Ρωμαίος και Ιουλιέτα

4

Αυτό που έμεινε να αποκαλείται «το μεγαλύτερο love story όλων των εποχών» ανεβαίνει σε μια παράσταση καλοπαιγμένη, καλαίσθητη και καλά δομημένη γύρω από μία κεντρική ιδέα, που αντιπαραβάλλει την ομορφιά (αλλά και την ήττα) του έρωτα απέναντι στην ασχήμια ενός παρηκμασμένου κόσμου.

Ρωμαίος και Ιουλιέτα © Γκέλυ Καλαμπάκα

Πόσες ελπίδες και πόσος χώρος χρειάζεται για ν’ ανθίσει η ομορφιά και η αλήθεια μέσα σε έναν κόσμο παρακμής; Αυτό αναρωτιέται ο Δημήτρης Καραντζάς στο ανέβασμα του σαιξπηρικού έργου με μια παράσταση καθαρή, καλαίσθητη και καλά δομημένη γύρω από μία κεντρική ιδέα. Ο κόσμος του "Ρωμαίου και της Ιουλιέτας" είναι ο κόσμος ενός διπόλου και μιας σύγκρουσης, καθώς τον κόσμο των Καπουλέτων και των Μοντέγων που κυριαρχείται από το μίσος –και ο σκηνοθέτης διάβασε δίνοντας έμφαση στις πατριαρχικές, σεξιστικές και machο εκφάνσεις του– έρχεται να διαρρήξει η ομορφιά και η ειλικρίνεια του ερωτικού συναισθήματος. Μια σειρά επαναστάσεων αφηγούνται έργο και παράσταση: η ιδιοσυγκρασία του Ρωμαίου, που επιμένει ν’ αγαπάει εκεί όπου οι άλλοι επιβάλλονται ή μισούν, το θάρρος της Ιουλιέτας, ενός κοριτσιού που μεγαλώνει υπακούοντας στην πατρική εντολή ("τα μάτια μου δεν θα τα σηκώνω πιο πάνω από τις δικές σας υποδείξεις", λέει στον Καπουλέτο), αλλά προβαίνει σε γενναίες πράξεις αυτοδιάθεσης· ακόμη και ο υπέροχος ποιητικός σαιξπηρικός λόγος στη μετάφραση του Διονύση Καψάλη λειτουργεί ως πράξη αντίστασης στην ασχήμια.

Ρωμαίος και Ιουλιέτα
© Γκέλυ Καλαμπάκα

Η δράση της παράστασης τοποθετείται σε ένα γεωμετρικό ψυχρό σκηνικό με όψη οστεοφυλακίου (Μαρία Πανουργιά), στο μαυσωλείο των Καπουλέτων, όπου συγκεντρώνονται νεκροί και ζωντανοί για το φινάλε και ένα σύμπλεγμα άψυχων σωμάτων κλείνει την παράσταση, το τραγικό αποτέλεσμα μιας αλληλουχίας μίσους που πηγαίνει γενιές πίσω – και, κατά τη σκηνοθετική ανάγνωση, μένει αβέβαιο αν θα σταματήσει. Η ιδέα της παρηκμασμένης αριστοκρατίας αντιπαραβάλλεται με την ομορφιά των ερωτευμένων και επί σκηνής διαδραματίζονται συχνά παράλληλες δράσεις˙ όπως στη σκηνή του μπαλκονιού, όταν ταυτόχρονα με την πρώτη ιδιωτική συνάντηση των δύο νέων συνεχίζεται το εκμαυλισμένο γλέντι των Καπουλέτων. Σε αυτό το πλαίσιο, ο έρωτας ανθίζει σχεδόν σαν θαύμα και η σκηνοθεσία συχνά αντιμετωπίζει το ζευγάρι ως μια "λεπτομέρεια", την πιο σημαντική όμως, στο πλουραλιστικό κάδρο που δημιουργεί. Όπως στη σκηνή της εκκλησίας (αν και με προβληματική ορατότητα για αρκετούς θεατές), όταν η πόρτα μισανοίγει και μόλις που διακρίνουμε τους δύο παθιασμένος νέους, ή στην πρώτη τους γνωριμία, που λειτουργεί σαν όαση μέσα στη σκηνή του χορού όπου δεσπόζει η κακόηχη, στριγκιά μουσική του Γιώργου Πούλιου.

