Οι Boy Harsher θέλουν να γράψουν μουσική για την Κλερ Ντενί και τον Χάρμονι Κορίν

Με αφορμή την προβολή του "The Runner" θυμόμαστε τη συνέντευξη που μας είχε παραχωρήσει το ντουέτο λίγο πριν την εμφάνιση του στο Plissken του 2019.

Οι Boy Harsher θέλουν να γράψουν μουσική για την Κλερ Ντενί και τον Χάρμονι Κορίν

Είναι μακρά η σχέση των Boy Harsher με το σινεμά: γνωρίστηκαν στη σχολή κινηματογράφου, όταν η Jae "δούλευε σε κάτι πολύ περίεργα VHS φιλμάκια" και ήδη στη συνέντευξη μαζί τους το 2019 συζητούσαμε για μια πιθανή στροφή τους στη μεγάλη οθόνη. Τρία χρόνια αργότερα, αυτή είναι πλέον πραγματικότητα και θα έχουμε την ευκαιρία να δούμε το "The Runner", τη μικρού μήκους ταινία τους που μπλέκει στοιχεία τρόμου και μετα-ντοκιμαντέρ, στην Ταινιοθήκη, την Παρασκευή 21/1 και λίγο πριν κυκλοφορήσει το σαραντάλεπτο κόνσεπτ άλμπουμ που θα τη συνοδεύσει. Με αφορμή την προβολή θυμόμαστε τη συνέντευξη που μας είχαν παραχωρήσει λίγο πριν την εμφάνιση τους στο Plissken του 2019.

Δεν συμπαθούν ιδιαίτερα τον όρο "darkwave" και αν τους ρωτήσεις, προτιμούν να ακούνε μουσική που πηγάζει από κάτι ειλικρινές, πέρα από είδη και κατηγοριοποιήσεις. Το "Careful" όμως είναι ένας από τους πιο σωματικούς και σκληρούς δίσκους της χρονιάς και σίγουρα ένας από τους πιο ενδιαφέροντες· η πορεία όμως για την ολοκλήρωση του υπήρξε εξαντλητική και καθαρτική για τη Jae Matthews, το εν ήμισι της μπάντας.

Ο ξαφνικός θάνατος του πατέρα της, οι συνεχείς υποτροπές της μητέρας της στον αλκοολισμό, ο χωρισμός της με τον Gus Muller (το άλλο μισό των Boy Harsher) και το προσωρινό hiatus της μπάντας την έφεραν σε μία οριακή συναισθηματική κατάσταση. Η ταλαντούχα στιχουργός και περφόρμερ με την αδυναμία στον Raymond Carver μετουσίωσε τον πόνο της σε γραπτά, ενώ κυκλοφόρησε την ίδια περίοδο και το πρώτο βιβλίο της με τίτλο "WANT". Όσο το δίδυμο συζητάει για μία πιθανή μετάβαση στο σινεμά και περιοδεύει σε Ευρώπη και Αμερική, κατάφεραν να μας απαντήσουν σε μερικές ερωτήσεις για τη νέα τους δημιουργική περίοδο.

Πείτε μας λίγα πράγματα για την ιστορία σας. Πώς γνωριστήκατε και πώς σχηματίστηκαν οι Boy Harsher;
Gus: Γνωριστήκαμε στη Σαβάνα, όταν πηγαίναμε και οι δύο σε σχολή κινηματογράφου. Η Jae δούλευε σε κάτι πολύ περίεργα VHS φιλμάκια. Τότε συλλάβαμε την ιδέα να τα ντύσω με ζωντανή μουσική, όσο εκείνη θα διάβαζε πρόζα παράλληλα.
Jae: Είναι μία μικρή πόλη, οπότε "κόβαμε" ο ένας τον άλλον για κάποιο καιρό. Καταλήξαμε να δουλεύουμε μαζί σε αρκετά πρότζεκτ, ταινίες και σόου. Δουλεύουμε πολύ καλά μαζί και είναι πολύ όμορφο να βρίσκεις κάτι τέτοιο σε έναν άλλον άνθρωπο.

Απ’ ότι καταλαβαίνω και οι δύο προέρχεστε από ένα κινηματογραφικό υπόβαθρο, το οποίο συχνά μεταφράζεται και στα βίντεο κλιπ σας. Εμπνέεστε από συγκεκριμένες ταινίες ή κινηματογραφικά είδη;
Jae: Σίγουρα μας τραβάει ένα συγκεκριμένο στυλ, ίσως οι μυστηριώδεις, ανατριχιαστικοί εφιάλτες… Κάθε τραγούδι προσφέρεται για μία ιστορία και προσπαθούμε να μείνουμε πιστοί στην κάθε επιμέρους ιδέα.

