SALSA

SALSA

  • 1999
  • Έγχρ.
  • Διάρκεια: 100'
  • 1

Ένας Γάλλος πιανίστας, παθιασμένος με την κουβανική μουσική, μεταμφιέζεται σε Κουβανό μετανάστη στο Παρίσι, γίνεται δάσκαλος χορού της σάλσα κι έχει ένα ερωτικό ειδύλλιο με μια πανέμορφη μαθήτριά του, η οποία κάτω από την απελευθερωτική επίδραση των κουβανέζικων ρυθμών μεταμορφώνεται σε άλλο άτομο.

Η σκηνοθέτις υποστηρίζει ότι σκοπός της ταινίας ήταν να κάνει το θεατή βγαίνοντας από την αίθουσα να θέλει να λικνιστεί στους ρυθμούς της αισθησιακής και έντονα χορευτικής αυτής μουσικής, που βρήκε μια δεύτερη νιότη χάρη στην επιτυχία του «Buena Vista Social Club», αλλά και συγκροτημάτων όπως οι «sierra Maestra», οι οποίοι εμφανίζονται στην ταινία και έχουν ντύσει μελωδικά το σάουντράκ της. Αν δούμε το «Salsa» κάτω από αυτήν και μόνο την οπτική, πρόκειται σίγουρα για μια επιτυχία, αφού όντως η μουσική της ταινίας είναι θεσπέσια και οι χορευτικές σεκάνς αιθέριες, αισθησιακές, σωστά εναρμονισμένες με το λάτιν ρυθμό της μουσικής. Εκεί, όμως, που κάνει νερά το εγχείρημα είναι στο απλοϊκό σενάριο: ένας Γάλλος επαρχιώτης που παριστάνει τον Κουβανό, μια Γαλλίδα ηλικιωμένη που μετά το θάνατο του συζύγου της βρίσκει την παλιά της αγάπη στο πρόσωπο ενός Κουβανού μετανάστη, μια συντηρητική γιάπισσα, που η σάλσα μεταμορφώνει ως εκ θαύματος σε ερωτικό θηλυκό, είναι σχηματικές καταστ΄σεις που θα μπορούσαμε να ανεχθούμε σε αμερικανική ταινία, όχι όμως και σε μια ευρωπαϊκή παραγωγή, η οποία υποτίθεται ότι έχει πάρει στα σοβαρά το θέμα της. Ανάμεσα στους νέους πρωταγωνιστές της ταινίας εύκολα ξεχωρίζει η Γερμανο- μεξικάνα Κριστιάν Γκου, τόσο για την ομορφιά της όσο και το αναμφίβολο χορευτικό της ταλέντο.

Η γνώμη των κριτικών

Ακτσόγλου / Αθηνόραμα

1