Η ανερχόμενη ηθοποιός Ισιδώρα Δωροπούλου αυτοσυστήνεται

Μαθαίνουμε τα πάντα για την ανερχόμενη ηθοποιό, που μόλις ανέλαβε έναν σημαντικό ρόλο στην επιτυχημένη παράσταση του θεάτρου "Μπέλλος", "Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα".

Ισιδώρα Δωροπούλου Απόστολος Δελάλης©

Πού σε ξέρω;

Παίζω θέατρο τα τελευταία αρκετά χρόνια της ζωή μου και ψάχνοντας, χρόνο με το χρόνο, τρόπους μέσα μου και συνεργασίες που θα με βελτιώνουν καλλιτεχνικά.

Πού σε βρίσκω αυτό τον καιρό;

Στο θέατρο "Μπέλλος", στο έργο "Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα" του Ματέι Βίσνιεκ, σε σκηνοθεσία της Αικατερίνης Παπαγεωργίου.

Πότε και πώς κόλλησες το μικρόβιο του θεάτρου;

Σπούδαζα πολλά χρόνια χορό, όλοι πίστευαν ότι θα ακολουθούσα αυτόν τον δρόμο. Ωστόσο, κάτι δεν μου ήταν αρκετό. Έλειπε ο λόγος. Το θέατρο είναι σωματοποιημένος λόγος και η φωνή του ηθοποιού το μουσικό όργανο. Συνειδητά, πήρα την απόφαση 16 χρονών. Ασυνείδητα, όμως, η απόφασή μου είχε ήδη παρθεί πολύ νωρίτερα. Το ερέθισμα μου το έδωσε, χωρίς να το ξέρει, η θεατρόφιλη μητέρα μου.

Πες μου μια παράσταση που θυμάσαι έντονα.

Το "Γάλα" του Βασίλη Κατσικονούρη στο Εθνικό Θέατρο, σε σκηνοθεσία του Νίκου Μαστοράκη.

Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα (Δωροπούλου)
© Ελίνα Γιουνανλή
Σκηνή από την παράσταση 

Τι σε αγγίζει στο "Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα";

Το αντιπολεμικό και βαθιά ουμανιστικό του μήνυμα. Ο καταγγελτικός του χαρακτήρας προς οποιοδήποτε ιδεολογία διχάζει τους ανθρώπους και τους μετατρέπει σε εχθρούς. Η εναντίωσή του στην πάλη των ανθρώπων για χρήματα και κάθε σύνορο που, στην τελική, καμία σημασία δεν έχει, γιατί στο τέλος  "όλη η γη ένα μνήμα είναι". Και η -δυστυχώς- διαχρονικότητά του.

Ποια είναι η αγαπημένη σου σκηνή από το έργο;

Η πρώτη σκηνή του έργου. Η έναρξη. Μέσα στη τραγικότητά της, έχει μία τρυφεράδα και μία ανθρωπιά που την καθιστούν ακόμη πιο δραματική.

Ποια είναι τελευταία σου σκέψη πριν το τρίτο κουδούνι;

Έχω ακόμα το άγχος της πρεμιέρας, καθότι μόλις μπήκα σε μία παράσταση ήδη έτοιμη. Οι υπόλοιποι ηθοποιοί έχουν διανύσει χιλιόμετρα, τα οποία εγώ ακόμα τρέχω να προλάβω. Με αυτό το δεδομένο, λοιπόν, όταν χτυπάει το τρίτο κουδούνι, προσπαθώ ακόμα να με χαλαρώσω και να σκεφτώ εάν όλα μου τα φροντιστηριακά αντικείμενα είναι στη θέση που πρέπει. Την επόμενη εβδομάδα θα είμαι σε καλύτερη κατάσταση!

Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα (Δωροπούλου)
© Ελίνα Γιουνανλή
Σκηνή από την παράσταση

Τι σε φτιάχνει στην Αθήνα;

Οι πολλές επιλογές.

Και τι σε χαλάει;

Τα άσχημα κτίρια και η βρωμιά (με εξαίρεση  το ιστορικό κέντρο).

Αν μπορούσες να αλλάξεις κάτι στο θέατρο τι θα ήταν αυτό;

Να διορθωθεί η ανεκδιήγητη προσβολή προς τους καλλιτέχνες, με την εξίσωση των διπλωμάτων μας με τα απολυτήρια Λυκείου. Αυτό θα άλλαζα καταρχάς. Τα υπόλοιπα έπονται αυτού.

Πες μου κάτι off the record.