Για ποια ταινία θα θέλατε να είχατε γράψει το soundtrack;
Gus: Θα ήθελα κάτι όπως το "Δεν Ήσουν Ποτέ Εδώ" της Λιν Ράμσει.
Jae: Θα ήθελα να δουλέψω με την Κλερ Ντενί, τους αδερφούς Σαφντί ή τον Χάρμονι Κορίν.

Ποια είναι η δημιουργική διαδικασία που ακολουθείτε;
Gus: Συνήθως ξεκινάμε με τη μουσική. Πρώτα εντοπίζουμε τα βασικά στοιχεία και μετά δίνουμε την έμφαση στα φωνητικά.

Στο "Careful" πάτε ένα βήμα παραπέρα. Είναι ένας πολύ εμβυθιστικός δίσκος, που ισορροπεί ανάμεσα στην ανάγκη για απόδραση και στην αναζήτηση της μοναξιάς. Ήταν μια συνειδητή επιλογή; Τα τραγούδια σας συνδέονται με συγκεκριμένες προσωπικές εμπειρίες;
Jae: Γράφω από προσωπικές εμπειρίες, συναισθήματα ή φαντασιώσεις. Οι στίχοι είναι πολύ απλοί, αλλά έρχονται από κάπου εσωτερικά. Πολύ απ’ το περιεχόμενο του "Careful" έχει να κάνει με τη μοναξιά μου· πέρασα μια δύσκολη διετία και ορισμένες στιγμές με τσάκισαν, με έκαναν να αποζητώ τη μοναξιά και την παρωδικότητα. Αλλά στην τελική, όλα αυτά είναι υλικό για ιστορίες ή τραγούδια.

Υπάρχουν πολλά σαρκικά στοιχεία τόσο στον ήχο όσο και στην εικονοποιεία σας. Πώς καταφέρνετε να συνδυάζετε τα βαθιά, εσωτερικά συναισθήματα με τα σωματικά vibes;
Gus: Θέλω η μουσική να είναι συναισθηματική και ευαίσθητη, αλλά να έχει παράλληλα και μία σκοτεινή πλευρά που αναστατώνει.
Jae: Είναι απλό: ίσως αυτό ακριβώς να κάνει τη μουσική πιο άμεση στον ακροατή.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Μουσική

Ανακαλύπτοντας το ποιητικό σύμπαν των πνευστών

Ενδιαφέρουσα εναλλακτική στις καθιερωμένες εκδηλώσεις θρησκευτικής μουσικής αποτέλεσε, λίγο πριν το Πάσχα, το "Σαββατοκύριακο των πνευστών" του Μεγάρου Μουσικής, όπου εξέχουσα παρουσία είχαν, μεταξύ άλλων, οι εξαιρετικοί μουσικοί ξύλινων πνευστών της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών.

ΓΡΑΦΕΙ: ΕΥΤΥΧΙΟς Δ. ΧΩΡΙΑΤΑΚΗς
10/05/2024

Το electro-pop τρίο των Cannons στην Τεχνόπολη

Φέτος πραγματοποιούν την πρώτη ευρωπαϊκή περιοδεία τους και κάνουν στάση στην Αθήνα.

Eric Prydz και KÖLSCH headliners του Primer 2024

Headliner του Μain Stage o Σουηδός Eric Prydz, που εμφανίζεται για πρώτη φορά στην Αθήνα, ενώ στα decks του Afterhours Stage πρωταγωνιστεί ο Δανός KÖLSCH.

Η Sharon Kovacs επιστρέφει στην Ελλάδα για δύο συναυλίες

Στο "Fuzz Club" της Αθήνας και στο "Principal Club Theater" της Θεσσαλονίκης θα βρεθεί η εκκεντρική ερμηνεύτρια με έναν πλούσιο κατάλογο ανεξίτηλων hits.

Massive Attack, Beak> και Mount Kimbie μοιράζονται τη σκηνή του Release Athens 2024

Μία από τις σπουδαιότερες μπάντες των τελευταίων δεκαετιών, επιστρέφει μετά από πολλά χρόνια στη χώρα μας με το πιο εντυπωσιακό show τους μέχρι σήμερα.

Τριπλό ραντεβού στο φινάλε της σεζόν του "Half Note"

Οι Γεώργιος Τσώλης, Ηρώ και η Μιράντα Βερούλη με την συνοδεία του γκρουπ Choro Plus ανεβαίνουν στη σκηνή του"Half Note".

Eurovision: 50 χρόνια από τη νίκη που άλλαξε τον διαγωνισμό

Τελικά οι Abba δεν θα συνυπάρξουν με τη Μαρίνα Σάττι, όμως τα πάντα φέτος ξαναγυρνούν γύρω από τον θρύλο τους, αφού πέρασε μισός αιώνας από όταν το "Waterloo" δημιούργησε ένα παγκόσμιο ποπ φαινόμενο, θέτοντας την Eurovision σε ολότελα νέο πλαίσιο.