Kαλύτερος ήχος σε video game 2015-2016

To ένα είναι κινηματογραφικά επικό, μα το άλλο είναι ακόμη... επικότερο


Kαλύτερος ήχος σε video game 2015-2016: Metal Gear Solid V

Μερικές παραδόσεις είναι καλό για... όλους τους εμπλεκόμενους να τηρούνται, ειδικά η συγκεκριμένη ωστόσο δηλώνουμε απολύτως ευτυχείς που τηρήθηκε. Τα Metal Gear Solid είχαν πάντοτε προσεγμένο ήχο, τόσο ως προς τα εφέ και την απόδοση των διαλόγων, όσο και ως προς την συνοδευτική μουσική ή, καλύτερα, κυρίως ως προς αυτήν - και το MGS V, που είναι όντως το καλύτερο της σειράς σε όλα τα άλλα στοιχεία του, είναι το κορυφαίο και ως προς τα προαναφερθέντα ηχητικά. Το soundtrack δεν έχει συνθέσει αυτή τη φορά ο "κινηματογραφικός" Harry Gregson Williams των Spy Game και Enemy of the State, αλλά ο Ludvig Forssell με τον οποίο είχαν συνεργαστεί στο MGS V: Ground Zeroes, όμως αυτό είναι αληθινά εκπληκτικό και πανάξιο της "βαριάς" κληρονομιάς του. Όχι μόνο ακολουθεί με απόλυτη επιτυχία και ενισχύει τις "σκηνοθετημένες" σεκάνς του νέου MGS, αλλά προσδίδει περισσότερη ποικιλία ηχητική και κάτι το "μεταμοντέρνο" στην όλη παραγωγή. Το αρχικό θέμα του MGS V, δε, η εκτέλεση του περίφημου "The Man Who Sold The World" του εκλιπόντος David Bowie ερμηνευμένη από τον Midge Ure, είναι πιθανώς το πλέον ταιριαστό (και νοηματικά όσον αφορά την πορεία και το τέλος της σειράς των MGS...) όλων. Το ευκολότερο βραβείο της χρονιάς, αν αυτό σημαίνει κάτι. Που, για τα υψηλά στάνταρ του 2015, σημαίνει πολλά.


Runner-up: Halo 5

Η δημοφιλής σειρά shoot' em up πρώτου προσώπου της Microsoft διακρινόταν πάντοτε - τόσο όσον αφορά στις αρχικές παραγωγές της Bungie, όσο και στις νεότερες - για τον προσεγμένο της ήχο και τα "επικά" soundtracks που συνόδευαν το σενάριο επιστημονικής φαντασίας της. Το Halo 5: Guardians έχει δώσει μεν πολύ περισσότερη έμφαση στις επιλογές συμμετοχής πολλών παικτών μέσω Xbox Live, όμως το σεναριακό του τμήμα συνεχίζει να προσφέρει σημαντικό αριθμό από "κινηματογραφικές" σκηνές όπου η αριστουργηματική μουσική του Kazuma Jinnouchi παίζει μεγάλο ρόλο στην δημιουργία της προαναφερθείσας "επικής" ατμόσφαιρας. Δεν είναι λίγοι, μάλιστα, οι fans των Halo που υποστηρίζουν ότι το μεγαλοπρεπές ύφος και η χρήση της νεο-κλασικής μουσικής από τον Jinnouchi παραπέμπει ολοφάνερα στα πρώτα "κεφάλαια" της σειράς, τα κατά γενική ομολογία καλύτερα όσον αφορά τα soundtracks συγκεκριμένα. Είτε ισχύει αυτό, είτε όχι, με τα έξοχα εφέ του τμήματος συμμετοχής πολλών παικτών και με το soundtrack του σεναριακού, το Halo 5 είναι πέρα από κάθε αμφιβολία άξιο βράβευσης όσον αφορά στην ηχητική του πλευρά. Την τιμούμε, λοιπόν.