HO99O9: United States of Horror

Οι HO99O9 γράφουν το «σάουντρακ των οδομαχιών» στην Αμερική του Τραμπ.

HO99O9: United States of Horror

Ένα κοριτσάκι μας «καλωσορίζει» στις Ηνωμένες Πολιτείες του Τρόμου στη μόλις 17" εισαγωγή του δεύτερου ολοκληρωμένου δίσκου των HO99O9 (σ.σ.: κοινώς Horror). Στο άκουσμά της συνειρμικά σκέφτομαι τη νέα σειρά που έχει γραπώσει από το λαιμό το αμερικανικό και όχι μόνο κοινό (στην οποία τα παιδιά έχουν... κομβική σημασία), το «The Handmaid's Tale» που αποτελεί την τηλεοπτική μεταφορά του ομότιτλου βιβλίου της Μάργκαρετ Άτγουντ, η πρεμιέρα της οποίας συνέπεσε χρονικά με την κυκλοφορία του «United States of Horror». Τι κοινό όμως μπορεί να έχει μια sci-fi σειρά με ένα hip hop δίσκο; Και τα δύο απεικονίζουν διαφορετικές εντυπώσεις μιας δυστοπικής κοινωνίας, η υλοποίηση της οποίας δεν απέχει έτη φωτός μακριά όπως θα πιστεύαμε πριν από μερικά χρόνια.

Από τη στιγμή της εκλογής Τραμπ στις Η.Π.Α. υπάρχει διαρκής αναβρασμός στα «ανήσυχα» κοινωνικά και καλλιτεχνικά στρώματα που για καιρό είχαν επαναπαυτεί, κυρίως από τα μουσικά ρεύματα που είχαν συνδεθεί άρρηκτα με το κομμάτι του underground που βρισκόταν σε μια διαρκή εξέλιξη, συγκεκριμένα το punk και το hip hop. Η εγγενής εξεγερσιακή τους ενέργεια, η περιθωριοποίηση και η συχνή -αν όχι συνεχής- «τριβή» με τις δυνάμεις εφαρμογής της τάξης, είναι κοινά χαρακτηριστικά της ταυτότητάς τους που ακυρώνουν οποιαδήποτε μουσική διαφορά. Έρχονται λοιπόν τώρα οι HO99O9 να βγάλουν ένα δίσκο που ενώνει ήχους και ανθρώπους, ορθώνοντας ένα ξεχωριστό «κάλεσμα στους δρόμους».

Το λεγόμενο hardcore hip hop με πρωτεργάτες τους Death Grips και τους BLACKHANDPATH που επιτίθεται με όλα τα μέσα σε κοινό και ηχεία, αποτελεί την πρώτη ύλη των theOGM και Eadd -που απαρτίζουν τους HO99O9- για να εμπλουτίσουν αυτό το υβριδικό μουσικό είδος. Τα samples «παντρεύονται» με κιθαριστικά riffs, οι ρίμες γίνονται συνθήματα («Don't let nobody let you down»), σε ένα πρωτότυπο «σάουντρακ οδομαχιών». Η οργή είναι το καύσιμο του δίσκου που χρησιμοποιεί την υπαρξιακή απόγνωση όχι για να εγκλωβιστεί σε ένα συνειδησιακό αδιέξοδο, αλλά για να απελευθερώσει κάθε καταπιεσμένο και να τον οδηγήσει στο δρόμο («God ain't gonna take this wheel, if we won't we gonna crash»). Δίχως να παριστάνει κάποιο ουτοπικό μανιφέστο, το «United States of Horror» ακούγεται σα συνοδευτικό στο σπουδαίο «Nothing Feels Natural» των Priests που κυκλοφόρησε στις αρχές του έτους, και αποδεικνύουν πως αυτή τη στιγμή στις Η.Π.Α. ο κόσμος όχι απλώς δε συμβιβάζεται με τη νέα τάξη πραγμάτων, αλλά έχει τη δυναμική να αντισταθεί ή όπως θα έλεγαν και οι HO99O9 να... «Knuckle Up».

Ακούστε παρακάτω ολόκληρο το δίσκο:

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Μουσική

Οι Nightstalker και οι Naxatras στην Τεχνόπολη

Οι δύο μπάντες ενώνουν τις δυνάμεις τους και έρχονται να μας ξεσηκώσουν.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
26/07/2024

Γιάννης Μιράμπιτας & Θωμάς Μαχαίρας: "Αυτό το καλοκαίρι, περισσότεροι από 140.000 άνθρωποι τίμησαν το Release Athens με την παρουσία τους"

Οι δύο διευθυντές του επιτυχημένου φεστιβάλ (ο γενικός και ο καλλιτεχνικός) διατρέχουν τη μέχρι τώρα διαδρομή, εξηγούν τις λογικές και τις πρακτικές τους, αλλά και το τι συνέβη με τον Δήμο Καλλιθέας, ενώ αποτιμούν και τη φετινή διοργάνωση, τόσο σε αριθμούς, όσο και σε εντυπώσεις.

Maneskin στο Ejekt Festival: Το rock 'n' roll ξαναβρήκε το σεξαπίλ του

Ευτυχώς ζούμε στο 2024, γιατί εξήντα χρόνια πριν η συναυλία θα συνοδευόταν από διαμαρτυρίες με πανό "Η ροκ διαφθείρει τα παιδιά μας".

Bring Me the Horizon στο Ejekt 2024: Η εκπλήρωση ενός μεγάλου συναυλιακού απωθημένου

Η τρομερή συναυλιακή εμπειρία που μας χάρισε η παρέα του Oli Sykes, όπως τη ζήσαμε στο VIP μπαλκόνι που μας φιλοξένησε το opaponline.gr.

Η "Τραβιάτα" της Εθνικής Λυρικής Σκηνής αναβιώνει στο Ηρώδειο με διάσημους οπερατικούς αστέρες απογειώνοντας τον μουσικό Ιούλιο

Έπειτα από 5 χρόνια, η Εθνική Λυρική Σκηνή αναβιώνει την "Τραβιάτα" του Βέρντι σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Ρήγου, με διπλή διανομή διεθνών λυρικών αστέρων, για 4 παραστάσεις (27-28, 30-31 Ιουλίου) στο Ηρώδειο, ολοκληρώνοντας το φετινό Φεστιβάλ Αθηνών.

Συνέντευξη | Μίνως Μάτσας: "Ο παππούς μου, συνονόματός μου, ήταν ο πρώτος που ηχογράφησε τον Μάρκο Βαμβακάρη"

Ο Μίνως Μάτσας μιλάει για την ιδέα πίσω από τη νέα του μουσική παράσταση που ενώνει το ρεμπέτικο τραγούδι με το fado, το tango και το blues.