Οι κριτικές του κοινού

Μάρθα Μάρσι Μέι Μαρλίν
Martha Marcy May Marlene

Δραματική 2011 | Έγχρ. | Διάρκεια: 102'

Aμερικανική ταινία, σκηνοθεσία Σον Ντέρκιν με τους: Τζον Χοκς, Σάρα Πόλσον, Ελίζαμπεθ Όλσεν

ΠληροφορίεςΠληροφορίες και κριτικές για την ταινία

Οι κριτικές του κοινού

Προσθέστε στο blog ή στο site σας τα αστεράκια των χρηστών του αθηνόραμα για αυτή την παράσταση κάνοντας copy – paste τον παρακάτω html κώδικα

Μορφοποίηση
Επιλέξτε πλάτος



px
Επιλέξτε μέγεθος κειμένου



Εμφάνιση τίτλου

Επιλέξτε χρώμα

banner

Δώσε την κριτική σου

Για να δώσετε την κριτική σας πρέπει να κάνετε login με τα στοιχεία που έχετε δηλώσει στο MyAthinorama.

Όνομα Χρήστη:


Έχω διαβάσει και αποδέχομαι τις οδηγίες και τους όρους χρήσης  
Επιθυμώ να λάβω ενημέρωση με email σε περίπτωση απάντησης

  • GBIT πριν από 5 χρόνια

    0,5 αστεράκΑ

  • julbi πριν από 8 χρόνια

    3 αστεράκΑ πολυ ενδιαφερουσα ταινια με εκπληκτικη σκηνοθεσια και φωτογραφια.
    πολυ πρωτοτυπο το δεσιμο παρλθοντος παροντος με τα αλλεπαλληλα flash back - μου θυμισε κατι απο ινιαριτου. σιγουρα πολλα ερωτηματα μενουν αναπαντητα οπως το ανοιχτο φιναλε, αλλα δεν μπορω να καταλαβω γιατι αναγκαστικα αυτο να κανει κακη την ταινια. απλωσ χρειαζεται σιγουρα δευτερη και τριτη αναγνωση για να ξεκλειδωθουν τα μηνυματα της. και μονο αυτο κανει την ταινια αξιολογη. εξαιρετικοι οι δυο πρωταγωνιστες

  • αλεξανδρος α πριν από 8 χρόνια

    2,5 αστεράκΑ δυο μιση αστρα για τις καλες ερμηνειες.κατα τ αλλα ακομη μια ταινια με ηρωιδα που δεν καταλαβαινεις γιατι εγινε ταινια.μια κοπελα χωρις οικογενειακο στηριγμα ,εκτος της αδερφης, που δεν καταφερνει να μεινει στο κολεγιο και περιφερεται,δεν ξερουμε αν ηταν απο πριν αρρωστη,βρισκει μια παρεα παρανομων,και νιωθει οτι βρηκε οικογενεια κλπ κλπ.απο νωρις καταλαβαινεις το στυλακι της ταινιας να μην σου εξηγει τιποτα δηθεν για να ενδιαφερθεις , ενω ειναι δυσκολο κατι τετοιο γιατι ολη η ταινια περιφερεται γυρω απο το μυαλο μιας κοπελας που ταχει χαμενα να το πουμε πεζα.οποτε και η ταινια δεν οφειλει τιποτα να εξηγησει.ομως τουλαχιστον εμενα με επιασε δυσφορια απο το κολπακι αυτο.ο μονος λογος να μην ..αποφυγεις την ταινια ειναι οι καλες ερμηνειες .ξερεις οτι δεν θα δεις τιποτα που θα καταληξει σε τιποτα μιας και οπως ειπα η ηρωιδα φαινεται απο νωρις οτι ειναι χαμενη.πολλοι παρ ολα αυτα ξερω οτι πιαστηκαν στην παγιδα να ασχολουνται ατελειωτα με το τι θελει να πει εκει και τι θελει να πει εδω οποτε τι να πω.μπορει και να πιασει και εσας.εγω πιστευω οτι εκτος που μου παρουσιασε την ελιζαμπεθ ολσεν ,που δεν ειχα ξαναδει,και οντως σε μαγνητιζει , κατα τ αλλα η ταινια ειναι για πεταμα.αυτα.

