Ο "Τρομπετίστας της χρονιάς" Tom Harrell στο ΚΠΙΣΝ

Ένας από τους σπουδαιότερους καλλιτέχνες της σύγχρονης τζαζ μουσικής καλεσμένος της σειράς συναυλιών «Cosmos».

Tom Harrell


Καλύπτοντας ένα ευρύ φάσμα μουσικών ιδιωμάτων, από τον μινιμαλισμό στις μεγάλες φωνές και από το κλασικό στις νέες τάσεις, η σειρά συναυλιών "Cosmos" του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ) φιλοξενεί και φέτος μεγάλα ονόματα της διεθνούς μουσικής σκηνής σε ένα μονοπάτι μουσικών αντιστίξεων. Τη Δευτέρα 13 Μαρτίου στις 8.30 μ.μ. η Αίθουσα "Σταύρος Νιάρχος" υποδέχεται τον Tom Harrell, έναν από τους σπουδαιότερους καλλιτέχνες της σύγχρονης τζαζ μουσικής.

Με εκτενή δισκογραφία, αναρίθμητες διακρίσεις και εντυπωσιακές περγαμηνές, ο 76χρονος Αμερικανός τρομπετίστας, συνθέτης και δεξιοτέχνης του σαξόχορνου (flugelhorn), θεωρείται μουσική ιδιοφυΐα. Παρόλο που η καριέρα του εκτείνεται σε περισσότερες από πέντε δεκαετίες και μετρά πάνω από 280 ηχογραφήσεις, ο Harrell καταφέρνει να παραμένει επίκαιρος και δημιουργικός, παραδίδοντας ένα νέο άλμπουμ σχεδόν σε ετήσια βάση, περιοδεύοντας ασταμάτητα ανά τον κόσμο με το κουαρτέτο του και εμπλουτίζοντας διαρκώς τις συνθέσεις του με νέες προκλήσεις και επιρροές.

Ταλαντούχος και φιλομαθής, ξεκίνησε την καριέρα του δίπλα σε κολοσσούς της τζαζ όπως ο Stan Kenton, ο Woody Herman, ο Horace Silver και ο Phil Woods, για να εξελιχθεί ο ίδιος σε ένα από τα πιο επιδραστικά ονόματα του χώρου. Οξυδερκής και πολυσχιδής, ανεξαρτήτως του αν καταπιάνεται με συνθέσεις για μπαλέτο, soundtracks, συμφωνική ορχήστρα ή μουσική δωματίου, κατορθώνει με τον ήχο του να διατρέχει όλα τα είδη της τζαζ, -από κλασική και μελωδική μέχρι πειραματική και avant-garde. Ενδεικτικά, στο τελευταίο του άλμπουμ "Oak Tree" (2022) διακρίνονται ίχνη funk, bop μέχρι και reggae, καθώς και επιρροές από Βραζιλία, Κούβα και Ιαπωνία, όπως σημειώνεται στις ενθουσιώδεις κριτικές που έχουν δημοσιευθεί στα διεθνή ΜΜΕ για τον δίσκο. 

"Τρομπετίστας της χρονιάς" σύμφωνα με την Jazz Journalists Association (JJA), έχει λάβει επίσης τιμητικό βραβείο συνολικής προσφοράς από το Festival of New Trumpet Music, δεκάδες βραβεία Grammy και αναρίθμητες διακρίσεις από τα περιοδικά DownBeat και JazzTimes. Πολυγραφότατος και με αστείρευτη έμπνευση, ο Tom Harrell αποτελεί μοναδική περίπτωση μουσικού, έχει δική του φωνή και όραμα και εφευρίσκει διαρκώς νέους τρόπους να συγχρονίζεται με την εποχή του, να εξερευνά  νέους τρόπους καλλιτεχνικής έκφρασης μα και να διατηρείται σε εντυπωσιακή φόρμα.

Info: Εισιτήρια: € 25-10 | Περισσότερες πληροφορίες εδώ

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Μουσική

Ο Cayetano είναι κατά βάθος "κλασικό παιδί"

Ο κορυφαίος Έλληνας μουσικός παραγωγός μοιράζεται με τους αναγνώστες του "α" μια προσωπική playlist, ενώ παράλληλα μιλάει για το επερχόμενο live του στο "Arch Club" (29/11), τις συνεργασίες και τη μουσική του.

ΓΡΑΦΕΙ: ΒΙΚΤΩΡΙΑ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥς
15/11/2025

"Ε ρε γλέντια!" με την Αλεξάνδρα Μάγκου στο "Arch"

Μια από τις πιο ενδιαφέρουσες φωνές της ελληνικής σκηνής σε ένα μεγάλο σόλο λάιβ.

Ο Ορφέας Περίδης για πρώτη φορά στο "Κύτταρο"

Ένα πλήθος από ηχοχρώµατα και ρυθµούς, "σκάνε" σαν φωτοβολίδα και μας µεταφέρουν από την Ανατολή ως τη Δύση.

Bob Mould (Hüsker Dü): "Μην αφήνεις την επιστήμη να σταθεί εμπόδιο στην τέχνη."

Ο Bob Mould μιλά στο "α" για το "Here We Go Crazy", το χάος της εποχής, την τεχνολογία που "αποσυνδέει" και τη χαρά του να ξαναβγαίνει στη σκηνή.

Η καρδιά της μουσικής δωματίου χτυπά δυνατά στον ιστορικό "Παρνασσό": σπουδαίο ξεκίνημα για το "Athens Ιnternational Music Festival" - αξιόλογη εμφάνιση ανερχόμενων Ελλήνων σολίστ

Έξι βραδιές μουσικής δωματίου με εκλεκτούς ξένους και ανερχόμενους Έλληνες σολίστ σε διάστημα μόλις λίγων εβδομάδων έφεραν ξανά στο προσκήνιο της αθηναϊκής μουσικής ζωής την ιστορική αίθουσα του "Φιλολογικού Συλλόγου Παρνασσός", χώρο ιδανικής ακουστικής και προσβασιμότητας για εκδηλώσεις μουσικής δωματίου.

Π.Ι.Ε.Β. x Viktoras σε μια βραδιά με spoken word και beats

Παρουσιάζουν το νέο concept album "Detroit" στο ΠΛΥΦΑ.

Οι νικητές των Διεθνών Βραβείων Όπερας 2025

Η τελετή απονομής πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά στην Εθνική Λυρική Σκηνή στην Αθήνα.