Οι κριτικές του κοινού

Παράσιτα
Gisaengchung / Parasite

Σινεφίλ 2019 | Έγχρ. | Διάρκεια: 132'

Νοτιοκορεάτικη ταινία, σκηνοθεσία Μπονγκ Τζουν-χο με τους: Σονγκ Κανγκ - Χο, Γιανγκ Χίε - τζιν, Τζο Γέο - τζεόνγκ, Παρκ Σο - νταμ

ΠληροφορίεςΠληροφορίες και κριτικές για την ταινία

Οι κριτικές του κοινού

Προσθέστε στο blog ή στο site σας τα αστεράκια των χρηστών του αθηνόραμα για αυτή την παράσταση κάνοντας copy – paste τον παρακάτω html κώδικα

Μορφοποίηση
Επιλέξτε πλάτος



px
Επιλέξτε μέγεθος κειμένου



Εμφάνιση τίτλου

Επιλέξτε χρώμα

banner

Δώσε την κριτική σου

Για να δώσετε την κριτική σας πρέπει να κάνετε login με τα στοιχεία που έχετε δηλώσει στο MyAthinorama.

Όνομα Χρήστη:


Έχω διαβάσει και αποδέχομαι τις οδηγίες και τους όρους χρήσης  
Επιθυμώ να λάβω ενημέρωση με email σε περίπτωση απάντησης

  • ΚΤΔ πριν από 9 μήνες

    3 αστεράκΑ Με χάλασε λίγο το τέλος. Ίσως όμως αυτό το πλάκωμα να επιδίωκε ο σκηνοθέτης...

  • eleni8 πριν από 11 μήνες

    5 αστεράκΑ .

  • Alex S. πριν από 1 χρόνια

    2,5 αστεράκΑ Μέτρια και υπερτιμημένη ταινία.

  • Mihail πριν από 1 χρόνια

    4 αστεράκΑ Ιδιαίτερα πρωτότυπη ταινία, καθηλώνει το θεατή από το πρώτο ως το τελευταίο λεπτό, άλλοτε σαν θρίλερ, άλλοτε σαν σάτιρα ή σαν μαύρη κωμωδία. Οι πλούσιοι γίνονται ξαφνικά συμπαθείς και οι φτωχοί καιρό σκοποί. Αυτό εναλλάσσεται περιτεχνα αρκετές φορές. Άψογη ατμόσφαιρα και εντυπωσιακό φινάλε συνθέτουν μια ταινία που αξίζει κάνεις να δει.

  • Ιωάννα πριν από 1 χρόνια

    5 αστεράκΑ Συγκλονιστικό! Με πολύ δυνατά μηνύματα που ξεπερνούν τα κλασσικά στερεότυπα κακοί πλούσιοι - καλοί φτωχοί ή τούμπαλιν.

  • Leonidas πριν από 1 χρόνια

    3,5 αστεράκΑ Προσωπικά δεν θεωρώ ότι ήταν η ταινια φαινόμενο. Όμως ήταν πολύ καλή σε αυτό που ήθελε να πει. Τόνισε έντονα την κοινωνική ανισότητα, τα όρια μεταξύ των τάξεων τα οποία όταν ξεπερνιούνται δημιουργούν ανξέλεγκτες καταστάσεις και φυσικά το έλειμα ή την α-νοησία και ανωφελημότητα της εμπιστοσύνης μεταξύ των ανθρώπων. Όλοι κάνουν το καλύτερο που μπορούν τόσο για να ωφεληθούν και να επιβιώσουν, όσο και να καταλάβουν χώρο που μπορούν να έχουν. Όλοι όμως συνρίβονται στην κατά μέτωπο σύγκρουση με την πραγματικότητα και αυτή δεν είναι άλλη από την καθολική αναγνώριση της θέσης του καθένα μέσα σε μια κοινωνία, είτε έτυχε να έχει χρήματα, είτε έτυχε να έχει ατυχίες που τον οδηγούν στην καταστροφή. Όλοι αγωνίζονται να ανέβουν προς τα πάνω με κάθε κόστος και με κάθε ρίσκο. Το βίαιο τέλος μου έδωσε την αίσθηση μιας βίαιης επανάστασης όπου όλοι στρέφονται εναντίον όλων. Κάποιοι επιβιώνουν και κάποιοι χάνονται...για να έρθουν κάποιοι άλλοι μετά.

