"Το σώσε"
Ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης σκηνοθετεί τη διάσημη κωμωδία του Μάικλ Φρέιν για τα όσα συμβαίνουν πίσω από την κουίντα και συμπρωταγωνιστεί με έναν all-star θίασο: Σμαράγδα Καρύδη, Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος, Στεφανία Γουλιώτη, Γιώργος Χρυσοστόμου, Λένα Παπαληγούρα, Γιώργος Ψυχογυιός. Όπως σημειώνει ο σκηνοθέτης: "Η βασική πρόθεση του Φρέιν είναι ένα σχόλιο συνολικά για τον ηθοποιό, για τον ψυχισμό του, για τις ανασφάλειές του, για την ιεραρχία μέσα στις τάξεις του θεάτρου και για τις σχέσεις των διαφόρων ιδιοτήτων μέσα στην ιεραρχία". (Παλλάς, από 19/3, photo©:Ελίνα Γιουνανλή)
Διαβάστε όσα είπε ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης στη συνέντευξη που έδωσε στο "α” για το "Σώσε" εδώ.
"Η μάνα αυτουνού, Έλλη Ζάχου Ταχτσή"
Στο πλαίσιο του φεστιβάλ "Ο γιος μου..." παρουσιάζεται ο μονόλογος της Κικής Μαυρίδου, που βασίζεται στη ζωή της μητέρας του Κώστα Ταχτσή. Ο Βαγγέλης Λάσκαρης σκηνοθετεί τη Ράνια Σχίζα στον ομώνυμο ρόλο της ανυπότακτης γυναίκας που ενέπνευσε "Το τρίτο στεφάνι". (Vault, από 18/3)
"Δράκος"
Ο Γιώργος Βαλαής δημιουργεί μια περφόρμανς για τη βία κατά των γυναικών, μοντάροντας ετερογενή υλικά, όπως αποσπάσματα του σεναρίου του Ιάκωβου Καμπανέλλη για την ταινία του Νίκου Κούνδουρου "Δράκος" κ.ά. Παίζει ο ίδιος με τους Κατερίνα Ζησούδη, Μάγδα Καυκούλα, Θοδωρή Πεντίδη. (Τέχνης "Κάρολος Κουν", από 21/3)
"Να γιατί πεθαίνω σύντροφοι!"
Ο Ηλίας Κούτλας σκηνοθετεί και διασκευάζει από κοινού με το θίασο -Γιώργος Καφετζόπουλος, Γιούλη Καρναχωρίτη, Μυρτώ Πανάγου, Άντα Πουράνη κ.ά.- τον σατιρικό "Αυτόχειρα" του Νικολάι Έρντμαν, μεταφέροντας στο σήμερα τον πρωταγωνιστή: έναν απελπισμένο άνθρωπο που διαδίδεται ότι θέλει να αυτοκτονήσει. (Αλκμήνη, από 18/3)
"Σαν ρόδο και σαν αίνιγμα"
Η Πέγκυ Σταθακοπούλου υποδύεται τη σύζυγο του Ουίλιαμ Σαίξπηρ, Αν Χάθαγουεϊ, στο έργο του Άκη Δήμου που σκηνοθετεί ο Νίκος Καμτσής. Το έργο διαδραματίζεται μία νύχτα πριν από το θάνατο του δραματουργού και εξερευνά τον ψυχισμό της γυναίκας πίσω από τη σκιά του Βάρδου. (Τόπος Αλλού, από 19/3)
"Μέρα Σάββατο"
Στην παράσταση της Ιρένε Μπονό, που έκανε πρεμιέρα στο Παρίσι, επιστρατεύονται λόγος, τραγούδι, καθώς και 11 μικρά γλυπτά της Κλειώς Μακρή, για να αφηγηθούν την ιστορία της εβραϊκής κοινότητας των Ιωαννίνων, η οποία κατέληξε στη συντριπτική της πλειονότητα στα στρατόπεδα συγκέντρωσης του Άουσβιτς, με αφετηρία μαρτυρίες επιζώντων, αλλά και το διήγημα του Δημήτρη Χατζή "Σαμπεθάι Καμπιλής". (Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων, από 19/3)
"Βαθιά γαλάζια θάλασσα"
Η Έστερ εγκαταλείπει τον εύπορο σύζυγό της για να ακολουθήσει τον εραστή της. Όταν εκείνος την αφήνει, αποπειράται να αυτοκτονήσει, στο έργο του Τέρενς Ράτιγκαν που καταγράφει τις ασφυκτικές κοινωνικές συνθήκες του μεταπολεμικού Λονδίνου. Τους Φωτεινή Τεντολούρη, Στράτο Τζώρτζογλου, Τάσο Προβιά, Μαρία Καρακίτσου, Γιάννη Οικονόμου και Γιώργο Ζώη σκηνοθετεί ο Αλέξιος Κοτσώρης. (Αγγέλων Βήμα, από 23/3)
Περισσότερες πληροφορίες
Το σώσε
Η εμβληματική βρετανική φάρσα είναι μια αριστοτεχνικά δομημένη σάτιρα για τη ζωή πίσω από την κουίντα και τις προβληματικές σχέσεις μεταξύ των μελών ενός θιάσου.