  • allonzanfan πριν από 9 χρόνια

    3,5 αστεράκΑ

  • cinemaniac πριν από 9 χρόνια

    2 αστεράκΑ Αισθητικά και κινηματογραφικά άψογη, δεν διαφέρει όμως από τις αντίστοιχες ταινίες που έχουν σαν ουσιαστικό προσόν την εντύπωση που προκαλεί στον άσχετο θεατή η παρουσίαση μιας ψυχιατρικής περίπτωσης.

  • elena πριν από 9 χρόνια

    ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗ ΤΑΙΝΙΑ ,ΤΟ ΘΕΜΑ ΠΟΥ ΚΑΤΑΠΙΑΝΕΤΑΙ ΕΧΕΙ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ.ΠΑΡΟΛΑΥΤΑ ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ ΟΤΙ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΛΕΕΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΗΘΕΛΕ ΝΑ ΠΕΙ ,ΧΑΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΤΕΛΙΚΑ ΣΕ ΑΦΗΝΕΙ ΑΔΙΑΦΟΡΟ. Η ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΡΙΑ ΕΠΙΣΗΣ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΗΤΑΝ ''ΕΚΠΛΗΞΗ''. ΤΗΝ ΒΡΗΚΑ ΕΞΙΣΟΥ ΑΔΙΑΦΟΡΗ

  • Σπύρος πριν από 9 χρόνια

    4,5 αστεράκΑ Ταινία που με συν-κίνησε. Δείτε την και βρείτε την βία δύο διαφορετικών σε πρώτη ματιά, αλλά ίδιων στην ουσία κόσμων.

  • markos πριν από 9 χρόνια

    4 αστεράκΑ Μια μίκρή αλλά σπουδαία ταινία.
    Η έκπληξη της χρονίας απο το ανεξάρτητο αμερικανικο σινεμα.
    Υποδειγματική σκηνοθεσία με χρηση flash back που αποκαλύπτουν σιγά - σιγά το παρελθόν της πρωταγωνίστριας.
    Ενα δύσκολο θέμα που ο σκηνοθέτης το χειρίζεται με εξεραιτική ακρίβεια και μια πρωταγωνίστρια που σίγουρα θα μας απασχολήσει στο μέλλον.
    Μην τη χάσετε...

  • ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ πριν από 9 χρόνια

    Πολυεπίπεδο σχόλιο πάνω στη φύση της ψυχικής συγκρότησης-κοινωνικής κατασκευής του υποκειμένου αλλά και στις κοινωνικές της προεκτάσεις. Θεματικά συναφές με τον "Κοινοδοντα" του Λάνθιμου, καταδεικνύει τα στοιχεία της αυθαιρετότητας και μοναδικότητας στην δημιουργία των ανθρωπίνων σχέσεων, ιδαίτερα υπό τη δυναμική της ομάδας. Επιχειρει να θολώσει τα όρια μεταξύ φυσιολογικού και ανωμάλου, ελεύθερου και κοινωνικά προσδιορισμένου, και εντέλει μεταξύ της ευτυχίας και των υποκαταστάτων της.

  • SPP πριν από 9 χρόνια

    4 αστεράκΑ certainly worth more than 2.5 stars

  • CK πριν από 9 χρόνια

    3,5 αστεράκΑ

  • europanos (http://cineparmenos.blogspot.com) πριν από 9 χρόνια

    4,5 αστεράκΑ (Απόσπασμα κριτικής)

    Martha Marcy May Marlene, ή αλλιώς όταν ο ρεαλισμός του ανεξάρτητου αμερικανικού κινηματογράφου (τύπου Στην Καρδιά του Χειμώνα και Frozen River) συναντούν το "ενοχλητικό" σινεμά του Michael Haneke! Η ταινία του πρωτοεμφανιζόμενου Sean Durkin επικεντρώνει στο θέμα της ελεύθερης επιλογής και ανάπτυξης της προσωπικότητάς μας διηγούμενη την ιστορία μιας κοπέλας που έχασε το δρόμο της...