Ρωμαίος και Ιουλιέτα
© Γκέλυ Καλαμπάκα

Αξιοσημείωτος είναι και ο ερωτισμός της παράστασης και κορυφαίες οι σκηνές της Ιουλιέτας, που δονείται από την προσμονή του αγαπημένου της, ενώ η αυτοκτονία της πάνω στο σώμα του ήδη νεκρού Ρωμαίου φέρει την υπόμνηση μιας τελευταίας ερωτικής ένωσης. Οι ηθοποιοί ερμηνεύουν επάξια το σκηνοθετικό σύμπαν με κορυφαίους την Ηρώ Μπέζου και τον Έκτορα Λιάτσο στο πρωταγωνιστικό ζευγάρι· ο Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης (Πατήρ Λαυρέντιος), ο Άρης Μπαλής (Μπενβόλιο), ο Γιάννης Κλίνης (Μερκούτιος) και, στον αντίποδα, οι "εκπρόσωποι" του παρηκμασμένου κόσμου: Ρένη Πιττακή (Νένα), Άννα Καλαϊτζίδου (Κυρία Καπουλέτου), Γιάννης Νταλιάνης (Καπουλέτος), Ρίτα Λυτού (Κυρία Μοντέγου) κ.ά.

Περισσότερες πληροφορίες

Ρωμαίος και Ιουλιέτα

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 140 '

Έρωτας και θάνατος συνυπάρχουνι στην συγκλονιστική ιστορία του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας που ανεβαίνει σε μια παράσταση που φωτίζει αυτές τις αντίρροπες δυνάμεις και αντιπαραβάλλει την ομορφιά (αλλά και την ήττα) του έρωτα απέναντι στην ασχήμια ενός παρηκμασμένου κόσμου..

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Αποκλειστικό: Τον "Πουπουλένιο" σκηνοθετεί ο Νικορέστης Χανιωτάκης την επόμενη σεζόν

Το Σύγχρονο Θέατρο ξεκινά τη νέα σεζόν με ένα από τα σημαντικότερα έργα της σύγχρονης παγκόσμιας δραματουργίας, όπου παίζουν οι Αργύρης Αγγέλου, Νίκος Πουρσανίδης, Γεράσιμος Σκαφίδας, Αλέκος Συσσοβίτης.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
26/07/2024

Το "Και εφύτευσεν ο Θεός παράδεισον" έρχεται δυναμικά για τρίτη σεζόν

Η παράσταση των C for Circus με θέμα το sex trafficking, την οποία έγραψε και σκηνοθέτησε η Βαλέρια Δημητριάδου, επανέρχεται στο θέατρο Άνεσις.

Αποκλειστικό: Demy, Ιεροκλής Μιχαηλίδης, Μίρκα Παπακωνσταντίνου και Ιαν Στρατής πρωταγωνιστούν στο "Ωραία μου κυρία" της Θέμιδας Μαρσέλλου

Μαθαίνουμε τα λαμπερά ονόματα που θα αποτελέσουν τον θίασο της νέας λαμπερής παραγωγής που ετοιμάζει η σκηνοθέτρια στο θέατρο Παλλάς.

"Τι Ομάδα Είσαι Ρε;": Μια παράσταση που σκοράρει κατά της οπαδικής βίας

Η εταιρεία θεάτρου αντίqρηση παρουσιάζει μια καθηλωτική παράσταση σε σκηνοθεσία Γιάννη Μαυρόπουλου, ανοίγοντας διάλογο για το φαινόμενο της οπαδικής βίας στο Β’ Αρχαίο Θέατρο Λάρισας.

"Όλη η Ελλάδα ένας πολιτισμός": Η "Ιφιγένεια των Ταύρων" στο Γεντί Κουλέ

Η νέα παράσταση του Χριστόφορου Χριστοφή έρχεται στο Επταπύργιο Θεσσαλονίκης, συνδέοντας μια Ιφιγένεια, έναν Πυλάδη, έναν Ορέστη και κάποιον Άντον Τσέχοφ σε ένα άχρονο αντάμωμα.

Αποκλειστικό: Αυτή είναι η νέα παράσταση που ανεβάζει ο Κωνσταντίνος Ασπιώτης

Στη Ρωσία θα μας μεταφέρει από τον Οκτώβριο η παράσταση που σκηνοθετεί ο ταλαντούχος καλλιτέχνης, με τον θίασο να περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τον Μιχάλη Οικονόμου, τον Παντελή Δεντάκη και τον Σταύρο Σβήγκο.

Ο "Γιοσίρου Γιαμαγκούσι" μάς δίνει ραντεβού από Οκτώβριο

Η παράσταση σε κείμενο του Γιάννη Κεντρωτά και σκηνοθεσία Μιχάλη Κοιλάκου -κάτι ανάμεσα σε μαύρη κωμωδία και αστυνομικό θρίλερ- επιστρέφει στο Olvio.