Σαν ρόδο και σαν αίνιγμα
Στις 24 Απριλίου 1616, τη νύχτα πριν από το θάνατο του Ουίλιαμ Σαίξπηρ, η σύζυγός του ξαγρυπνά στο πλευρό του, ξετυλίγοντας όλες τις πτυχές της σχέσης τους.
Η μάνα αυτουνού, Έλλη Ζάχου Ταχτσή
Το έργο της Κικής Μαυρίδου, ορμώμενο από το φεστιβάλ μονολόγων «Ο γιος μου…», δίνει φωνή στη μητέρα του σπουδαίου λογοτέχνη της μεταπολεμικής γενιάς, Κώστα Ταχτσή, μέσα από την αξιομνημόνευτη ερμηνεία της Ράνιας Σχίζα για την οποία βραβεύτηκε. Η Έλλη Ζάχου Ταχτσή υπήρξε μια ανυπότακτη γυναίκα, που το μόνο που ήθελε, ήταν να ζήσει ελεύθερη και να αγαπηθεί. Ατύχησε και στα δύο. Υπέκυψε στη σκληρότητα της εποχής της και έγινε η ίδια πιο σκληρή από αυτήν. Η «Μάνα αυτουνού», προσφώνηση απαξιωτική, ειπωμένη υπαινικτικά και πάντοτε χαμηλόφωνα, αποτελεί ένα από τα λιγότερα φωτισμένα πρόσωπα στον κυρίως αυτοβιογραφικό συγγραφικό κόσμο του Κώστα Ταχτσή. Το έργο πέρα από μια καταγραφή είναι κι ένα ξεμασκάρεμα της αγίας ελληνικής οικογένειας. Κι αν το «Τρίτο Στεφάνι», το σημαντικότερο έργο του συγγραφέα ταυτίζεται με την ίδια την Ελλάδα, η ιστορία της μητέρας του, ταυτίζεται με όλα την ελληνίδα μάνα και γυναίκα και τα κρυμμένα μυστικά που κρατά καλά κλειδωμένα σε σκονισμένα μπαούλα, στοιβαγμένα στα υπόγεια της ψυχής της.
Βαθιά γαλάζια θάλασσα
Στο εμποτισμένο με αυτοβιογραφικά στοιχεία έργο-πορτρέτο του μεταπολεμικού Λονδίνου, η Έστερ αποπειράται να αυτοκτονήσει όταν ο εραστής που ακολούθησε, θυσιάζοντας τον πλούσιο γάμο της, την εγκαταλείπει.
Να γιατί πεθαίνω σύντροφοι!
Βασισμένη στον «Αυτόχειρα» του Νικολάι Έρντμαν, η μαύρη αυτή κωμωδία φέρνει την ευφυέστατη κοινωνική του σάτιρα σε σύγχρονο πλαίσιο και την παντρεύει με στοιχεία της ελληνικής λαϊκής παράδοσης.
Μέρα Σάββατο
Η ιστορία και ο εκτοπισμός της εβραϊκής κοινότητας των Ιωαννίνων ζωντανεύει σε μια παράσταση με λόγο και τραγούδι, δίνοντας φωνή σε 11 μικρά γλυπτά αγάλματα, με αφετηρία το διήγημα του Δ. Χατζή «Σαμπεθάι Καμπιλής».
Δράκος, performance για μια νοοτροπία
Ένα θεατρικό μοντάζ γεγονότων, κειμένων, αποσπασμάτων από το σενάριο του Ιάκωβου Καμπανέλλη για την ταινία «Δράκος» και μιας συνέντευξης του Αντρέι Ταρκόφσκι, που αφηγείται τη βιαιότητα της κοινωνίας κατά των γυναικών.