    Η ταινία ξεκινάει ως δραματική και στις τελευταίες στροφές της, ακριβώς στην κορύφωσή της, καταλήγει σε αγωνιώδες θρίλερ. Ο Durkin μέσω διαρκών flash back στο πρόσφατο παρελθόν της κεντρικής ηρωίδας του, μας αποκαλύπτει κλιμακωτά τις δύσκολες καταστάσεις, που αυτή αντιμετώπισε, προσπαθώντας έτσι να φωτίσει πτυχές του χαρακτήρα της και να εξηγήσει τη "διαφορετική" συμπεριφορά της.

    Η ταινία μέσω μιας ενδιαφέρουσας αντίθεσης που φέρνει στο επίκεντρό της ο σκηνοθέτης, μιας αντίθεσης μεταξύ συμβατικής και αντισυμβατικής-παραβατικής ζωής, θίγει το ζήτημα της σύγκρουσης των ηθικών και πολιτισμικών αξιών που συνυπάρχουν στα πλαίσια μιας κοινωνίας, ενώ σχολιάζει (στην αρχή πιο αποστασιοποιημένα, στη συνέχεια παίρνοντας ξεκάθαρη θέση) τι συνιστά "φυσιολογικό" και τι όχι. Κάποιος ενδεχομένως να παρατηρήσει ότι η αξία της απόκτησης καταναλωτικών αγαθών, που είναι κρατούσα αξία στην αμερικανική κοινωνία, μοιάζει να αμφισβητείται στην ταινία. Προσωπικά συνήγαγα το ακριβώς αντίθετο συμπέρασμα, δηλαδή ότι είναι σύμπτωμα παράνοιας και σαφούς αντικοινωνικής συμπεριφοράς να προσπαθείς να πας κόντρα στο ρεύμα, να ζεις απομονωμένος και σε παράλληλο αξιακό σύστημα εκμεταλλευόμενος την ελευθερία παρέκκλισης από τους κανόνες του κρατούντος συστήματος.

    Μια ταινία αυστηρά για εκπαιδευμένο σινεφίλ κοινό (το τονίζω για να μην υπάρξει η παραμικρή παρανόηση!), το Martha Marcy May Marlene μας συστήνει μια πολλά υποσχόμενη νέα ηθοποιό, την πανέμορφη Elizabeth Olsen, και μας αναστατώνει καλώντας μας να στοχαστούμε πάνω στα διλήμματα που θέτει. Καθηλωτικό, δυνατό, και όταν το σκέφτεσαι εκτός της κινηματογραφικής αίθουσας αυθεντικά ανατριχιαστικό!

  • jm πριν από 9 χρόνια

    4 αστεράκΑ Υποδειγματική σκηνοθεσία οικονομίας, αλλά με ευελιξία. Παίζει με αργά travelling, slow mo ζουμαρίσματα, fade ins κ outs, σταθερά αλά Χάνεκε πλάνα κ μεταδίδει αυτό που θέλει κάθε φορά, από απειλή μέχρι παράνοια. Παρέα με την φαινομενικά απλή, αλλά λεπτομερή κ στοχευμένη φωτογραφία, πλάθει μια ατμόσφαιρα διφορούμενη, σχεδόν αποπνικτική από όσα ανομολόγητα (μυστικά, απειλές, φόβοι, αμφιβολίες, διαταραχές) βαραίνουν τους πρωταγωνιστές. Από αυτούς, ξεχωρίζουν όπως αναμένεται η Όλσεν κ ο Χοκς. Η μεν πρώτη πείθει απόλυτα σε κάθε φάση, από την μποεμιά του κοινοβίου μέχρι την αμφισβήτηση των λογικών της, ο δε Χοκς με ελάχιστα μέσα (η φάτσα του αρκεί) αποδίδει κατασταλαγμένη τρέλα, μαγκιά, ηγεμονία, όλα. Με βοήθεια το σενάριο που αρθρώνει λίγα, αλλά εννοεί πολλά, όλα τα παραπάνω φτιάχνουν ένα σύμπαν υπνωτιστικό σχεδόν, που σε τραβάει μέσα ύπουλα κ άθελά σου κ σε αφήνει κ σένα να απορείς τι στο καλό έχει συμβεί ακριβώς στην Μάρθα (ή στο κεφάλι της), όπως κ το ερωτηματικό φινάλε.

