Judas Priest: Οι "θεοί του metal" καταφτάνουν στην Ελλάδα, με όλη τη φόρα των τελευταίων ετών

Τέθηκαν επικεφαλής της 9ης μέρας του φετινού Release Athens (Πλατεία Νερού, Παρασκευή 15/7) και όλα δείχνουν ότι θα δώσουν μία ακόμα εκρηκτική συναυλία στα μέρη μας.

JdsPrs_front

Πριν 20 καλοκαίρια οι Judas Priest φαίνονταν χαμένη υπόθεση, ως μία ακόμα θρυλική μπάντα του παρελθόντος που τα είχε βρει σκούρα στη δεκαετία του 1990 και πλέον κατρακυλούσε σε έναν γκρεμό από όπου δύσκολα θα επέστρεφε. Τώρα, όμως, βρισκόμαστε να τους περιμένουμε πώς και πώς να ξανάρθουν στην Αθήνα για το φετινό Release Athens Festival (Πλατεία Νερού, Παρασκευή 15/7), αφού εκτιμούμε ότι ο "μεταλλικός θεός" Rob Halford και οι συνοδοιπόροι του θα δώσουν μία ακόμα εκρηκτική συναυλία, επιβεβαιώνοντας όλη τη φόρα των τελευταίων ετών.

Ως γνωστόν, λόγω εντάσεων στο εσωτερικό του γκρουπ, ο εμβληματικός τους τραγουδιστής αποχώρησε τον Μάιο του 1992. Στα απομνημονεύματά του ο Halford αποφεύγει να θίξει λεπτομέρειες, μιλώντας για παρεξηγήσεις, όμως δεν είναι απίθανο να υπήρξε διάσταση απόψεων για το μέλλον του ήχου τους, λόγω και των αυξανόμενων πιέσων που έφερε η άνοδος του grunge και των alternative συγκροτημάτων. 

JdsPrst_01

Όπως και να έχει, οι υπόλοιποι αποφάσισαν να συνεχίσουν χωρίς αυτόν, αντικαθιστώντας τον με τον Tim "Ripper" Owens των Winter's Bane, που είχε προϋπηρεσία και σε μια tribute band στους Judas Priest. Πριν 20 χρόνια, όμως, φάνηκε μεγαλοπρεπώς το αδιέξοδο στο οποίο οδήγησε αυτή η ιστορία. Οι Judas Priest είχαν ήδη καταθέσει το δεύτερό τους στούντιο πόνημα με τον Owens (το "Demolition", 2001), όταν ο πρώην τραγουδιστής τους έβγαλε το δεύτερό του άλμπουμ με τους Halford "Crucible" (2002). Και οι απανταχού fans, που ήδη μουρμούριζαν, ξεσπάθωσαν.

Με το "Crucible", δηλαδή, έγινε ηλίου φαεινότερον ότι την αυθεντική Judas Priest αίσθηση την εκπροσωπούσε καθαρότερα το σόλο σχήμα του Rob Halford και όχι τα πονήματα της μπάντας. Επιπλέον, χάρη στην παραγωγή του Roy Z υπήρχε και μια πιο μοντέρνα αντίληψη για τον metal ήχο, στην οποία ποτέ δεν έφτασε το "Demolition" ή ο προκάτοχός του "Jugulator" (1997). Αντιθέτως, οι φιλότιμες προσπάθειες του Owens είχαν ναυαγήσει: στις συναυλίες δεν γινόταν να πει το δοξασμένο υλικό του παρελθόντος όπως του έπρεπε, ενώ στο στούντιο αποτελούσε κομμάτι ενός συνόλου που είχε χάσει τον βηματισμό του. Οι πωλήσεις κατέπεσαν και η ετυμηγορία των οπαδών ήταν σαφής: ο Halford έπρεπε να γυρίσει, ακριβώς όπως είχε γίνει με τους Iron Maiden και τον Bruce Dickinson λίγα χρόνια πριν (1999).

Κι έτσι ακριβώς συνέβη. Οι Judas Priest και ο Owens χώρισαν σε φιλικό κλίμα (2003) και ο Rob Halford πήρε ξανά μια θέση στην οποία είχε αποδειχθεί αναντικατάστατος. Γι' αυτό και το άλμπουμ "Angel Of Retribution" (2005) έγινε δεκτό με ενθουσιασμό, με τη μπάντα να ανακάμπτει θεαματικά ακόμα και στους καταλόγους επιτυχιών: βρέθηκαν στο top-40 της Βρετανίας (#39) μετά από 15 χρόνια, ενώ σημείωσαν και την καλύτερή τους επίδοση (έως τότε) στην αμερικάνικη αγορά, φτάνοντας στο #13 των εκεί charts. 