  • vassilis πριν από 1 χρόνια

    Τα Παράσιτα είναι μια ταινία που θα στοιχειώσει το παγκόσμιο συλλογικό ασυνείδητο για πολλά πολλά χρόνια. Όχι γιατί εκφράζει το Δημοκρατικό (liberal) Χόλιγουντ που το αποθέωσε στα φετινά όσκαρ, ούτε γιατί είναι ένα ένα ακόμα δείγμα του ούτως ή άλλως σπουδαίου ασιατικού σινεμά των τελευταίων είκοσι τουλάχιστον χρόνων. Αλλά γιατί πέτυχε να γίνει μια εφιαλτική ανάποδη σαπουνόπερα, ένα καυστικό και ανελέητο σχόλιο πάνω στο korean dream που δεν χαρίζεται στον θεατή, μια ακριβής και χειρουργική ανατομία των κάθετων ταξικών ανισοτήτων στον παγκόσμιο καπιταλιστικό κόσμο. Κι όλα αυτά χρησιμοποιώντας συμβολισμούς που εκτοξεύονται κυριολεκτικά στον θεατή, μη αφήνοντας΄του το παραμικρό περιθώριο παρανόησης. Γι' αυτό άλλωστε και γνώρισε μια τέτοια εμπορική επιτυχία, όντας μια ταινία που απέχει έτη φωτός από αυτές που γυρίζονται με το τσουβάλι για μαζική κατανάλωση. Κι αυτό είναι ένα επίτευγμακάτι που έχουμε να δούμε χρόνια, για να μην πω δεκαετίες να το δούμε, ίσως από τον αμερικάνικο κινηματογράφο της δεκαετίας του '70.

  • Άννα πριν από 1 χρόνια

    3 αστεράκΑ Δεν κατάλαβα το μήνυμα που θέλησε να περάσει ο σκηνοθέτης... ίσως φταίει που δεν γνωρίζω τα περί ταξικού χάσματος και οικονομικών ανισοτήτων της Νότιας Κορέας ή φταίει που δεν είμαι εγώ τόσο "ψαγμένη", αλλά εκεί που θα έπρεπε να νιώθεις την απόγνωση της οικογένειας των "παρασίτων" το μόνο που καταφέρνουν είναι να σου προκαλούν αποστροφή. Η κάθε απόφασή τους χαρακτηρίζεται από τυχοδιωκτισμό και ξεκάθαρη διάθεση εκμετάλλευσης όποιου βρεθεί μπροστά τους. Από την άλλη, οι πλούσιοι, οι δυνατοί και, κατά κάποιον τρόπο "ξενιστές" παρουσιάζονται δεκτικοί, ευγενικοί, στοργικοί γονείς και λίγο αφελείς, ανίσχυροι και απόλυτα χειραγωγήσιμοι.
    Παρά τις ομολογουμένως εξαιρετικές και, σε κάποια σημεία, ακόμα και ωμές ερμηνείες η ταινία δεν θα έφτανε στις υποψηφιότητες (πόσο μάλλον να σαρώσει τα Όσκαρ) αν δεν ήταν Νοτιοκορεάτικη. Σαν μια ακόμα χολιγουντιανή ταινία, θα είχε χαρακτηριστεί μέτρια έως καλή και πολύ θα της ήταν!
    Συνολικά, μια ταινία με υπερβολική και στερούμενη νοήματος υπόθεση, αλλά με άρτια σκηνοθεσία και πολύ δυνατή ερμηνευτικά. Κρίμα ωστόσο που επισκίασε ταινίες όπως το "1917" ή το εκπληκτικό "Ford vs Ferrari".

  • Gregory πριν από 1 χρόνια

    3,5 αστεράκΑ Πρωτότυπη, διαφορετική ταινία με κοινωνικό μήνυμα που σου κρατάει το ενδιαφέρον μέχρι το τέλος. Ίσως υπερβολική και "περίεργη" σε κάποια σημεία αλλά σίγουρα όχι βαρετή.

  • Ντίνα πριν από 1 χρόνια

    0 αστεράκΑ Ξαφνικά ο κόσμος είδε ασιατικό κινηματογράφο κι έπαθε σοκ.
    Ένας ταλαντούχος σκηνοθέτης συνέδεσε πολύ καλή φωτογραφία και σκηνοθεσία με ένα πολύ κλασικό χιλιοπαιγμένο σενάριο ασιατικής σαπουνόπερας με κοινωνικές προεκτάσεις.
    Αυτό που πάμε να δούμε σα να βλέπουμε πρώτη φορά την πάλη των τάξεων και πάμε να το κάνουμε και το νέο "ευαίσθητο θέμα" της εποχής με ξεπερνά.
    Εγώ είδα ένα Κορεάτη Λάνθιμο με ένα σενάριο χιλιοπαιγμένο στην Ασία, που άπτεται των κοινωνικών φαινομένων υποκριτικά και κρατώντας αποστάσεις, αφήνοντας περιθώρια να ερμηνεύσει ο θεατής κατά το δοκούν και κατά τα της τσέπης του.