Η "Λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα" είναι από τις ωραιότερες και πιο εποικοδομητικές καλλιτεχνικές μου συναντήσεις. Με την ομάδα "The young quill" αισθάνομαι οικεία και καλλιτεχνικά ασφαλής.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 105 '

Μέσα από ένα υπερρεαλιστικό πλαίσιο διαδραματίζεται η ρεαλιστική ιστορία του Βίγκαν και της Γιάσμινσκα, που επαναπατρίζονται στο χωριό τους μετά τη λήξη του εμφυλίου αναζητώντας τη σορό του Βίμπκο, του χαμένου τους γιού που πολεμούσε. Η τοπική κοινωνία τους αντιμετωπίζει με καχυποψία αναζητώντας τρόπους να εκμεταλλευτεί οικονομικά το πένθος τους. Οι άνθρωποι, ζωντανοί ή νεκροί, δεν είναι τίποτα άλλο παρά μέσα εκμετάλλευσης για την παραγωγή κέρδους. Η μοναδική πηγή εσόδων του ζευγαριού είναι η κόρη τους, Ίντα, η οποία κατά τη διάρκεια του εμφυλίου μπλέχτηκε σε κύκλωμα σωματεμπορίας και πλέον εκπορνεύεται στην κεντρική Ιταλία. Η Ίντα βιώνει μια παράλληλη ιστορία εξευτελισμού της ανθρώπινης ύπαρξης.

Θέατρο «Μπέλλος»

Κέκροπος 1

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Η σκηνοθέτρια Βαρβάρα Νταλιάνη αυτοσυστήνεται

Γνωρίζουμε καλύτερα την απόφοιτη της Σχολής Σκηνοθεσίας του Εθνικού Θεάτρου, που σκηνοθετεί την παράσταση "Παλινωδία ή Ορφέας και Ευρυδίκη" στο θέατρο Φούρνος.

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
14/05/2024

"Η κασέτα" θα παίζει για λίγο ακόμη στο Σταθμός

Το έργο της Λούλας Αναγνωστάκη, το οποίο ανέβασε ο γνώστης του συγγραφικού της σύμπαντος Μάνος Καρατζογιάννης, μετρά τις τελευταίες εμφανίσεις του στο σανίδι.

Το "4 + ένα" στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά είναι μια σπουδή πάνω στα στοιχεία της φύσης (μας)

Το νέο έργο της Κυριακής Νασιούλα είναι μία συνάρτηση χορού και επιστήμης που θα επιτρέψει στα στοιχεία της φύσης να καταλάβουν την αίθουσα της Κεντρικής Σκηνής.

Λευτέρης Γιοβανίδης: "Με τους Τούρκους συναδέλφους μας θέλαμε να μιλήσουμε για τη δύναμη που έχει η τέχνη να ενώνει"

Διαβάστε τι μας είπε ο σκηνοθέτης του σημαντικού εγχειρήματος που φέρνει επί σκηνής Έλληνες και Τούρκους ηθοποιούς στη σπουδαία σαιξπηρική τραγωδία, "Ρωμαίος και Ιουλιέτα", που έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής (16-19/5) μετά από τις επιτυχημένες παραστάσεις της στην Άγκυρα και την Κωνσταντινούπολη.

Νεκταρία Γιαννουδάκη: "Η επικαιρότητα αποδεικνύει ότι η πατριαρχία ακόμα καλά κρατεί"

Στο νέο ανέβασμα του κλασικού έργου του Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα "Το σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα" που υπογράφει σκηνοθετικά ο Αλέξανδρος Κοέν, η γνωστή ηθοποιός Νεκταρία Γιαννουδάκη που είδαμε πολύ πρόσφατα και στο "Da" με τον Γρηγόρη Βαλτινό, όπως και στις τηλεοπτικές "Ψυχοκόρες", υποδύεται το ρόλο της οικονόμου στο πλευρό της "Μπερνάρντα" Αιμιλίας Υψηλάντη.

Το "Farewell / Εν τόπω χλοερώ" είναι αφιερωμένο σε όσους δεν θα έρθουν αλλά έστειλαν καρτούλα αλλαγής

Η Βάσια Ατταριάν και η ομάδα Ντουθ επανέρχονται μετά το talk of the town "Nostalgia generation" και μοιράζονται μαζί μας αποκλειστικά ένα σημείωμα με εξαιρετικές αφιερώσεις.

Νέες φωτογραφίες από τη "Γραμμή του ορίζοντος" του Εθνικού

Ρίχνουμε μια ματιά στο σκηνικό σύμπαν της νέας και τελευταίας παράστασης που ετοιμάζει η Πειραματική για φέτος, η οποία παρουσιάζει στη σκηνή το εμβληματικό βιβλίο του Χρήστου Βακαλόπουλου.