Kraftwerk: Στο Ηρώδειο για πρώτη φορά, με νέο οπτικο-ακουστικό σόου

Μισό αιώνα (και κάτι) μετά το ξεκίνημά του, το γερμανικό συγκρότημα που άλλαξε τη μουσική με τη ριζοσπαστική του ηλεκτρονική πρωτοπορία ετοιμάζεται να γράψει ένα καινούριο κεφάλαιο στην ιστορία του, εμφανιζόμενο κάτω από την Ακρόπολη.

Kraftw_front © Peter Boettcher

Υπάρχουν μεγάλοι καλλιτέχνες, υπάρχουν και σπουδαίοι καλλιτέχνες. Πάντα, όμως, υπάρχει και μια αφρόκρεμα πιο σπουδαίων ανάμεσα στους σπουδαίους, που (συνήθως) συμπεριλαμβάνει όσους πρωτοπόρους κατάφεραν να αλλάξουν τους όρους με τους οποίους γινόταν αντιληπτή η τέχνη που υπηρέτησαν, ως την εποχή της δικής τους δράσης. Ανοίγοντας νέα πεδία έκφρασης και ορίζοντας, συνάμα, ένα καινούριο Παράδειγμα, με την έννοια που το έχει θέσει ο Thomas Kuhn.

Σε μια τέτοια αφρόκρεμα, φυσικά, ανήκουν και οι Kraftwerk, όσον αφορά τη μουσική. Ακόμα κι εκείνοι, ωστόσο, δεν τα έχουν κάνει όλα στα 53 χρόνια που κύλησαν από τότε που πρωτοσυγκροτήθηκαν (1970), στο Ντίσελντορφ της Γερμανίας. Έχουν ξανάρθει για συναυλίες στην Ελλάδα, ας πούμε –όμως δεν έχουν παίξει ποτέ στο Ηρώδειο. Και ας μην τρέφουμε αυταπάτες: όσο "δεδομένο" κι αν φαίνεται ίσως σε μας, άλλο τόσο σημαντικό είναι για τα διεθνή ονόματα να πραγματοποιήσουν μια ζωντανή εμφάνιση κάτω από το παγκόσμιο σύμβολο της φωτισμένης Ακρόπολης. Να λοιπόν που φέτος θα συμβεί κι αυτό, αφού την Κυριακή 16/7 οι Kraftwerk θα βρεθούν εκεί, φέρνοντάς μας το νέο τους οπτικο-ακουστικό σόου. 

Kraftw_01

Ένας τέτοιος χώρος, επιπλέον, απαλλάσσει τη δημόσια μουσικόφιλη σφαίρα από τη γκρίνια που τριγύρισε τους προηγούμενους ερχομούς τους στην Ελλάδα. Το 2005, λ.χ., όταν δεν πήγαν και τόσοι πολλοί για χάρη τους στο Γήπεδο Beach Volley, η συζήτηση περιστράφηκε για το αν είναι ταιριαστό σε μια μπάντα που έχτισε τον θρύλο της παίζοντας σε πανεπιστήμια και γκαλερί να εμφανίζεται σε γήπεδα. Το 2018, πάλι, όταν τους είδαμε να βγάζουν sold out το Γήπεδο Tae Kwon Do, η δυσαρέσκεια είχε πιο εστέτ πρόσημο, επικεντρωνόμενη στους άσχετους με την κληρονομιά τους, οι οποίοι δεν τους είδαν όταν "έπρεπε" να τους δουν, μα έσπευσαν να τραβήξουν φωτογραφίες για τους λογαριασμούς τους στο Instagram. 

