Νέα εποχή στο Μικρό Εθνικό: Η θητεία της Σοφίας Βγενοπούλου τελειώνει

Μάθετε ποια ηθοποιός-σκηνοθέτρια αντικαθιστά στο "τιμόνι" του Μικρού Εθνικού τη γυναίκα που ταυτίστηκε με το ελληνικό εφηβικό θέατρο.

Σοφία Βγενοπούλου

Μόλις έγινε γνωστό από το Γραφείο Τύπου του Εθνικού Θεάτρου ότι η θητεία της Σοφίας Βγενοπούλου ως υπεύθυνης στο Μικρό Εθνικό φτάνει στο τέλος της. Ο πρώτος θεατρικός οργανισμός της χώρας, στη λιτή ανακοίνωσή του, ευχαριστεί θερμά τη σκηνοθέτρια, που ταυτίστηκε με το ελληνικό εφηβικό θέατρο, για τη "σημαντική προσφορά και το πολύτιμο έργο της". Υπεύθυνη από εδώ και στο εξής για την παιδική αλλά και την εφηβική σκηνή του Εθνικού πρόκειται να είναι η ηθοποιός και σκηνοθέτρια Μαρία Μαγκανάρη.

 

Ας γνωρίσουμε καλύτερα τη Μαρία Μαγκανάρη

Μαρία Μαγκανάρη
©️ Μαρία Γοζαδίνου

 

Η Μαρία Μαγκανάρη γεννήθηκε στην Αθήνα και αποφοίτησε από το Τμήμα Ελληνικής Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, καθώς και από τη Δραματική Σχολή Βεάκη. Υπήρξε ιδρυτικό μέλος της θεατρικής ομάδας "Κανιγκούντα" και συμμετείχε ως ηθοποιός σε όλες τις παραστάσεις της ομάδας (2005-2013), με σκηνοθέτη τον Γιάννη Λεοντάρη. Το 2012 έκανε το σκηνοθετικό ντεμπούτο της με την παράσταση "Μεσοπόλεμος", στην Οικία Κατακουζηνού, ενώ το 2014 ίδρυσε τη θεατρική ομάδα "προτσές".

 

Διαβάστε Επίσης

Έχει σκηνοθετήσει επίσης τις παραστάσεις: "Αλεξάντερπλατς", βασισμένο στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Alfred Dôblin (Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, 2012 / Φεστιβάλ Αθηνών, 2013), "Το θηρίο στη ζούγκλα" Henry James (Θέατρο Τέχνης "Κάρολος Κουν", 2014), "Φθινοπωρινή σονάτα" του Ingmar Bergman (Θέατρο της Οδού Κυκλάδων – "Λευτέρης Βογιατζής", 2015), "Η αρχή του κακού" της Μαρίας Φακίνου (Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, 2017), "Οι παραθεριστές" του Μαξίμ Γκόρκι (Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, Εφηβική Σκηνή, 2018), "Τριστάνος" του Thomas Mann (Θέατρο του Νέου Κόσμου, 2018), "Θείος Βάνιας" του Άντον Τσέχωφ (Κ.Ε.Τ. και Bios, 2019), "Νόρα" του Henrik Ibsen (ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Ιωαννίνων, 2020), "Ματωμένος γάμος" του Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα (Εθνικό Θέατρο, 2022), "Ο πατέρας" του Αύγουστου Στρίντμπεργκ (Κέντρο Πολιτισμού-Ίδρυμα "Σταύρος Νιάρχος", θεατρικό αναλόγιο, 2022), "Ο μισάνθρωπος" του Μολιέρου (Θησείον, 2022). Αυτήν την περίοδο σκηνοθετεί την παράσταση "Ο άντρας μου", στην οποία και παίζει μαζί με τη Μαρία Σκουλά και την Αμαλία Καβάλη.

 

Έχει σκηνοθετήσει τη μικρού μήκους ταινία "Κλαίνε την ώρα που τα σκοτώνουν" (παραγωγή του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, 2007), η οποία τιμήθηκε με το βραβείο της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου και διακρίθηκε σε πολλά διεθνή φεστιβάλ.