    Καλή προβολή!

  • Irini πριν από 9 χρόνια

    0 αστεράκΑ τόσο σινεφιλ για το τιποτε......

  • Gina πριν από 9 χρόνια

    0 αστεράκΑ Υπέρτατη μπούρδα!!!

  • elli πριν από 9 χρόνια

    5 αστεράκΑ Η ταινία είναι ενα απο αυτά τα αριστουργήματα που δεν είναι φτιαγμένα για να ευχαριστήσουν τον καθένα. Είναι απίστευτα δυνατή και θέλει κοινό με κότσια και με νοημοσύνη. Είναι απο τις καλύτερες ταινίες των τελευταίων ετών. Ενα διαμάντι του ανεξάρτητου κινηματογράφου. Για μένα το συγκλονιστικό είναι πόση μοναξιά και απελπισία μπορεί να κρύβει μια αποστασιοποιημένη συμπεριφορά..

  • Β.A. πριν από 9 χρόνια

    4 αστεράκΑ

  • KOSTAS TRENT πριν από 9 χρόνια

    Δεν την έχω δεί.
    Αλλά μάλλον θα πρόκειται για εμπειρία απ' τις άπειρες οργανώσεις του '' ΝΕW AGE'' και άλλων σεχτών ανορθολογισμού, που εδώ και δεκαπέντε-είκοσι χρόνια έχουν γεμίσει το δυτικό κόσμο και υπόσχονται... ένα σκοπό. Φυσικά με αντίτιμο την ελευθερία και την αποφυγή της πραγματικής δύσκολης αναζήτησης. Απορώ πόσο εύκολα οι κάθε λογής Θρησκείες, όλο και ξαναενισχύονται κι υπόσχονται έναντι της δουλείας φυσικά, λαγούς και πετραχήλια.
    Γιατί να μήν χλευάζουμε τις θρησκείες, ειδικά τις τυραννικές μονοθειστικές μάλιστα, γιατί να μήν περιγελάμε την ...πίστη ;
    Ένα θα πώ :
    πώς και τότε γίνονταν θαύματα [.....] ; Και σήμερα τα ψάχνουμε με τα ...κυάλια ; Πώς και τότε είχαμε ...άγιους [!] ενώ σήμερα δεν υπάρχουν, ούτε στο μικροσκόπιο ; Τόσο εύκολα εξαπατούσαν εκατομμύρια κόσμο ;
    Δέν έρχονται και σήμερα να μας εξαπατήσουν, όπως με τους ....Βησσαρίωνες Φθιώτιδας [πρίν τρία-τέσσερα χρόνια με ..μύρα που αναδύονταν [ ! ] απ' το ...πτώμα που ...δεν σάπιζε [ ! ] της ...Ελληνοχριστιανορθόδοξης Εταιρίας Α π ά τ η ς κι αυλής των ..''θαυμάτων''.
    Θά πάω να τη δώ γιατί η σκέψη για την απάτη και την τυραννία των ...πίστεων/θρησκειών χρειάζεται .

  • Alumnus πριν από 9 χρόνια

    0,5 αστεράκΑ Ώρες ώρες πραγματικά πιστεύω ότι οι κριτικοί μας κάνουν πλάκα!

  • Mpamias πριν από 9 χρόνια

    0 αστεράκΑ Αίσχος βρώμα και δυσωδία.....Τέτοια έργα πρέπει να απαγορεύονται στους Έλληνες......