Και στις δύο περιστάσεις, όμως, οι Kraftwerk απέδειξαν ότι ο θρύλος και η παρακαταθήκη των ριζοσπαστικών τους ηλεκτρονικών ήχων στέκονται πάνω από όλα. Δεν έχει καμία σημασία αν από την αρχική σύνθεση απομένει μόνο ο 76χρονος Ralf Hütter· οριστικά, πλέον, ύστερα από τον θάνατο του από χρόνια αποστασιοποιημένου Florian Schneider (2020). Δεν έχει καμία σημασία αν όσα ποίησαν κάποτε με δίσκους σαν το "Autobahn" (1974), το "Radio-Aktivität" (1975), το "Trans Europa Express" (1977) ή τα "Die Mensch-Maschine" (1978) και "Computerwelt" (1981) μασήθηκαν επανειλημμένα από την ηλεκτρονική πλευρά της μετέπειτα ποπ κουλτούρας, προσελκύοντας έτσι και κοινό που δεν είναι σε θέση να τους τοποθετήσει ορθώς στην ιστορία της μουσικής. 

Άλλωστε, μπορεί να χρειάστηκε να μετατοπιστούν σε ένα πολυμεσικό, οπτικο/ακουστικό θέαμα από το 2012 και μετά –απαντώντας επιτυχώς στις προκλήσεις μιας εποχής που αρέσκεται να τραβάει φωτογραφίες και βίντεο ώστε να τρέφει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης– όμως εκείνο που παρουσιάζουν σε κάθε συναυλία μένει αισθητικά ακλόνητο: αέναα προσκολλημένο στην πρωτοπορία που πήγασε μισό αιώνα πριν από το σχεδόν μυθικό στούντιο Kling Klang, παραδιδόμενο με θαυμαστή τεχνοκρατική τελειομανία. Τόσο θαυμαστή, για την ακρίβεια, ώστε μερικές φορές σου περνάει από το μυαλό ότι οι Kraftwerk μπορεί και να το συνεχίσουν για πάντα αυτό, αντικαθιστώντας τη βιολογική τους υπόσταση με καλοπρογραμματισμένα ρομπότ.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Μουσική

Ο βραβευμένος με Grammy John Beasley έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Το Theater of the No θα υποδεχτεί έναν από τους πιο σημαντικούς δημιουργούς της παγκόσμιας τζαζ σκηνής.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
08/05/2025

"The Fall Of The House Of Commons": Μπορείς να έχεις τα πάντα, αλλά να μην είναι αρκετό;

Τι σχέση έχουν οι "γοτθικές" ιστορίες του Έντγκαρ Άλλαν Πόε με τους δικούς μας προβληματισμούς για ένα μέλλον που καταφτάνει γοργά και μπερδεμένα, καλώντας σε συνύπαρξη με μορφές Τεχνητής Νοημοσύνης; Η εμπνευσμένη όπερα δωματίου των Ορέστη Παπαϊωάννου & Αλέκου Λούντζη έπεισε ότι αυτές οι πραγματικότητες δεν είναι τόσο αταίριαστες, όσο ίσως φαίνονται.

Marcus & Martinus: Τα δίδυμα αδέλφια από τη Νορβηγία για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Το νορβηγικό pop ντουέτο έρχεται για μια μόνο εμφάνιση στο "Floyd".

Πού θα δούμε τη Μαρίνα Σπανού φέτος το καλοκαίρι

Λίγο μετά την κυκλοφορία του καινούργιου της δίσκου, "Μεσαία Άρκτος", η Μαρίνα Σπανού επιστρέφει επί σκηνής για να τραγουδήσει τις καλοκαιρινές της ιστορίες.

Ένα αφιέρωμα στο μουσικό σύμπαν του David Lynch

Μια βραδιά γεμάτη με τα soundtracks του εμβληματικού σκηνοθέτη στον Θόλο του Πάρκου Σταύρος Νιάρχος.

Οι Valisia Odell για πρώτη φορά live στο Ίλιον plus

Το ηλεκτρονικό ντουέτο της Valisia και του Αριστομένη Θεοδωρόπουλου θα αποκαλύψει όλη τη συναισθηματική του δύναμη του πρώτου του άλμπουμ "Shadow of a Dream".

Το Σμάρι επιστρέφει στην Αγγλικανική Εκκλησία

Η εξαμελής μπάντα έρχεται ξανά στον ιδιαίτερο χώρο για μια μουσική βραδιά που ενώνει την παραδοσιακή Ελληνική, την Αραβοπερσική, και την κλασική μουσική.