Η αλήθεια, πάντως, είναι ότι το περιρρέον κλίμα ήταν πιο ενδιαφέρον από την ίδια τη μουσική. Βέβαια, η επιστροφή του Halford ήταν πράγματι το κλειδί που θα έστρωνε ξανά τη δημιουργικότητα της μπάντας, κάτι που θα φαινόταν όμως στην επόμενη δεκαετία. Ενώ είδαν δηλαδή τον K. K. Downing να αποχωρεί (2011) και τον έτερο κιθαρίστα Glenn Tipton να εγκαταλείπει τη συναυλιακή δράση (2018) –αφήνοντας τον Ian Hill ως μοναδικό σταθερό πυλώνα στη μακρά διάρκεια της καριέρας τους– ο Halford πήρε πάνω του τους Judas Priest. Οδηγώντας τους όχι μόνο σε εμφανώς εντυπωσιακότερους δίσκους σαν το "Firepower" (2018) και το "Redeemer Of Souls" (2014), αλλά και σε μια σκηνική αναγέννηση. 

Την τελευταία την αντιληφθήκαμε βέβαια και στην Ελλάδα, χάρη στη συναυλία του 2011 στην Πλατεία Νερού, η οποία απάντησε σε ό,τι μπορεί να βασάνιζε ως τότε ακόμα και πιστούς fans, σχετικά π.χ. με τη φωνητική κατάσταση του Halford ή με το πώς θα στεκόταν ο Ritchie Faulkner στη θέση του Downing. Τα όσα εκτυλίχθηκαν εκεί υπήρξαν αιτία για το μεγάλο πλήθος που συγκεντρώθηκε το 2018 στο "Terra Vibe" της Μαλακάσας, αποθεώνοντας τους Judas Priest, οι οποίοι –χάρη στον Halford, πρώτα και κύρια– ξεπέρασαν κάθε προσδοκία. Αυτή είναι τώρα και η αιτία της μεγάλης αναμονής του κοινού για τη νέα τους επίσκεψη στην Αθήνα, πλέον στα πλαίσια του Release Athens.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Release Athens 2022: Judas Priest

  • Metal

Oι «metal gods» φέρνουν και στην Αθήνα το πιο εντυπωσιακό σόου τους, σε μια ανεπανάληπτη βραδιά γεμάτη greatest hits, για τα 50 χρόνια στην κορυφή του σκληρού ήχου. Μαζί τους, οι προκλητικοί Cradle of Filth και το supergroup των Dead Daisies.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Μουσική

Τα τραγούδια και οι ταινίες χωρίς τα οποία ο Σαββόπουλος δεν θα ήταν ο ίδιος

Λίγοι Έλληνες δημιουργοί κατάφεραν να συνδέσουν τόσο αρμονικά τη μουσική, τη σκέψη και τον κινηματογράφο όσο ο Διονύσης Σαββόπουλος.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
22/10/2025

Οι prog/power metallers Suburst επιστρέφουν για μία μεγάλη συναυλία στην Αθήνα

Special guests στη συναυλία στο "Κύτταρο" θα είναι οι Oria και Corrupted Symmetry.

Ο Διονύσης Σαββόπουλος και ο Αριστοφάνης

"Ο "Πλούτος" είναι η σάτιρα του νεοπλουτισμού και του λάιφ στάιλ" δήλωνε στη μεγάλη συνέντευξή του "α" ο τραγουδοποιός για την παράσταση που ανέβαζε στην Επίδαυρο το 2013.

Το περιβόλι του τρελού, ο Διονύσης Σαββόπουλος και του ‘60 οι εκδρομείς

Ο Διονύσης Σαββόπουλος μιλά για τα ελληνικά 60s όταν ετοιμαζόταν να γιορτάσει τα 40 χρόνια από την κυκλοφορία του άλμπουμ του "Το περιβόλι του τρελού".

Ο Διονύσης Σαββόπουλος έφυγε αλλά οι χοροί ας κρατήσουν για πάντα

Αποχαιρετούμε τον Διονύση Σαββόπουλο, τον κορυφαίο των Ελλήνων τραγουδοποιών, τον αγαπητό Νιόνιο που δεν είναι πια μαζί μας.

"From Cabaret to Rock n' roll... and Αll that Jazz!": Μια λαμπερή μουσική παράσταση στο Τρένο στο Ρουφ

Η εποχή του ρετρό ζωντανεύει μέσα από μια παράσταση γεμάτη από ήχους και ρυθμούς από το 1890 ως το 1960.

Μάριος Στρόφαλης και Roman Gomez: Δυο μαέστροι του nuevo tango συνομιλούν

Οι διεθνώς αναγνωρισμένοι μαέστροι βαδίζουν σε Tango και Jazz μονοπάτια.