Καλύτερη Δικτυακή υπηρεσία ηλεκτρονικής ψυχαγωγίας 2015-2016

Το status quo δεν άλλαξε, το status quo... θ' αλλάξει;


Καλύτερη Δικτυακή υπηρεσία ηλεκτρονικής ψυχαγωγίας 2015-2016: Xbox Live

Κι αν στην περίπτωση του καλύτερου συστήματος ηλεκτρονικής διασκέδασης το "τόσος κόσμος δεν μπορεί να κάνει λάθος" ισχύει για το PS4, τότε στην περίπτωση της αντίστοιχης Δικτυακής υπηρεσίας ισχύει το... "ο παλιός είν' αλλιώς" για το Xbox Live! Η διαδρομή που έχει διανύσει ο, δικαιολογημένα θεωρούμενος ως τέτοιος, "ακρογωνιαίος λίθος" των Xbox είναι πολύ μεγαλύτερη (από το 2001), η εμπειρία της Microsoft στην Δικτυακή υποδομή είναι εκ των πραγμάτων μεγαλύτερη, οι δυνατότητές της να αξιοποιεί τους πόρους του Internet σε προϊόντα αυταπόδεικτα περισσότερες. Το PlayStation Network έχει βελτιωθεί πάρα πολύ τα τελευταία χρόνια, το Xbox Live ωστόσο παραμένει περισσότερο αξιόπιστο και λιγότερο ευάλωτο σε εκείνες τις επιθέσεις των hackers που... αγαπούν τα media. Συν τοις άλλοις, η Microsoft έχει βρει ήδη τρόπους να ανάγει το Xbox Live ακόμη και σε εργαλείο για τους μηχανισμούς gameplay αυτούς καθ' αυτούς διαφόρων τίτλων του Xbox One, συνδέοντάς το απευθείας με το ευρύτερο εταιρικό της "σύννεφο" (cloud). Πρακτικά παραδείγματα χρήσης του ποικίλλουν από τους "τεχνητής νοημοσύνης" εικονικούς Δικτυακούς οδηγούς των Forza MotorSport μέχρι τα καταστρέψιμα περιβάλλοντα του νέου Crackdown. Θα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να διαπιστώσουμε αν μέσα στο 2016 θα κατορθώσει με τον τρόπο αυτό η Microsoft να καταστήσει το Xbox Live αληθινά ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για περισσότερα ΑΑΑ games του Xbox One. Έως τότε, το βραβείο το 2015 δικό του... άνετα!


Runner-up: PlayStation Network

H "εναλλακτική" πρόταση δεν μπορεί παρά να είναι η μόνη άλλη πρόταση, βέβαια, από τη στιγμή που η Nintendo Δικτυακά πελαγοδρομεί εδώ και χρόνια με καμία ελπίδα βελτίωσης της δικής της υποδομής στον ορίζοντα. Το PSN αδικείται, ωστόσο, αν κριθεί με αυτή τη συλλογιστική: το 2015 αποδείχθηκε η περισσότερο "αξιόπιστη" χρονιά του από πλευράς διαθεσιμότητας, παρά το γεγονός ότι (λόγω PS4) οι online χρήστες συνεχώς αυξάνονται και οι επιλογές Δικτυακής συμμετοχής αξιοποιούνται όλο και περισσότερο. Ήταν αριθμητικά λίγες οι περιπτώσεις μη ομαλής λειτουργίας του PSN (εξαιρώντας τις αναγκαίες προγραμματισμένες προφανώς) και σοβαρά περιστατικά Δικτυακών επιθέσεων και hacking, που στο παρελθόν είχαν δημιουργήσει μεγάλα προβλήματα στη Sony, δεν είχαμε στο τελευταίο 12μηνο. Οι Ιάπωνες, βεβαίως, δεν έχουν την εμπειρία της Microsoft στα Δικτυακά έτσι ώστε να αξιοποιήσουν την υποδομή που "χτίζουν" σταδιακά προς όφελος των games αυτών καθ' αυτών (όχι μόνο για την πρόσβασή τους στο Internet δηλαδή), έχουν όμως επαρκή κατανόηση του μέσου ώστε να το εντάσσουν στα μεσοπρόθεσμα πλάνα τους με τρόπο ουσιαστικό (π.χ. PlayStation Now). Ας ελπίσουμε πως και μέσα στο 2016 λειτουργικά όλα θα κυλήσουν ομαλά, αφενός, αφετέρου πως η Sony θα συνεχίσει να επενδύει στην Δικτυακή της υποδομή ώστε να παραμένει κοντά στο Xbox Live επιτυχώς. Για να δούμε!