Η ΡΟΖΑΛΙ ΠΑΕΙ ΓΙΑ ΨΩΝΙΑ

Η ΡΟΖΑΛΙ ΠΑΕΙ ΓΙΑ ΨΩΝΙΑ

  • ROSALIE GOES SHOPPING
  • 1989
  • Έγχρ.

Η Ροζαλί, Γερμανίδα που ζει στην Αμερική μαζί με τον πιλότο σύζυγό της, περνά τις καθημερινές της ώρες καταστρώνοντας διάφορα οικονομικά σχέδια για το πώς θα καταφέρει ν'αποκτήσει όλα τα καταναλωτικά αγαθά που επιθυμεί, κλέβοντας τις τράπεζες με δεκάδες πιστωτικές κάρτες.

Συνεχίζοντας το ύφος του «Σούγκαρ Μπέιμπι» και του «Καφέ Μπαγκντάντ», ο Πέρσι Άντλον καθιερώνεται οριστικά με τη «Ροζαλί» ως ο σκηνοθέτης της ευτυχίας της υπεραισιοδοξίας και της νίκης του ασήμαντου ανθρωπάκου επί του συστήματος. Στην τελευταία του ταινία μάλιστα, που είναι ηθελημένα κιτς και γεμάτη από γραφικές μικρολεπτομέρειες γύρω από τις περίεργες συνήθειες της οικογένειας της Ροζαλί, ο Γερμανός δημιουργός φτάνει ως την ακραία υπερβολή, πιστεύοντας ότι στο παραμυθένιο σενάριό του τα πάντα επιτρέπονται ακόμα και το να πάρει όλα τα (αδύνατα) κλισέ του «Καφέ Μπαγκντάντ» και να μας τα ξανασερβίρει κάπως διαφορετικά, νομίζοντας ότι έχει εξασφαλισμένη τη σίγουρη επιτυχία. Κάπου, όμως, πέφτει έξω στους υπολογισμούς του, γιατί η «Ροζαλί» αν και παρακολουθείται ευχάριστα, δεν έχει τη φρεσκάδα και την πρωτοτυπία του «Καφέ Μπαγκντάντ». Οι φίλοι, ωστόσο, της Μαριάνε Ζέγκεμπρεχτ θα την απολαύσουν και πάλι σ’ ένα πληθωρικό ρόλο, έστω κι αν κινδυνεύει να τυποποιηθεί σε γραφική καρικατούρα.