο Λευτέρης Ελευθερίου (Σπατς) κλέβει αρχικά τις εντυπώσεις, αλλά σύντομα εγκλωβίζεται στο σχήμα του κουτσαβάκη μαφιόζου.
Ωραίες είναι οι χορογραφίες του Φωκά Ευαγγελινού, οι οποίες εκτελούνται με άνεση από τον δεκαεξαμελή θίασο, αξιοπρόσεκτες οι ενορχηστρώσεις του Αλέξιου Πρίφτη και υποδειγματικά παιγμένες από τη δεκαμελή ορχήστρα, συνεπή τα κοστούμια της Ντένης Βαχλιώτη κι εύστοχοι οι εξελληνισμένοι στίχοι της Αφροδίτης Μάνου («Η καρδιά είν’ του μπαμπά μου» αντί για το διάσημο «My heart belongs to daddy»).

ΠΑΛΛΑΣ Βουκουρεστίου 5, 2103213100. Διάρκεια: 150΄. Μέχρι 6/1.

Περισσότερες πληροφορίες

Μερικοί το προτιμούν καυτό

  • Μιούζικαλ
  • Διάρκεια: 150 '

Στο Σικάγο της ποτοαπαγόρευσης δύο μουσικοί γίνονται αυτόπτες μάρτυρες σε ένα μαφιόζικο ξεκαθάρισμα και μεταμφιέζονται σε γυναίκες για να γλιτώσουν από τους γκάνγκστερ

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το Αγγέλων Βήμα συνεχίζει δύο παραστάσεις του και μετά το Πάσχα

Τα θεατρικά "Ανατολικά της Εδέμ" και "Ιστορίες για ανθρώπους γενναιόδωρους" παρατείνονται για όσους δεν τα πρόλαβαν μόνο για 4 τελευταίες ημερομηνίες.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
25/04/2024

Ο κροκόδειλος

Ένα από τα λιγότερο γνωστά και ελάχιστα παιγμένα αφηγήματα του Ρώσου συγγραφέα προσεγγίζει μια νεανική θεατρική ομάδα, ενισχύοντας τη σατιρική του διάθεση. Το αποτέλεσμα είναι ευφρόσυνο με ενδιαφέροντα σημεία αλλά και κάπως άτολμο. | Powered by Uber

Ο αποτυχημένος

Μελετημένη, καλοκουρδισμένη και καλοπαιγμένη παράσταση που καταφέρνει να μετατρέψει το μυθιστόρημα ενός από τους πλέον "δύστροπους" συγγραφείς σε σκηνικό ποίημα. | Powered by Uber

"Μπιζζζ….!" στο Επί Κολωνώ: Γνωρίζουμε 4 νέες ομάδες που διακρίθηκαν στο φεστιβάλ Off-Off Athens

Το νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου προσγειώνεται στο θέατρο Επί Κολωνώ και μοιράζεται μαζί μας τα πρώτα της βήματα και τις πρώτες τις επίσημες θεατρικές δουλειές. Πάμε να τους ακούσουμε!

Η "Ωραία κοιμωμένη" έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής

135 χρόνια μετά την πρώτη του πρεμιέρα έρχεται από την παραμυθένια Πράγα το υπέροχο μπαλέτο του Τσαϊκόφσκι με την αυθεντική χορογραφία του Μαριούς Πετιπά κι ερμηνείες από διάσημους σολίστ του εξωτερικού.

"Το μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας": Τέσσερις τελευταίες παραστάσεις στο Αυλαία

Ο πολυχώρος του Πειραιά θα υποδεχτεί για δύο Κυριακές και δύο Δευτέρες το έργο που βασίζεται σε βιβλίο της Σπεράντζας Βρανά.

Ζουζέπ Μαρία Μιρό: "Η προσπάθειά ενός σώματος να απελευθερωθεί είναι ήδη μια μορφή ελευθερίας"

Στην Καταλονία μας μετέφερε νοερά η συζήτηση που είχαμε με τον συγγραφέα του μονολόγου "Το πιο όμορφο σώμα που έχει υπάρξει ποτέ σε αυτό το μέρος" που ερμηνεύει ο Αργύρης Ξάφης στο Θησείον. Μάθετε όλα όσα είπαμε μαζί του για την ομορφιά, την επιθυμία αλλά και την αφιέρωση της ελληνικής μετάφρασης στ@ δολοφονημέν@ Ζακ Κωστόπουλο/Zackie Oh.