 

Λίγα λόγια για τη Σοφία Βγενοπούλου

Σοφία Βγενοπούλου

Διαβάστε Επίσης

Εργάζεται στην Αθήνα από το 2001 ως σκηνοθέτης και παιδοψυχίατρος, μετά από μια δεκαετία στις ΗΠΑ όπου σπούδασε θέατρο, δραματοθεραπεία και παιδοψυχιατρική. Παράλληλα εργάζεται ως παιδοψυχίατρος εστιάζοντας στην ψυχοθεραπεία εφήβων και στην υποστήριξη γονέων. Το 2005 ήταν συν-ιδρύτρια της  θεατρικής ομάδας Grasshopper, και της Grasshopper youth που πρωτοπόρησε στην Ελλάδα στο εφηβικό θέατρο. Με αυτή την ιδιότητα έχει σκηνοθετήσει περισσότερες από 25 παραστάσεις από, με και για έφηβους, συχνά σε συνδυασμό με ειδικά σχεδιασμένα εκπαιδευτικά προγράμματα σε σχολεία, σε υποβαθμισμένες περιοχές, σε ιδρύματα, σε συνεργασία με υπηρεσίες για έφηβους παραβάτες, και σε ειδικά εκπαιδευτικά πλαίσια.

 

Το 2017 προσκλήθηκε να αναλάβει τον καλλιτεχνικό και εκπαιδευτικό σχεδιασμό για  το Μικρό Εθνικό, θέση στην οποία παρέμενε μέχρι σήμερα. Ως Υπεύθυνη του Μικρού Εθνικού έχει σκηνοθετήσει τις παραστάσεις για παιδικό και εφηβικό κοινό: "Το ταξίδι”, "Πρίγκιπας και φτωχός”, "Πιστεύω στους μονόκερους”, "Ο Μπίντερμαν κι οι εμπρηστές”, με τελευταία την παράσταση "Στα όρια”. Έχει επίσης σχεδιάσει τα εκπαιδευτικά προγράμματα: "Θέατρο στα ελληνικά”, "Το θέατρο στο νέο σχολείο”, "Η κυρία Μονόκερος σας γράφει”, "Εφηβική σκηνή: Νέες φωνές”.

 

Στόχος της ήταν η δημιουργία ενός δικτύου σημαντικών καλλιτεχνών και εκπαιδευτικών που στηρίζουν και προωθούν το ποιοτικό, δυναμικό, σύγχρονο θέατρο για νέους ανθρώπους, καθιστώντας τους συν-δημιουργούς σε όλα τα στάδια της διαδικασίας. Επίκεντρο της δουλειάς της ήταν οι θεατρικές πρακτικές που σκοπό είχαν να μεταμορφώσουν την ζωή και τις εμπειρίες των νέων ανθρώπων.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Hard pop": Το νεό χορογραφικό έργο του Δημήτρη Μυτιληναίου συνδυάζει μουσική από 20 ποπ τραγούδια

Στο στούντιο PalmTree-MCA ανεβαίνει τον Μάιο μια παράσταση που αφορά στις πιθανές συγκλίσεις αλλά και στις εμφανείς αποκλίσεις μεταξύ του κλασικού μπαλέτου και του χορού στην ποπ κουλτούρα.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
02/05/2024

Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα

Μεταξύ λαογραφίας, τελετουργικού δρωμένου και θεάτρου ντοκουμέντο κινείται η παράσταση της Πειραματικής Σκηνής του Θεσσαλικού Θεάτρου, εμπνευσμένη από μυστικιστικές και αληθινές ιστορίες γυναικών του θεσσαλικού κάμπου. | Powered by Uber

Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ

Ατμοσφαιρική και ενδιαφέρουσα σκηνική πρόταση του γνωστού έργου του Φασμπίντερ για την ερωτική εξουσία και εξάρτηση μέσα από τη σχέση δύο γυναικών. | Powered by Uber | Powered by Uber

"Έξι πρόσωπα σε αναζήτηση συγγραφέα" και μετά τις διακοπές του Πάσχα

Το έργο του Λουίτζι Πιραντέλο που σκηνοθετεί ο Πέτρος Νάκος σε δική του μετάφραση στο θέατρο Altera Pars θα συνεχίσει την πορεία του μετά την πασχαλινή ανάπαυλα.

"Ψιλικά": Μία περφόρμανς σε κείμενα Γλυκερίας Μπασδέκη ανεβάζει η ομάδα "Στέρεο νερό"

Μια site-specific performance για την αναζήτηση της ευτυχίας ανεβάζει τον Μάιο η ομάδα της χορογράφου Εύης Σούλη σε ένα εγκαταλελειμμένο εμπορικό κέντρο.

"Τα ραδίκια ανάποδα" θα δούμε και μετά το Πάσχα

Λόγω επιτυχίας, ο μονόλογος του Γιώργου Γαλίτη σε σκηνοθεσία Βλαδίμηρου Κυριακίδη, που βρίσκεται στον δέκατο χρόνο του, θα παραταθεί και μετά τις πασχαλινές διακοπές στο θέατρο Αργώ.

Η Αναστασία Παπαστάθη σκηνοθετεί τους "Βρικόλακες"

Το σπουδαίο δράμα του Ίψεν θα δούμε την ερχόμενη σεζόν στο θέατρο Radar.