"Ο γλάρος"
Η ομάδα C for Circus, που μας έχει χαρίσει φρέσκες δουλειές με devised σωματικές παραστάσεις και "πειραγμένα" κλασικά κείμενα, στρέφεται στο αριστούργημα του Τσέχοφ. Σε σκηνοθεσία του Νικόλα Παπαδομιχελάκη και με όχημα την πρωτότυπη μουσική που θα ερμηνεύσουν επί σκηνής, οι Βαλέρια Δημητριάδου, Γιώργος Κισσανδράκης, Χρύσα Κοτταράκου, Ειρήνη Μακρή, Παύλος Παυλίδης, Σπύρος Χατζηαγγελάκης κ.ά. αναμετριούνται με το χάσμα μεταξύ παλιού και νέου, έμπνευσης και απελπισίας και προσπαθούν να ανασυγκροτήσουν έναν κύκλο που μοιάζει να έχει σπάσει. Τραγουδούν και παίζουν τον έρωτα, τη ζωή και το θάνατο, θίγοντας με χιούμορ κι ευαισθησία όσα δεν έπαψαν να απασχολούν την ανθρωπότητα, από τη Ρωσία του 1895 μέχρι την Αθήνα του σήμερα ("Τζένη Καρέζη", από 19/5).
"Χιροσίμα, αγάπη μου"
Το σενάριο της Μαργκερίτ Ντιράς στο οποίο βασίστηκε η εμβληματική ταινία της νουβέλ βαγκ, σε σκηνοθεσία του Αλέν Ρενέ, ανεβάζει ο Νίκος Διαμαντής. Η παράσταση ζωντανεύει τη θρυλική ερωτική ιστορία μεταξύ μιας ηθοποιού που φτάνει στη Χιροσίμα για να πρωταγωνιστήσει σε μια ταινία με θέμα την ειρήνη και ενός Ιάπωνα, σε μια σκηνική εκδοχή για τέσσερις ηθοποιούς: Ιωάννα Μακρή, Λητώ Μεσσήνη, Όμηρος Πουλάκης, Βαγγέλης Ρόκκος. Χρησιμοποιώντας την επανάληψη και τη μνήμη, αναζητά το αποτύπωμα του έρωτα, συνδέοντας τις προσωπικές ιστορίες των δύο χαρακτήρων με την ιστορική μνήμη αλλά, ακόμη ευρύτερα, με τη μοίρα και τη συλλογική ιστορία (Σημείο, από 19/5).
"Μια γυναίκα χωρίς σημασία"
Μια πρωτότυπη προσέγγιση του έργου του Όσκαρ Ουάιλντ επιχειρεί ο Κωστής Καπελώνης, τονίζοντας την πολιτική διάσταση και τα παράλογα μελοδραματικά μοτίβα του. Η παράσταση ανεβαίνει με τη συμμετοχή δέκα ηθοποιών (Χρυσάνθη Γεωργαντίδου, Φίλια Δενδρινού, Γιώργος Κροντήρης, Μαρία Μακρή, Δέσποινα Πόγκα, Χρήστος Συριώτης κ.ά.), που υποδύονται εκπροσώπους της βρετανικής αριστοκρατικής τάξης σε μια παρωδία των μελοδραμάτων του 19ου αιώνα. Έργο που ανεβαίνει σπάνια, η "Γυναίκα χωρίς σημασία" διακωμωδεί τον πουριτανισμό και τη ρηχότητα της άρχουσας τάξης και της κοσμικής κοινωνίας του βικτοριανού Λονδίνου˙ η παράσταση επιχειρεί να ανιχνεύσει τους επίκαιρους προβληματισμούς του Ιρλανδού συγγραφέα, που αποκάλυψε με κορυφαίας λεπτότητας πνευματικό κυνισμό τις παθογένειες της κοινωνίας της χώρας του (Θέατρο Τέχνης-Υπόγειο, από 23/5).
Περισσότερες πληροφορίες
Ο γλάρος
Με όχημα το αριστούργημα του Άντον Τσέχωφ και τη μουσική, η ομάδα αφουγκράζεται τον ψυχισμό των ηρώων και τα μεγάλα ερωτήματα τους περί ζωής και τέχνης.
Μια γυναίκα χωρίς σημασία
Κοινωνική σάτιρα του Όσκαρ Ουάιλντ για την ανώτερη βρετανική τάξη της εποχής του, σε μια παράσταση που εστιάζει στην πολιτική διάσταση του έργου.
Χιροσίμα Αγάπη μου
Θεατρική μεταφορά της κορυφαίας γαλλο-ιαπωνικής ταινίας του 1959 σε σενάριο της Μαργκερίτ Ντιράς για τον απόλυτο έρωτα και τη φρίκη του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.