    Κανένα αριστούργημα. Κορεάτικο σανό και μασημένο κιόλας.

    Σκηνοθεσία και φωτογραφία ανάλογη της εποχής και των διαθέσιμων εξελιγμένων μέσων και τεχνολογιών-αλίμονο αν δεν είχε και αυτά- και μέχρι εκεί. Το cctv μας τα έχει πει εκατομμύρια φορές απλά βρήκε ο άνθρωπος να τα κανει.



  • Katerina Gal πριν από 1 χρόνια

    Απιστευτη ταινια!! Μοναδικο ταλεντο του σκηνοθετη την ιδια στιγμη να αισθανεσαι φρικη και να γελας... Ενα εργο που δεν το ξεχνας ποτε!

  • Μαρίλη πριν από 1 χρόνια

    5 αστεράκΑ Εξαιρετική ταινία!

  • Θάνος πριν από 1 χρόνια

    5 αστεράκΑ Εξαιρετική ταινία με απίστευτους συμβολισμούς όπου στο τέλος με άγγιξε κιόλας.Οι ερμηνείες όλων των ηθοποιών ήταν ανεπανάληπτες γι αυτό ένα μεγάλο μπράβο και στους ηθοποιούς αλλά και φυσικά στον ευρηματικότατο σκηνοθέτη

  • ΗΧαμένηΛογική πριν από 1 χρόνια

    0 αστεράκΑ Πραγματικά ....διαστροφική ταινία....
    Λυπάμαι για την ποιότητα που μας σερβίρουν...

  • STEFANOS T. πριν από 1 χρόνια

    2 αστεράκΑ Δυστυχώς αν και περίμενα πολλά, απογοητεύτηκα. Υπερτιμημένη ταινία κατά την άποψή μου.
    Ναι έχει ιδιαίτερο σενάριο (κάπου μεταξύ θρίλερ, κοινωνικής καταγγελίας, κλπ), ναι σου κρατάει το ενδιαφέρον ιδιαίτερα στον πρώτο μισό, ναι έχει ιδιαίτερη σκηνοθεσία, ναι οι ηθοποιοί ερμηνεύουν άρτια, αλλά...
    Όπως μια σαλάτα που έχει τα καλύτερα υλικά και είναι φαντεζί αλλά καταλήγει να είναι άνοστη, έτσι και η ταινία.
    Δεν με συγκίνησε, δεν με κέρδισε, δεν με προβλημάτισεμ, δεν με κράτησε.
    Και κάπου εκνευρίστηκα που χαρακτηρίζεται ως η καλυτερη της χρονιάς.
    Εξαιρετική μουσική και φωτογραφία πάντως.

  • Στέλλα πριν από 1 χρόνια

    5 αστεράκΑ Εξαιρετική...

  • Manos πριν από 1 χρόνια

    5 αστεράκΑ Αριστούργημα , πρωτότυπο σενάριο αλλά και ρεαλιστικό , Κορεάτικο , αλλά θα μπορούσε να αντιπροσωπεύει και οποιαδήποτε ανεπτυγμένη χώρα , το άλλο πρόσωπο του σύγχρονου ιμπεριαλισμού

  • ΑΝΔΡΕΑΣ πριν από 1 χρόνια

    2 αστεράκΑ ΣΙΓΑ ΤΟ ΑΛΛΗΓΟΡΙΚΟ..ΤΑ ΑΥΤΟΝΟΗΤΑ ΜΙΑΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΕΝΣΑΡΚΩΣΕΙ ΠΟΥ ΜΕΝΕΙ ΠΑΝΤΑ ΙΔΙΑ Κ ΑΠΑΡΑΛΛΑΚΤΗ...Η ΠΡΩΤΗ ΩΡΑ ΜΕ ΑΡΚΕΤΟ BLACK HUMOR, ΜΕΤΑ ΠΟΛΥ ΚΟΥΡΑΣΤΙΚΟ

  • Wow πριν από 1 χρόνια

    5 αστεράκΑ Απίστευτη ταινία! Απορώ πως μπορεί να μην άρεσε σε κάποιους, ίσως δεν αντιλήφθηκαν το βάθος της.. Τα νοήματα και οι συμβολισμοί είναι τόσοι πολλοί που δε φτάνει ούτε μια μέρα για να τους αναλύσεις! Εξαιρετική απλά!

  • Αλεξάνδρα πριν από 1 χρόνια

    0 αστεράκΑ Η απόλυτη διαστροφή που το μόνο που καταφέρνει είναι να γεμίζει με δηλητήριο την ψυχή. Πού έχουμε φτάσει τέτοια ανοσιουργήματα να βραβεύονται;