
Η δισκογραφική βιομηχανία στην Ελλάδα έχει υποστεί ριζικές αλλαγές τα τελευταία χρόνια, με την παραδοσιακή πώληση δίσκων να παραχωρεί σταδιακά τη θέση της στις ψηφιακές πλατφόρμες και τις νέες μορφές διανομής περιεχομένου. Από την εποχή των βινυλίων και των CD, η αγορά στρέφεται όλο και περισσότερο στις νέες τεχνολογίες, με το streaming όπως το Spotify, να κυριαρχεί στις προτιμήσεις των ακροατών και στα έσοδα των εταιρειών.
Σύμφωνα με την έκθεση "Music in the EU 2024” της Διεθνούς Ομοσπονδίας Φωνογραφικής Βιομηχανίας (IFPI), τα έσοδα της ηχογραφημένης μουσικής στην Ελλάδα κατέγραψαν αύξηση 14,9% το 2023, επιβεβαιώνοντας τη σταδιακή προσαρμογή της ελληνικής μουσικής αγοράς στις νέες απαιτήσεις της ψηφιακής εποχής. Σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, τα συνολικά έσοδα αυξήθηκαν κατά 8,7%, φτάνοντας τα 5,2 δισ. ευρώ. Εντυπωσιακή ήταν η αύξηση στη Βουλγαρία, η οποία σημείωσε άλμα εσόδων κατά 44%.
Τι συμβαίνει παγκοσμίως
Η παγκόσμια έκθεση της IFPI για το 2023 έδειξε μια άνοδο των εσόδων κατά 10,2% το 2023, που οφείλεται κυρίως στην αύξηση των επί πληρωμή συνδρομών στις πλατφόρμες "streaming". Τα έσοδα ανήλθαν συνολικά σε 28,6 δισ. δολ. παγκοσμίως, καταγράφοντας το ένατο συναπτό έτος ανάπτυξης, σύμφωνα με την IFPI. Η αύξηση αυτή αποδίδεται κυρίως στην άνοδο των επί πληρωμή συνδρομών στις πλατφόρμες streaming, οι οποίες αναδεικνύονται πλέον ως η κυριότερη πηγή εσόδων για τη δισκογραφία.
Παγκοσμίως, τα έσοδα από streaming αντιπροσώπευαν το μεγαλύτερο μέρος της αύξησης των εσόδων και διεκδίκησαν συνολικό μερίδιο αγοράς 67,3%. Συνολικά καταγράφηκε μια αύξηση των εσόδων από το streaming κατά 10,4%, στα 19,3 δισεκατομμύρια δολάρια, σημειώνοντας επιβράδυνση σε σχέση με την αύξηση 11,4% του προηγούμενου έτους.
Η συνέχεια στο Esquire.gr