Καλύτερο φορητό σύστημα ηλεκτρονικής ψυχαγωγίας 2015-2016

Τα smartphones έχουν νικήσει, τα εξειδικευμένα συστήματα μόνο για το πιστό τους κοινό


Καλύτερο φορητό σύστημα ηλεκτρονικής ψυχαγωγίας 2015-2016: Apple iPhone 6/6S

Ένα κινητό τηλέφωνο βραβεύεται ως το καλύτερο σύστημα για games "εν κινήσει" του 2015...; Ε, ναι! Αφού σχεδόν ο,τιδήποτε αληθινά νέο ως ιδέα συμβαίνει αυτόν τον καιρό στα handheld/mobile games... συμβαίνει στο App Store της Apple, λογικό δεν είναι; Με τα PS Vita και 3DS να έχουν εν πολλοίς "επαναπαυθεί" στα είδη τίτλων που μπορούν να αποδώσουν με άνεση και στα είδη τίτλων που οι δημιουργοί games γνωρίζουν πως θα ενδιέφεραν τους κατόχους αυτών των συστημάτων, ο... "κλήρος πέφτει" σε μία συσκευή ευρύτερης αποδοχής για να αναδείξει κάτι πρωτότυπο. Και παραδείγματα μέσα στο 2015 που αξίζουν προσοχής για την ποιότητα και το "ρίσκο" τους υπήρξαν πολλά, από το Lara Croft Go, το Downwell ή το Prune, μέχρι το The Executive, το Shadowmatic ή το Does Not Commute (και τόσα άλλα). Παρά το γεγονός ότι οι δημιουργοί games δύσκολα έχουν πια αξιοπρεπή έσοδα από το App Store της Apple, τα iPhone είναι οι πρώτες συσκευές για τις οποίες φροντίζουν να είναι διαθέσιμοι οι τίτλοι τους: αν σημειώσουν επιτυχία και ξεχωρίσουν εκεί, τα έσοδα θα είναι όντως θεαματικά. Και ο μόνος τρόπος να ξεχωρίσουν είναι να επιδείξουν πρωτοτυπία ή/και εξαιρετικό τεχνικό τομέα ή, φυσικά, και τα δύο. Βραβείο, λοιπόν, στις συσκευές που τα φιλοξενούν!


Runner-up: Sony PlayStation Vita

Το φορητό σύστημα της Sony μπορεί να παραμένει το ισχυρότερο εξειδικευμένο της αγοράς, όμως είναι φανερό πως η πορεία του μέχρι σήμερα θα μπορούσε να είναι πολύ καλύτερη - γεγονός που έχει και επίσημα ωθήσει την ιαπωνική εταιρεία να περιορίσει τους πόρους που αφιερώνει σε αυτό και να τους διοχετεύσει, αντιθέτως, στο PS4. Ακόμη κι έτσι, ωστόσο, συγκριτικά με τον ανταγωνισμό του - το Nintendo 3DS - μέσα στο 2015 πολύ περισσότερα ενδιαφέροντα games προσέφερε, ίσως επειδή οι μικρότεροι, ανεξάρτητοι παραγωγοί τίτλων (indies) συνεχίζουν να το τιμούν σε αντίθεση με τις μεγάλες εκδότριες εταιρείες. Κάποιοι από αυτούς ήταν μεταφορές από άλλα φορμά, και κάποιοι άλλοι είναι της γνωστής ιαπωνικής... συνομοταξίας "πολύ παράξενοι για ν' αρέσουν σε όλους", πολλοί όμως - όπως π.χ. τα Three Fourths Home, Actual Sunlight, Persona 4 και Legend of Heroes - είναι πραγματικά "διαμαντάκια". Και μόνο για την επιμονή των δημιουργικών αυτών ομάδων να στηρίξουν ένα φορμά που κατά βάση δεν πρόλαβε να δώσει όλα όσα μπορούσε στους gamers, βραβείο!