Timber Timbre: Sincerely, Future Pollution

Οι Καναδοί Timber Timbre γράφουν το soundtrack ενός δυσοίωνου παρόντος.

Timber Timbre: Sincerely, Future Pollution

Ο πρώτος δίσκος των Καναδών Timber Timbre ηχογραφήθηκε σε μια φάρμα του Οντάριο («Cedar Shakes», 2006), ο δεύτερος σε ένα άδειο διαμέρισμα του Τορόντο («Medicinals», 2007) και τώρα, έντεκα χρόνια μετά το ντεμπούτο, ο έκτος τους δίσκος «Sincerely, Future Pollution» αποτυπώθηκε στην καρδιά του χειμώνα του Μόντρεαλ. Η μπάντα έχοντας στην πλάτη της το προ διετίας «Hot Dreams», το πιο επιτυχημένο άλμπουμ της - ένα μικρό αριστούργημα, στο νέο πόνημα κάνει αυτό που ξέρει καλύτερα: να προκαλεί τον εαυτό της.

Οι folk ρίζες έχουν αποκοπεί σε σχεδόν απόλυτο βαθμό, κι αυτό γιατί οι Timber Timbre σε κάθε άλμπουμ εμπλουτίζουν με αναπάντεχες επιλογές τον ήχο τους. Όπως το «Hot Dreams» δεν έμοιαζε καθόλου με τις τέσσερεις προηγούμενες κυκλοφορίες, έτσι και το «Sincerely, Future Pollution» βρίσκει την μπάντα σε ηλεκτρονικά μονοπάτια για να περιγράψουν μια δυστοπία που δε βρίσκεται στο μακρινό μέλλον, αλλά μας έχει ήδη φτάσει.

Ο δίσκος ξεκινά με τη γλυκόπικρη φωνή του Taylor Kirk στο εναρκτήριο τραγούδι («Velvet Gloves & Spit») να τραγουδά για την απώλεια μιας σχέσης, σε μια χαρακτηριστικά ατμοσφαιρική σύνθεση της μπάντας που κορυφώνεται στο ρεφρέν σε συνδυασμό με τους έντονα λυρικούς στίχους του τραγουδιού («And I want to saw the touch of your velvet hand upon my face»). Η πρώτη έκπληξη έρχεται αμέσως μετά («Grifting») όταν για πρώτη φορά ακούμε μια μίξη synth pop και disco, προτού μεταφερθούμε στο ορχηστρικό «Skin Tone», ένα lounge soundtrack στο φανταστικό σύμπαν του δίσκου. Η κινηματογραφική αίσθηση που κυριαρχεί, γίνεται ξεκάθαρη στο badalamenti-κό «Sewer Blues» που μοιάζει να έχει ξεπηδήσει από κάποια ταινία του Lynch («Now I come before you / Moving through this tomb of vapor and perfume and fog-filled rooms»). Η ικανότητα των Timber Timbre να δημιουργούν εικόνες με τα τραγούδια τους δεν οφείλεται μόνο στις ατμοσφαιρικές τους συνθέσεις, αλλά και στους κοινούς «πρωταγωνιστές» των στίχων, όπως εν προκειμένω η μυθοπλαστική Sarah ή ο πλωτός καθεδρικός ναός που στο ομώνυμο κομμάτι («The Floating Cathedral») κλείνει το δίσκο, αμέσως μετά το επιπλέον ορχηστρικό -αν και γίνεται χρήση vocoder- «Blue Nuit» που είναι επηρεασμένο από την εξερεύνηση synthesizer της μπάντας στο Παρίσι.

Μια ματιά στο κατασκότεινο εξώφυλλο, στους τίτλους και στίχους των τραγουδιών κάνει σαφές πως οι Timber Timbre ηχογράφησαν όχι το πένθος του μέλλοντος, αλλά τη μελαγχολία του δυσοίωνου παρόντος. Ο έρωτας που καταρρέει εξαιτίας μιας εσωτερικής αναζήτησης ισορροπίας, ενώ την ίδια στιγμή οι σταθερές της καθημερινότητας καταργούνται χωρίς να τις αποτρέπει κανείς, με τους θανάτους να δημοσιεύονται στο... instagram.

Ο πειραματισμός που θα τρόμαζε άλλα συγκροτήματα είναι ο πυρήνας της δυναμικής των Καναδών, οι οποίοι τα καταφέρνουν και στα πιο ηλεκτρονικά κομμάτια τους. 6/6 λοιπόν για τους Timber Timbre που δικαιούνται μεγαλύτερη προβολή από τα «εναλλακτικά» μουσικά μέσα.

Ακούστε ολόκληρο το «Sincerely, Future Pollution» εδώ:

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Μουσική

Το περιβόλι του τρελού, ο Διονύσης Σαββόπουλος και του ‘60 οι εκδρομείς

Ο Διονύσης Σαββόπουλος μιλά για τα ελληνικά 60s όταν ετοιμαζόταν να γιορτάσει τα 40 χρόνια από την κυκλοφορία του άλμπουμ του "Το περιβόλι του τρελού".

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΩΡΓΟς ΧΑΡΩΝΙΤΗς
21/10/2025

Ο Διονύσης Σαββόπουλος έφυγε αλλά οι χοροί ας κρατήσουν για πάντα

Αποχαιρετούμε τον Διονύση Σαββόπουλο, τον κορυφαίο των Ελλήνων τραγουδοποιών, τον αγαπητό Νιόνιο που δεν είναι πια μαζί μας.

"From Cabaret to Rock n' roll... and Αll that Jazz!": Μια λαμπερή μουσική παράσταση στο Τρένο στο Ρουφ

Η εποχή του ρετρό ζωντανεύει μέσα από μια παράσταση γεμάτη από ήχους και ρυθμούς από το 1890 ως το 1960.

Δύο βραδιές με τον Wim Mertens στο Ωδείο Αθηνών

Ο Βέλγος συνθέτης παρουσιάζει το νέο του δίσκο σε πρώτη παγκόσμια πρεμιέρα στην Αθήνα.

Και δεύτερη συναυλία για το Παιδί Τραύμα στο ΠΛΥΦΑ

Το Παιδί Τραύμα επιστρέφει για μια ακόμη βραδιά αφιερωμένη στη "Δεύτερη Ζωή", τον νέο του δίσκο που κυκλοφορεί στο τέλος του μήνα.

Μια νύχτα με τους Gizmo Varillas και Monsieur Minimal

Μιλήσαμε με τους δημοφιλείς δημιουργούς με αφορμή τη "συνάντησή" τους στο πρώτο "Jameson Connects" music session της σεζόν.

"Είχα φωνή, την πήραν τα πουλιά": Ο Δώρος Δημοσθένους έρχεται με νέο υλικό στον Σταυρό του Νότου

Παρουσιάζει για πρώτη φορά ζωντανά τον νέο κύκλο τραγουδιών, σε στίχους της Ελένης Φωτάκη, με μουσική και ενορχήστρωση δική του.