Αλέξανδρος Μυλωνάς: «Μου αρέσει ο τρόπος που ο Βίσνιεκ κάνει να φαίνονται κωμικά τα απολύτως τραγικά.»

Ο Αλέξανδρος Μυλωνάς απαντά σε έξι ερωτήσεις με αφορμή το ανέβασμα του έργου «Ζητείται κλόουν ηλικιωμένος» του Ματέι Βίσνιεκ στη Β΄ Σκηνή του Θεάτρου Οδού Κεφαλληνίας.

Αλέξανδρος Μυλωνάς: «Μου αρέσει ο τρόπος που ο Βίσνιεκ κάνει να φαίνονται κωμικά τα απολύτως τραγικά.»

Ο Αλέξανδρος Μυλωνάς απαντά σε έξι ερωτήσεις με αφορμή το ανέβασμα του έργου «Ζητείται κλόουν ηλικιωμένος» του Ματέι Βίσνιεκ στη Β΄ Σκηνή του Θεάτρου Οδού Κεφαλληνίας.

Αλέξανδρος Μυλωνάς: «Μου αρέσει ο τρόπος που ο Βίσνιεκ κάνει να φαίνονται κωμικά τα απολύτως τραγικά.» - εικόνα 1

Πως φαίνεται αλήθεια ο κόσμος μέσα από τα μάτια ενός κλόουν;
Σε όλες τις εποχές ο κλόουν είναι μια μορφή που κινείται έξω από τις συμβάσεις. Ένα πλάσμα που έχει τα πόδια του στη γη και το κεφάλι του στον ουρανό. Δεν είναι ηθοποιός, δεν είναι χορευτής, δεν είναι μουσικός, είναι τα πάντα και τίποτα.
Ποιος συμβολισμός κρύβεται πίσω από την επιλογή αυτών των τριών παλαίμαχων κλόουν;
Όλοι οι ήρωες στο έργο υπερασπίζουν τη δική του προσωπική αλήθεια ο καθένας με απόλυτο πάθος. Ο Πεπίνο, ο κλόουν που ερμηνεύω εγώ πιστεύει πως είναι ένας σπουδαίος ηθοποιός που η αξία του δεν αναγνωρίστηκε.
Το έργο αφήνει να φανεί μια υπαρξιακή αγωνία;
Η κοινή αγωνία είναι για το τέλος που πλησιάζει. Ο χρόνος που κυλά και που μας αφήνει πίσω.
Τι σας αρέσει στη δραματουργία του γαλλόφωνου Ρουμάνου συγγραφέα;
Δεν είχε τύχει να δω ή να διαβάσω Βίσνιεκ στο παρελθόν. Μου αρέσει ο τρόπος που κάνει να φαίνονται κωμικά τα απολύτως τραγικά. Είναι μια απόφαση να βλέπεις τον κόσμο μ’ αυτά τα μάτια. Το "Ζητείται Κλόουν Ηλικιωμένος" απαγορεύτηκε από τη λογοκρισία στη Ρουμανία, την πατρίδα του συγγραφέα, επί εποχής Τσαουσέσκου, όπως και όλα τα έργα του. Ο ίδιος γράφει πως αυτό που ονομάζουν κάποιοι θέατρο του παραλόγου, ο ίδιος το έζησε τα χρόνια εκείνα στους δρόμους της πατρίδας του.
Μια συγκίνηση όπως αυτή του θεάτρου μπορεί να μας κινητοποιήσει;
Σε όλες τις περιπτώσεις που οι άνθρωποι συναντιούνται και μετέχουν σε κάτι, η συγκίνηση αυτής της συμμετοχής είναι η μόνη που μπορεί να μας κινητοποιήσει. Το θέατρο είναι φτιαγμένο για να κάνει ακριβώς αυτό.
Στο έργο συνυπάρχουν η κωμωδία, το γκροτέσκ και το παράλογο;
Στο έργο και θα γελάσετε - ελπίζουμε- και θα συγκινηθείτε και όλα τα παραπάνω στοιχεία είναι αυτά πάνω στα οποία προσπαθούμε να ισορροπήσουμε.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το "Αλ Τσαντίρι Νιουζ" σε μία και μοναδική παράσταση

Η καυστική, αλλά πάντα χαρούμενη και ξεκαρδιστική, σάτιρα του Λάκη Λαζόπουλου ζωντανά στο Christmas Theater!

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
23/04/2024

"Περιμένοντας τον Γκοντό": Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση με το αριστούργημα του Μπέκετ

Ο καταξιωμένος διεθνώς Έλληνας σκηνοθέτης και το έργο σταθμός του 20ού αι για πρώτη φορά στη σκηνή της Στέγης σε μια μεγάλη συμπαραγωγή του Emillia Romagna Teatro.

Η Εβδομάδα Κυπριακού Θεάτρου έρχεται ξανά στο Εθνικό Θέατρο

Τρεις παραγωγές από την Κύπρο "ταξιδεύουν" αυτόν τον Μάιο στην Αθήνα και τη σκηνή "Νίκος Κούρκουλος" του Εθνικού.

Updated | Πέντε θέατρα αποχαιρετούν έξι παραστάσεις

Έργα μερικών από τους καλύτερους Έλληνες συγγραφείς (Ρέππας-Παπαθανασίου, Άκης Δήμου, Γιάννης Τσίρος), ένα του Φλομπέρ αλλά και μία διαδραστική κωμωδία κατεβάζουν αυλαία την Κυριακή των Βαΐων.

"Ρωμαίος και Ιουλιέτα": Ελλάδα και Τουρκία ανεβάζουν από κοινού την ερωτική τραγωδία του Σαίξπηρ

Μια μεγάλη διεθνής συμπαραγωγή μεταξύ του Κρατικού Θεάτρου της Τουρκίας και του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών ετοιμάζεται αυτή την περίοδο πάνω σε ένα από τα σπουδαιότερα κλασικά κείμενα της παγκόσμιας δραματουργίας.

"Ένας εχθρός του λαού": Η Γεωργία Μαυραγάνη σκηνοθετεί Ίψεν

Το θέατρο Ρεκτιφιέ υποδέχεται τη νέα δουλειά της σκηνοθέτριας πάνω σε ένα έργο πολιτικό, όπου ένας γιατρός που αμφισβητεί την πλειοψηφία αποκηρύσσεται ως "εχθρός του λαού".

Θέατρο Σταθμός: Συνεχίζει με φόρα και το Μάιο

Συνεχίζουν την επιτυχημένη πορεία τους και μετά τις διακοπές του Πάσχα τέσσερις παραγωγές, ενώ το θέατρο φιλοξενεί επίσης μία σημαντική παράσταση της περιφέρειας.